![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#103 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Har du 3G bör du inte uppdatera med quickpwn alls.. om du inte har köpt den från italien eller liknande.
iPhone 2G 8GB 2.2 Senast redigerad av iphone77 den 2008-11-23 klockan 14:12. |
|
|
|
|
|
#107 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Hur ska jag göra om jag vill ha kvar jailbreak? Jag vet att jag kan jailbreaka igen efter att jag uppdaterat, men det är rätt jobbigt att behöva lägga in allt igen.
Om jag använder Quickpwn, måste jag uppdatera via iTunes först? Tacksam för hjälp!
iPhone 3G 8GB iOS 4.2 - Pwned with redsn0w Telia Refill + Mobilsurf Ofta (+PdaNet )iPod Touch 4G 8GB iOS 4.1 - Pwned with Limera1n Tethered with PdaNet "So I prison break my phone, use Chlamydia to install un-John Hancock'd apps, then I somehow use a Surfboard to change the way my African Safari looks" - bytethese @ Macrumors |
|
|
|
|
|
#108 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
|
|
|
|
#109 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
så om man bortser från att man ev inte kan låsa upp den så kan man jailbreaka den med 2.2? har upplevt den senaste tiden att när jag haft den jailbreakad att den varit mycket seg, tar ibland 5-8sek att komma in i sms menyn etc....
kan det då hjälpa med att uppgradera med 2.2 pwn eller ej.... /Limpan |
|
|
|
|
|
#110 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Försvinner inte alla Apps man installerat genom Cydia och filer som man lagt in med DiskAid då?
iPhone 3G 8GB iOS 4.2 - Pwned with redsn0w Telia Refill + Mobilsurf Ofta (+PdaNet )iPod Touch 4G 8GB iOS 4.1 - Pwned with Limera1n Tethered with PdaNet "So I prison break my phone, use Chlamydia to install un-John Hancock'd apps, then I somehow use a Surfboard to change the way my African Safari looks" - bytethese @ Macrumors |
|
|
|
|
|
#111 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Du verkar också ha svårt att förstå? QuickPWN uppdaterar inte firmwaren, jailbreakar endast. Därför ska man använda PwnageTool som tyvärr bara finns till mac, detta om man vill kunna "låsa upp" iPhonen i framtiden.
|
|
|
#112 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
ja lite knepigt är det allt
hoppas ni står ut med mig körde ner uppdateringen från itunes då min lur bara var helt totalt seg innan hjälpte inte med omstart etc.... men nu när jag öppnar quickpwn så vill den att jag skall välja ipws fil, var hämtar jag dem? MVH |
|
|
|
|
|
#113 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
C:\Users\"användarnamn"\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates XP C:\Documents and Settings\"användarnamn"\Application Data...
|
|
|
|
#116 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
alltså det är inte svårt,
jag gjorde såhär. (div team rekommenderar nog inte det dock) 1: ladda mer 2.2.ipsw (jag googlade fram min, tar det för givet att det är en "Orginal" 2: använd den för att uppdatera (Jag återstälde min, för jag ville ha ett rent os) 3: använd quickpwn som vanligt svårare än så är det inte, fattar inte varför folk ska göra det så inväklat då de inte fattar.
|
|
|
#117 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Jag gjorde bara så att jag återställde, uppdaterade via iTunes, och jailbreakade med senaste QuickPwn
Funkade alldeles utmärkt Det är bara en sak jag undrar: Om jag inte minns fel så fanns det en app (från cydia eller installer minns jag inte) som hette Rename. Sedan jag uppdaterade har jag inte hittat den. Någon som vet var den finns? (Det är lite drygt att döpa om saker manuellt )
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#118 (permalink) |
|
Skribent
Allmänt känd
![]() |
Måste säga att jag inte märker någon skillnad, Safari kraschar titt som tätt .. är lite besviken på 2.2:an ...
|
|
|
#119 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Denna tråden är till för att diskutera om själva firmware 2.2, och inte hur man jailbreakar den.
Vill ni diskutera om hur man jailbreakar firmware 2.2 så finns det en tråd om detta här: http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...iskussion.html ![]()
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#120 (permalink) | ||
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
Citat:
Då får du alltså en jailbreakad 2.2 fast du inte har uppdaterat basebandet? Någon annan som testat samma metod? |
||
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Spekulationer kring ny iPhone | blast11 | Allt om iPhone | 7 | 2009-02-23 21:35 |
| Fundering kring itunes | johan27 | Operatörer & abonnemang | 5 | 2008-11-29 12:44 |
| Diskussioner kring firmware 2.1 | perk | Allt om iPhone | 184 | 2008-09-25 18:14 |
| Funderingar kring Telia Homerun? | r2d2 | Allt om iPhone | 20 | 2008-09-18 22:34 |
| Firmware 2.0-diskussioner | ripperoo | Allt om iPhone | 22 | 2008-08-04 00:52 |