![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Längre SMS-vibrering för OS 3.1
Hallå! Jag är lite missnöjd med längden på vibreringen när ett nytt sms kommer, googlade runt lite och hittade hur man kunde ändra det i en .plist. Problemet är att jag hittar inte sökvägen dit, sökvägen ska vara:
/System/Library/Frameworks/Celestial.framework and download SystemSoundVibrationPatterns.plist Problemet är att jag hittar inte "Celestial.framework", guiderna jag har läst är för 3.0 så Apple kanske har ändrat sökvägen till filen man behöver ändra, någon som vet vart den håller hus i OS 3.1? Edit: Hittade efter lite mer googlande, den ligger under PrivateFramworks istället för Frameworks om någon undrar Senast redigerad av Skippy den 2009-10-22 klockan 20:36. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
* *
Innan jag börjar med beskrivningen vill jag bara påpeka att jag inte tar på mig något ansvar för vad som kan hända med din iPhone! 1. Koppla in iPhonen och öppna upp iPhoneBroswer. 2. Gå till /System/Library/Private Frameworks/Celestial.framework/ och kopiera "SystemSoundVibrationPatterns.plist" till datorn. 3. Öppna filen med plist Editor. 4. Leta reda på <key>Default</key>, under det, leta reda på <key>OnDuration</key>. 5. Under den raden så finns <real>0.4000000000</real>, det betyder att Iphonen ska vibrera i 0.4 sekunder. Redigera bara den raden med hur många sekunder nu vill att iPhonen ska vibrera i. Någonstans mellan 2 - 3 sekunder tycker jag är lagom. 6. Ändra även den <real>0.5</real> som finns under <key>TotalDuration</key> till något större än det du väljer för "OnDuration". Spara sedan filen. 7. Gå sedan tillbaka till iPhonebrowser och högerklicka på "SystemSoundVibrationPatterns.plist" och välj "Replace file" välj den filen som du nyss redigerade. 8. Starta om telefonen och njut av vibreringen när ett nytt SMS kommer! ![]() |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Simbas custom Tele2 .ipcc samt bundle 3.0 - för OS 3.0! | Simba | Allt om iPhone | 184 | 2010-09-18 22:52 |
| Lösenord för sms,bilder o.s.v?? | 1000cent | Allt om iPhone | 10 | 2009-09-22 22:16 |
| Stack 2.2 för OS 3.0 | mossarelli | Allt om iPhone | 3 | 2009-07-23 03:56 |
| SMS signalen går ej längre | frenne | Allt om iPhone | 3 | 2008-09-22 22:44 |
| SMS fungerar inte längre | justin | Allt om iPhone | 2 | 2008-07-03 19:59 |