![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Hej,
Jag har nyss skaffat en iphone 3g som jag köpte (låst telia). Den har inget abonnemang för den förra killen köpte den kontant (tror man kan göra det om man har telia och abonnemanget gått ut eller ngt). Iaf Jag har köpt ett Turbosim så jag kan använda mitt kontantkort telenor och är nöjd. Jag har hört talas om Installer och sådant men så jag fattat det måste man ha en jailbreakad tfn.. Vad är jailbreakad igentligen ?. Och vad gör det med telefonen. Hade gärnat skaffat en installer för graits APP osv Men då måste jag antagligen jailbreaka och hur gör jag det.. Vad får jag inte göra när jag har en jailbreakad.. Har ingen aning om hur detta funkar. Alla tips uppskattas om allting.. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Att "Jailbreaka" din telefon betyder i princip att du får möjligheten att installera applikationer icke godkända av Apple (av olika anledningar), samt att du får full behörighet till root-mapparna. När du jailbreakar din iPhone, får du med både Installer och ett annat program som kallas Cydia. Båda har ungefär samma funktion, men Cydia erbjuder mer.
![]() Ett varningens ord dock, garantin försvinner om du jailbreaker din tele. För mer info, se: Varför jailbreaka din iPhone? | iPhoneinfo.se Hoppas att detta ger dig svar ![]()
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Mycket bra sammanfattning Simba!
![]() Det går att återställa telefonen för att få bort jailbreaken om man nu måste lämna in telefonen eller liknande så det är inga problem ![]()
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2008
![]() |
Hmm, i samband med jailbreak så uppkommer säkert frågan om upplåsning. Och därför undrar jag:
![]() Hur lång tid tror ni det kan röra sig om innan dev team eller några andra lyckas låsa operatörslåset? Ska man satsa på ett sim-unlocking-kort så länge? Känns lite onödigt om programmet skulle dyka upp om en vecka eller nått.
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Du kan ju följa arbetet på deras hemsida. blog.iphone-dev.org De har ju stora problem med den och de rekommenderar att man inte ska använda sig av FW 2.0.2 eller senare version om man ska i framtiden kunna låsa upp sin iphone, efterssom den har en fuktion som updaterar sina baseband eller nåtliknande.. Men ingen kan med säkerhet säga när den kommer, kan vara imorgon eller kanske aldrig..
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Förresten, tack för komplimangen Admin! ![]()
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Citat:
![]()
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Citat:
Quickpwn för 2.1 kom ut idag, dock endast till Mac än så länge.
iPhone 3G 8GB - 3.0 jailbroken, upplåst med ultrasn0w. iPhoneinfo.se-moderator: PM:a mig om ni har frågor Följ mig på http://twitter.com/JohnFa - allmänn passiv bloggning och ibland roliga inlägg! http://blog.iphone-dev.org/ - Support the iPhone Dev Team! |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Ny iPhone lite frågor... | CLS | Allt om iPhone | 3 | 2009-09-25 14:30 |
| Lite frågor kring iPhone 3GS | kjette | Allt om iPhone | 11 | 2009-07-30 23:05 |
| Lite frågor om min nya iPhone 3G | _j0nss0n | Allt om iPhone | 4 | 2008-12-14 18:55 |
| Nyinköpt iPhone 2G från USA, lite frågor | Frenzy | Allt om iPhone | 6 | 2008-08-29 14:42 |
| Lite frågor ang Iphone | CV! | Allt om iPhone | 3 | 2008-04-12 17:17 |