![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Kan inte återställa - Fel 1601
Hej!
Är ny på forumet här efter ett inköp av en begagnad iPhone 2G från USA. Han jag köpte den av sa i annonsen att han hade försökt fixa så att han kunde använda svenskt SIM-kort, men att det inte hade gått något vidare. Det går inte att starta mobilen, ingenting alls händer. I iTunes så får jag fram en ruta att jag måste återställa mobilen. Efter att iTunes har extraherat installationsfilen (info under återställningens gång), så står den och tuggar i några minuter innan det blir error 1601. Detta sker under DFO-mode. Jag har försökt med lite olika firmwares under iTunes 8 och 7.7, men utan framgång. Är det någon som vet en lösning på detta problem? mvh mattias |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Trevlig snubbe
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Kanske det här fungerar:
How to fix error 1601 1604 when unlock iPhone with Winpwn | L.A.M.N.K |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
ingenting funkar av förslagen.
winpwn går igenom men skärmen är helt död - som alltid. går heller inte att köra en recovery via DFO i iTunes med nya Custom firmware från winpwn. Är mobilen trasig tro? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Jag tror jag hade samma problem men är inte 100%. Det visade sig att jag körde med fel baseband. Jag hade tidigare försökt lösa det med kiphone men jag upptäckte att jag inte hade valt rätt inställningar i programmet och sedan hade jag inte tryckt på rätt "knapp" i programmet så jag hade valt andra inställningar.
Gör ett försök med det och läs noga som fan för jag gjorde misstaget kanske 4 ggr innan jag såg det ![]() |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Kan inte återställa, error 6?! | jozze_puzze | Allt om iPhone | 22 | 2008-11-10 17:47 |
| Kan inte "restore" återställa min iphone? okänt fel 1010???? | mcolof | Allt om iPhone | 1 | 2008-10-30 20:06 |
| Kan inte återställa min iPhone? | G8- | Allt om iPhone | 1 | 2008-09-06 16:21 |
| Kan inte återställa min iPhone. | haluu | Allt om iPhone | 1 | 2008-09-04 11:12 |
| Kan inte återställa min iPhone!!!!! | Nostromo | Allt om iPhone | 3 | 2008-04-13 23:49 |