![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Hej,
Jag vill kunna använda kartor i min Iphone 3GS och vara helt säker på att den inte använder sig av telemaster etc ...utan enbart GPS:en. Ska utomlands och vill inte dra på mig onödig data. Har kollat med Telia och de rekommenderar att radera APN i inställningar för att vara säker. Om inte telefonen hittar 5 sateliter så börjar den pejla master, säger de. Någon som har tips på : Bra Kart-App ? Kunna köra helt utan att använda Data-Roaming & använda telemaster ? Tack på förhand |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Kartor som du har i din iphone är helt beroende av internet så den kan du inte använda dig av ifall du är utomlands. Du behöver ett navigation program med inlagda kartor. Kolla i appstore finns massoer. Navigon, Tom tom, sygic, I Go Myway...
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Har personligen pensionerat min tomtom-gps i bilen och ersatt med min iPhone och kör Navigon som programvara. Alla kartor osv är sparade på telefonen, och det enda som behövs är en gps-signal. Toppen toppen. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tom-Tom , Navigon etc ...vore kanon. Men i första hand vill jag ha off-line kartor som verkligen fungerar utan data-roaming. Jag tog hem en off-line karta så jag stänger väl ner allt och ser om kartan fungerar utan data + APN.
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Ingen datatrafik används då alla kartor lagras på din telefon. Sedan används den inbyggda gps:en i iPhonen för att kunna lokalisera vart du är (Kostar inget). Edit: Dock kostar tomtom & Navigon $$$ för själva programvaran. |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
.Hoppas du finner det du söker ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Mitt fel , var inte tydlig nog.
Men är det inte en "riktig" gps i iphone, varför vill den ha stöd från telemaster. Det funkar ju med Navigon etc ..så det borde ju funka för stadskartor också. |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Jag hade dock oerhörda problem med min Navigon (europa) i Portugal. Ibland kunde det ta en timme innan en signal var funnen (ja, jag väntade så länge eftersom jag var i behöv av vägledning i Lissabon).
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hemma igen efter att testat offline kartan för Sheffield. Körde telefonen utan Data-Roaming och fick inte kartorna att fungera, tyvärr.
Vet inte riktigt vad som menas med offline då....men men. |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Citat:
Tror man måste göra det med dom flesta offline maps |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Kartor | thelawyer | Allt om iPhone | 9 | 2009-06-28 22:35 |
| GPS kartor eller GPS program "MED" kartor | Thewiruz | Upplåsning och jailbreak | 11 | 2009-05-15 11:33 |
| Data-Roaming? | steffeiphone | Allt om iPhone | 14 | 2009-05-04 18:04 |
| Vad är data-roaming? | sockeplast | Allt om iPhone | 9 | 2008-12-24 23:58 |
| Data-roaming | fotbollskillen | Allt om iPhone | 1 | 2008-10-06 17:10 |