![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Moderator
|
Skype + 3G Guide
Yes, it's here lador and gentlemän.
Tanka det i appstore FOR FREE och sen följ guiden under för att ta dig förbi Apples förbud mot att använda Skype på 3G-nätet. Du behöver: 3G iPhone Jailbreakad iTunes DiskAid / OpenSSH Gör följande: Sök på "Voip" i Cydia och installera VoIPover3G. Använd DiskAid eller OpenSSH och ta dig till: root/Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries Spara filen VoIPover3G.plist på din dator. Öppna filen med anteckningar eller liknande textbehandlingsprogram. Redigera: I slutet av meningen finner du: Kod:
"com.apple.MobileStore");}; Kod:
"com.apple.MobileStore", "com.skype.skype");}; Starta om mobiltelefonen. Installera Skype (Fix'd) i iTunes. Logga in och prata med alla dina vänner så gott som gratis (beroende på din internetplan med din operatör) ------------------------ Varför har ingen skapat en tråd än? Senast redigerad av mossarelli den 2009-04-02 klockan 02:21. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Har testat och det funkar bra
![]() Nu till en fråga: Jag testade att ringa min hemtelefon via skype, vilket även det fungerade, men går skype automatiskt över till att kosta pengar då? Jag har ingen skypephone hemma (har dock bbb´s bredbandstelefoni) men det gick fram signaler ändå?
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
snyggt
!funkade perfekt med både skypecalls och att till hem tfn. Dock vet jag ej om man ringer gratis eller om det är på ens egen bekostnad ?
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Nu är jag ingen skype expert men....
Från skype-konto till skype-konto är det gratis, men det drar ju ändå datatrafik. Så har du inte trådlös uppkoppling, så går det över 3G och då kostar det. Om man inte har fri datatrafik från sin operatör. Och ska man ringa till det fasta nätet så kostar det, och att det drar datatrafik. Ingen expert så rätta mig om jag är helt ute och cyklar.
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
felpost... sorry
Senast redigerad av Bmode den 2009-04-03 klockan 20:18. |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Tips är att installera Backgrounder från Cydia och enabla Skype i applikationen så ligger Skype på i bakgrunden och man är "ON" såsom på PC t.ex.
Äter förstås en hel del batteri, dock inte så mycket som man skulle tro men går ej att köra heldagar med! |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Citat:
Får det inte att fungera, skype säger "3g calls not supported..." Jag har redigerat filen VoIPover3G.plist och lagt tillbaka den fast com.skype.skype stor redan med i filen. Har även provat att ta bort hela filen VoIPover3G.plist från iphonen som thebigboss.org skriver om men skype vägrar 3g ![]() "If you remove or rename the VoIPover3G.plist ALL applications will be tricked. This is not recommended though, because for a lot of apps its makes sense to know whether they are on wifi or 3G." edit installerade VoIPover3G från cydia fixade filen, reboot, sedan skype från itunes vad gör jag för fel? Senast redigerad av Maker den 2009-04-04 klockan 13:37. |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Moderator
|
Citat:
Har du 2.2.1 skall det egentligen inte påverka om det funkar eller inte. |
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
2.2 har jag Behöver man redigera filen VoIPover3G.plist ? ja menar "com.skype.skype" står ju redan med där. Senast redigerad av Maker den 2009-04-04 klockan 15:10. |
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Jag behövde inte redigera VoIPover3G - den var redan redigerad!
uppdaterad (?) Skype funkar perfekt nu på 3Gnätet. Redan ringt till min fader och berättat - via skype =D
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Moderator
|
Citat:
Kan inte hjälpa dig mer än så. |
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Har provet idag igen, avinstallerade alla program och installerade bara VoIPover3G & skype men med samma resultat ![]() Ligger väll kvar nån fil å gömmer sig nånstans på iphonen som stör ändå ![]() edit kanske 2.2.1 som krävs. men ja har ingen mac så ja kan inte göra en custom me bb 02.28.00 (reser en del utomlands)
iPhone 3G 16GB black Jailbroken FW: 3.1.2 BB: 05.11.07 Senast redigerad av Maker den 2009-04-05 klockan 23:12. |
|
|
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Moderator
|
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| 3G-modem över USB + Guide | mossarelli | Allt om iPhone | 22 | 2010-11-17 00:34 |
| Skype voice över 3G | Tjosan | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-05 21:47 |
| iPhone 3G S Buyer's Guide | Mr Fyhr | Allt om iPhone | 0 | 2009-06-24 22:23 |
| iPhone 3G S reklamfilm och guide | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-06-12 18:10 |
| Fabriks inställningar 3G - How To Guide Sökes | trigger_killer | Allt om iPhone | 2 | 2008-08-06 11:48 |