![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
|
Tips på väldigt små högtalare med bra ljud?
Någon som kan föreslå en bra högtalare med bra (musik-)ljud som dessutom är väldigt liten? Alltså så att man kan ta dem med sig i en ryggsäck och ändå får plats med mer i den.
![]() Jag letar inte efter specialhögtalare typ "docka" utan högtalare som man kopplar med sladd. Det behöver ju inte vara högtlare avsedd speciellt för iPhone eftersom de brukar vara svindyra.
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Jag har ett par såna här, låter riktigt bra för sin storlek och pris.
Philips SBA1500 2.0 Produktinformation - PriceRunner Sverige |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
|
Citat:
Det är klart, ska det bli bra ljud kanske det behövs. Men förslag på högtalare som inte behöver kopplas i vägguttag mottages gärna med...
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Kolla hos ditt lokala radio/tv varuhus,eller teknikmagasinet eller nåt,dom brukar ha gott om batteridrivna varianter.
Använder själv ett par gamla sonyburkar som lätt går ner i en liten väska.Tyvärr tillverkas dom inte längre. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Köp dessa, har gott ljud, och är icke batteridriva(?).
Dock inte min annons... Sony ericsson högtalare mkt billigt pris 150kr fast o andra sidan, dessa ansluts inte via 3,5mm? Vilka menade du steffe?
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
![]() |
Finns massor med batteridrivna högtalare modell mindre hos elektronikhandlarna.
Dom sonyburkar jag själv har är ett par gula sony sports Beach speaker,köpte dom till min gula sports walkman för ungefär 30 år sen. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Pic? Kopplas dessa till 3,5mm? För på SE lurar/högtalarna kopplas väl in med en "2-sticks" variant...
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
![]() |
Givetvis har mina lurar 3,5 mm standardpropp,men som jag skrev tillverkas dessa lurar inte längre.
När jag köpte dom var det i ett kampanjpaket ihop med en sony sports walkman. Jag tror att du har missuppfattat tidpunkten för detta köp! Det var ungefär 25 år innan sony gick ihop med ericsson,på den tiden vägde en mobiltelefon 14 kilo. En sports walkman är en sorts vattentät bandspelare som slutade tillverkas i början på 80- talet. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
X-Mini Max
Små, inbyggt batteri up till 8 timmar, brukar få ut runt 4 - 6 timmar, och dom har bra och högt ljud. Ansluts till allt som har ett 3.5 mm uttag. Rekommenderas riktigt mycket!!
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
![]() |
Om det är mina lurar du menar,så har dom inget med sonyericsson som gör mobiler att göra,dom är till sony walkman WM-F5 bandspelare och har därför 3,5 mm stereoplugg och batterier.
Det finns förmodligen modernare varianter med bättre ljud i affärerna idag,men eftersom mina är väder(vatten)tätade så lär jag ha kvar dom. |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Igenkänd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Inbyggd FM-radio, drivs på 6st AA-batterier (vet ej hur länge) eller sladd till väggen. Ingång för AUX (3,5mm) och utgång för hörlurar
Helt okej ljud men lite klen bas ![]() Clas Ohlson Internetbutik - DENVER TR-43C Clas Ohlson Internetbutik - Anslutningskabel 3,5mm Jag använder även min som datorhögtalare ![]() |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
Dom är ju oxå magnetiska så dom kan sättas fast på många ställen Rekommenderas iaf starkt, då det nog är dom bästa mini-högtalarna i nuläget ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Har precis köpt en X-Mini II. Ville ha en så liten och smidig som möjligt och därför blev det en II istället för Max. Ljudet är helt underbart och basen är överlägsen alla andra minihögtalare. Om man maxar ljudet så skuttar högtalaren iväg.
|
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
|
Så nu har jag beställt X-min Max från teknikmagasinet.
Hoppas man blir nöjd. Tack för alla tips. ![]()
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Tips på bra Cydia/Installer Apps | free | Allt om iPhone | 128 | 2010-06-10 14:39 |
| Kan endast prata i telefon med handsfree eller med högtalare [P.g.a. vattenskada?] | Mothergoose | Allt om iPhone | 0 | 2009-08-28 21:35 |
| tips på bra program till iPhone? | QeuDee | Allt om iPhone | 2 | 2009-03-30 08:45 |
| Tips på bra sources! | haren | Allt om iPhone | 19 | 2008-08-04 16:02 |