![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Vad vill vi ha till 2.3?
Tänkte att det vore lite kul att starta upp en tråd här och se vad folk saknar hos iPhone. För att senare skriva om den till engelska och skicka iväg till Apple, så har man i alla fall gjort ett försök!
Jag kan börja, sedan lägger jag till era punkter också. Det här saknar vi: - Liggande läge för tangentbordet i SMS - MMS - Videoinspelning - Röstdirektioner för GPSen - Klipp och klistra - Funktion att visa händelser i "låsskärmen", som IntelliScreen i Cydia - Möjlighet att överföra filer via Bluetooth - Röstuppringning - Stöd för Flash och Java - Använda sig av iPhone som modem - Enkel applikation för webbradio (enklare än Fstream som krånglar för de flesta) - Stöd för sync mot flera itunes (ex. hem och jobb dator) - Stöd för A2DP - Stöd flera videoformat (typ divx) - Widescreen ON/OFF - Möjlighet att välja bland ordförslag i SMS - Nuvarande WiFinät i statusbaren - Lättare att byta ringsignal / SMS signal - Automatisk ändring av tema/ringsignal beroende på position Det kanske låter som att jag är missnöjd med iPhone, men icke! Jag är supernöjd, men ingenting är perfekt (jo iPhone om Apple skulle ta tag i ovanstående!). Senast redigerad av alexlindgren den 2008-12-01 klockan 18:17. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
jag kompletterar med: * stöd för sync mot flera itunes (ex. hem och jobb dator) * stöd för A2DP * stöd flera videoformat (typ divx) |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Får man fråga vad A2DP är för något? Hehe.
![]() EDIT. Hittade på internet. För er som inte vet, så är det stöd för att sända stereoljud över Bluetooth. Senast redigerad av alexlindgren den 2008-12-01 klockan 08:34. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
är kopplat till Jailbreak, right? Och det är väl rätt känt att Apple inte är jätteglada i att folk Jailbreakar deras lurar... |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Tror tyvärr att det enda sättet för apple att snabba upp apps mer är att snabba upp processorn, och snabbar dem upp den så kommer batteritiden minska.. sorry. men visst hade det varit trevligt! |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
![]() skämt åsido, apple har ju redan lämnat in ett patent på en ny lockscreen. där kalender, epost och tele/sms finns med som förslag...så det kommer kanske.. |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
* En dialer så när man trycker början a- ett nummer så fylls resten i bland de senaste slagna eller mottagna dvs om man slår 08-596 så föreslår dialerna bland de senaste slagna eller mottagna.
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Tycker du har tagit upp det viktigaste
![]() Men framför allt vill jag ha en mycket snabbare telefon som mossarelli också nämnde ovan. iPhone var väldigt kvick när det var firmware 1.1.4 som gällde.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Bra grejer ni nämnt! Jag skulle uppskatta en av/på toggle för widescreen mode så man slipper hålla telefonen rak när man vill ha den i ett visst läge.
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
asså mkt av de där finns i cydia å det betyder att det funka...därför vill bara apple irritera folk så det kommer inte hjälpa sålänge folk köper deras mobiler, det viktigaste för dom är att man köper iphonen genom deras partners så att dom tjänna massor med pengar inte att folk är nöjda
och om dom där funktionerna kommer så kommer säkert apple ta betalt för det |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: May 2008
![]() |
Citat:
![]() själv tycker jag att liggande tangentbord känns viktigast (så det blir lite större!), blir många fel om man har stora händer... Sen hade det vart fint med någon grej så att man kan välja ord, ifall det finns två med samma bokstäver: Har/här exvis...man skulle spara några tiondelar när man skriver då ( ). som med t9 |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
Lite on-topic, så tycker jag att om man är ansluten till wifi, så ska namnet på wifi-nätet stå i statusbaren. Det är drygt när man råkar hoppa in på grannens sega nät ![]() Och att man kan ändra wifi-nät genom att klicka på namnet i statusbaren ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Jag skulle vilja ha en intelligent platsfunktion, styrd av gps, som anpassar telefonens inställningar beroende på VAR man befinner sig.
- T.ex. att telefonen har en viss ringsignal då man befinner sig på jobbet, och en annan hemma... - Att temat kan byta beroende på var man är - Snabbåtkomstmenyn anpassas efter var man befinner sig - Beroende på omgivningens oväsen, så anpassar telefonen ringsignalstyrka (som klickljudet på övergångsställen) etc etc... bara fantasin som sätter gränser! Då jag gick på högskolan utvecklade vi denna idé, som vi då kallade för kameleont.
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Skribent
Allmänt känd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Jag skulle vilja ha mataffärsgps
Så om jag går runt på citygross och inte hittar majs eller vad det nu kan vara så knappar man in det på iFånen och vips , färdbeskrivning till majsen jobbigt och springa runt som en dåre och leta .. Drömma går ju ..
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
En annan fin grej att ha vore en toggle för vanlig GPS och iPhone GPS (Som den är nu så kostar GPS:en en massa på grund av att den använder 3G-masterna och IP:en också). Alltså som en vanlig GPS då man bara betalar för kartan, inte för platstjänsten.
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Moderator
|
Citat:
Då kan vi nog få oss en snabbare mobil. Men om jag säger så här: Mobilen KAN vara nästan lika snabb som i teliareklamen, varför fixar de inte det bara? |
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Citat:
På så sätt skulle man kunna sitta i lugn och ro hemma framför datorn och göra en inköpslista. När man sedan drar kortet i butiken och får sin självscanningsapparat så sorterar den automatiskt efter den vara som ligger närmast till hands. Då slipper man springa fram och tillbaka! på tal om iphone då alltså.... ![]()
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
![]() |
Att iphonen ibland blir seg kan bero på att man ofta har en massa skumma skitfiler och cookies i den,rensar man ibland så blir den bättre.
Varför inte en databasfunktion i GPSen med matställen,affärer och annat? |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Bytes Iphone 3GS 32Gb låst till Telenor. Vill ha Tre (3) | zajter | Köp & Sälj | 1 | 2010-03-15 01:32 |
| Iphone v4 - vad vill vi ha? | bozz | Allt om iPhone | 58 | 2009-12-24 16:24 |
| Jag vill inte ha temaikonerna! | BoKZ | Allt om iPhone | 4 | 2009-09-25 16:43 |
| Jag vill ha mer kompisar på Gtalk | magsta | Allt om iPhone | 3 | 2009-04-24 19:44 |
| vill inte ha ny programvara automatiskt | jca | Allt om iPhone | 2 | 2008-11-22 10:36 |