![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
MMS till iPhone (SwirlyMMS)
Nu verkar de ha lossnat för swirlyMMS, dom förväntar sig släppa de den nångång den här veckan.
GUIDE: SwirlyMMS 1.2 for firmware 2.1 • ipod1 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]() Kan vara värt att skaffa ändå ![]()
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
8 dollar är det lätt värt så länge man kan betala med Paypal eller på något annat smidigt sätt. Att MMS saknas är lätt största bristen på iPhone enligt mig.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Jag har aldrig förstått tjusningen med MMS faktiskt. Vad är det som är så bra med det? Jag använder det nämligen aldrig. Och det kan knappast vara största bristen som finns på iPhone.
iPhone 3G 8GB - 3.0 jailbroken, upplåst med ultrasn0w. iPhoneinfo.se-moderator: PM:a mig om ni har frågor Följ mig på http://twitter.com/JohnFa - allmänn passiv bloggning och ibland roliga inlägg! http://blog.iphone-dev.org/ - Support the iPhone Dev Team! |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
mm det suger att den inte har MMS - fattar inte varför dock - Apple som är så stor inom film och bild industrin borde väll ändå ha MMS på sin Telefon
![]() - väntar bara på ett Jailbreak program för Windows (2.1) ![]()
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
MMS är perfekt om man vill skicka en liten bild ur vardagen till någon. Har en tendens att skicka bilder på ölglas när jag sitter på krogen, bland annat. Nödvändigt? Absolut inte, men jag saknar det.
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
![]() Något som jag verkligen saknar är ju bluetooth som man kan skicka bilder och ljud osv med. Det tkr jag borde komma snart :d princip det ändå jag saknar. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Kan diskuteras om hur nödvändigt det är. Men helt ärligt, hur svårt kan det vara att implementera MMS i telefonen? Speciellt när det är många som har efterfrågat det? Ingen rocket-science direkt, det är en grundläggande funktion i alla mobiler.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Jag använder inte MMS normalt sett. Iofs, ibland vill man ju skicka nån bild eller så. Tycker dock en större brist är att man inte kan använda bluetooth normalt, som victorious sa.
iPhone 3G 8GB - 3.0 jailbroken, upplåst med ultrasn0w. iPhoneinfo.se-moderator: PM:a mig om ni har frågor Följ mig på http://twitter.com/JohnFa - allmänn passiv bloggning och ibland roliga inlägg! http://blog.iphone-dev.org/ - Support the iPhone Dev Team! |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag får unsupported message när jag försöker skicka ett. Vilka inställningar använder ni och i i vilket fält? (Telia) Jag vet att inställningarna finns på MMS Settings for various MMS Service provider (MMSC) men vore toppen om någon kunde skriva en lista med inställningar som matchar namnen på iPhonen.
Har även testat hämta automatiska inställningar över webben (Motorola) men får samma problem efter detta.
iPhone 3G 16GB PWNED 2.1 Telia Bingo & Fri Data Senast redigerad av iohan den 2008-09-17 klockan 09:09. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Trevlig snubbe
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
På Macworld skriver dom så här, kanske hjälper någon:
* MMSC: http://mmss * Proxy: 193.209.134.132:8080 * MMS-APN: mms.telia.se * Username: mms * Password: telia |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Nu får jag could not connect to proxy. Har testat med Proxyn inställd på:
* 193.209.134.132:80 * 193.209.134.132:8080 * 193.209.134.132 Tillbaka på unsupported message när jag försöker skicka . Någon som fått det att fungera med 3G iPhone 2.1 PWNED med Telia?När jag skickar ett MMS till telefonen så kommer det ett meddelande i SwirlyMMS. När jag skall öppna meddelandet och titta på bilden jag skickat så står det: Fetch Error: unexpected http response...
iPhone 3G 16GB PWNED 2.1 Telia Bingo & Fri Data Senast redigerad av iohan den 2008-09-17 klockan 09:19. |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
men egentligen, hur många är det? det är europeer (fräsmt norden?) som använder mms, i USA är det knappt någon som vet att det existerar, därav bristen (läs ingen använder mms) på mms från apple.
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2008
![]() |
Ni som får "Unsupported Message", detta beror på strul med licenserna. Har du kört en demo tidigare lär du vänta tills imorrn, dom ska nolla demolicenserna ikväll.
Se även till att ni inte missat att installera demolicensen. Jag köpte appen och då fungerar det fint.
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
har lite frågor.
gör detta programet så att man kan ta emot MMS på telefonen? (fick ett mms innan av en kompis, men då var jag tvungen att gå in på en hemsida å logga in med ett lösenord jag fick i ett sms.. drygt som fan) - kommer man kunna skicka MMS? i så fall är det guld värt ![]() ![]()
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| MMS till 3,0 | foppatoffel | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2009-07-05 13:29 |
| Bekräftat: Telia fixar MMS till iPhone | iPhoneinfo.se | Nyheter | 18 | 2009-02-26 16:59 |
| Tjejen får inte till swirlymms (iphone 3g) | razorx | Allt om iPhone | 1 | 2009-01-04 22:54 |
| MMS och videoinspelning till iPhone 3G? | fotbollskillen | Allt om iPhone | 27 | 2008-09-08 08:46 |
| mail till mms?? | Nasse | Allt om iPhone | 2 | 2008-08-18 21:01 |