![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Om du har jailbrekat kan du alltid ladda ned genom winterboard men kan ta reda på hur du kan få en egen om det behagas...
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Ja, har du jailbreakat så är det lätt
Filerna ligger i /System/Library/Audio/UISounds och heter sms-received1.caf-sms-received6.caf. *.caf-filer är vanliga aiff-filer som man byter namn på. Du måste visserligen byta ut några som redan finns, men det kanske inte gör nått Du gör allt via DiskAid ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Det är ingen *.plist-fil, det är en *.strings-fil
Vänta, ska hitta den... Letar... Ja, filen finns i /private/var/stash/Applications/Preferences.app/sv.lproj/Sounds.strings, men den är lite klurig att öppna... Men här kan den konverteras för att öppnas i vilket text-program som helst Bara döp om namnen du vill och lägg tillbaka den ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Tack för hjälpen skall testa nu
EDIT: Mekke man måste ju ladda ner FileAid också står det i DiskAid men FileAid kostar ju pengar på appstore EDIT: Mekke: jag använde Mobilefinder till att kopiera in en m4r sms ton till UIsounds och jag bytte namn på den till sms-received6 men när jag går in i inställningar och ska ta sms ton så kommer det inget ljud på nr6 i listan Senast redigerad av dejevad den 2009-04-12 klockan 15:09. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Det ska inte vara m4r, utan som jag skrev, en caf-fil
Och för DiskAid behöver du inte FileAid ![]()
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Citat:
Och det är väl synd att du bara hittar hemsidor med m4r format, ladda ner något program som konverterar från m4r till caf då, annars går det ju inte.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Btw, om du har AudaCity (Audacity: Download) så ska du kunna konvertera många filformat till många andra filformat, bl.a. caf (aiff), och då också ändra lite i filerna om du vill
Men jag är inte säker på om Windows-versionen stöder aiff, men det gör iaf Mac-versionen ![]()
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Moderator
|
Citat:
Det är väl synd att människor här inte vet hur iPhone fungerar och du vet allting. Då får du helt enkelt hjälpa dem eller låta bli att vara här. Har du något att säga som hjälper så säg det, annars kan du vara tyst. |
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
Och om man lyssnar på musik när ett sms kommer så stannar bara musiken i nån sekund, så där kan det också bli lite fel... Men det är det värt ![]()
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Citat:
Ursäkta ännu en gång, men vad pratar du om? Vad har jag ställt till med menar du? Jag har aldrig påstått att jag kan allting om iphone heller, jag försöker bara hjälpa till lite här och berättar att man bör använda ett program för att konvertera till rätt filformat för att kunna nyttja dom m4r filerna han vill använda, eller är det fel av mig menar du att ge denna hjälp? Eller har du bara haft en dålig da och vill ta ut din ilska på någon som försöker ställa allt till rätta? Kan du inte ge dig på dryg***** istället om du nu ska ha en attityd?
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Jag misstänker att Mossarelli leker mr Pessimist
![]() Och om du letar efter ett program för m4r > caf, så leta istället efter m4a > aiff, för det är samma filer med andra namn ![]()
|
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Kan man använda en Imei spärrad phone ? | Bmode | Allt om iPhone | 12 | 2010-11-09 18:23 |
| Fråga om telia abonnemang. Kan man använda refill kort? | sp8ed | Allt om iPhone | 5 | 2009-11-29 02:18 |
| "Egna" sms signaler... HÖGT ljud... | BruketFans | Allt om iPhone | 16 | 2009-10-30 02:50 |
| Kan man använda en mini-pc med Mac OS X med iphone | Dr. iphone | Allt om iPhone | 2 | 2009-02-10 23:53 |
| Hur kan man föra över filer utan att använda Itunes? | mcolof | Allt om iPhone | 11 | 2008-09-28 14:12 |