![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
En mask byter bakground på iphone, rickrolled :(
Jag råkade precis ut för det nu en tio minuter sen. Tog upp min iPhone för att ringa och märker att Rick Astley stirrar tillbaka. Inte så värst mysigt kanske.
Googlade lite och det beror tydligen på att man jailbreakat sin telefon och inte bytt ut root lösenordet. Guilty as charged. Sitter nu och byter den. Läste dock att det bara händer på öppet nätverk. Det mystiska är att jag har WPA skyddat nätverk men tydligen så har kanske nån granne redan knäckt den. Fan. ![]()
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tänkte bara att jag skulle varna folk. Finns väl fler som inte tänkte på det när de jailbreakat sin telefon, speciellt de som är nya till det här som jag. Första gången jag jailbreakade, t.ex.
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Moderator
|
Citat:
Rättelse: "Det händer på 3G-nätverket" Killen som gjorde masken ville bara bevisa att säkerhetsluckan i iPhones med standard root-lösenord kunde utgöra sig som en risk för människor med hemlig information på deras iPhones. Han gjorde därefter en mask som letade upp iPhone-enheter på 3G nätverk JORDEN RUNT, och automatiserade masken så att han inte behövde göra mer än att se nyhetstidningar och media gå loss om det. Du får gärna ha kvar samma root-lösenord, det gör inget ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Gammalt, då det stått på flertalet nyhets sidor, samt att det finns ialla fall en tråd till om det här.
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Inget annat händer..
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Inget annat händer med denna mask, men det finns en till som mailar ut din adressbok..
New iPhone worm steals online banking codes, builds botnet |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Lyckades få bort bilden, i en vecka genom JB igen, sedan kom den tillbaka. jag hade stängt av ssh. Kan inte få mobile terminal att funka, stänger av sig efter ett par sekunder efter start. Någon?
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
IKEE viruset!
Flyttat från egen tråd / Mod
Fick idag det omtalade IKEE viruset på min telefon. Det är så att masken tar sig in i telefoner som inte bytt SSH lösenordet. Rekommenderar alla att snarast byta ifall ni vill slippa bli skrämda och slippa att ta bort skiten ![]() Byta lösenord: How To Change the iPhone’s Root Password ? Just Another iPhone Blog Intervju med virusskaparen: JD's Thoughts on Everything.: Interview with ikee (iPhone Virus Creator) - ikee virus removal details enclosed Filerna man skall ta bort: Bin's Tech Space: Quick Fix for iPhone "ikee is never going to give you up" SSH virus (Kan vara mer filer, vet inte än.) Fick en smärre chock när jag prata i telefon då bilden uppenbarade sig ![]() Skriv gärna här och berätta ifall ni blivit drabbade! Oj, kollade inte så noga om det redan existerade här men aja ![]()
Iphone 3G 16GB Svart FW: 3.1.3 BASEBAND: 04.26.08 UNLOCK: Ultrasn0w JAILBROKEN OPERATÖR: TELE2 KOMPIS MACBOOK WHITE Senast redigerad av Wester den 2010-01-15 klockan 20:37. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| byter min xperia x1 mot iphone | medzz | Köpa iPhone | 2 | 2010-02-16 17:55 |
| byter min hiphone i9 3gs mot en ipod touch | Emilhip | iPod | 8 | 2010-02-13 12:15 |
| Hur man byter sms signal efter jailbreaken. | Stefan | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-01-05 13:15 |
| Livslängd på en iPhone 2g | MiRRe | Allt om iPhone | 8 | 2009-03-31 06:38 |
| Byter från 3G | mantou | Allt om iPhone | 17 | 2008-10-15 11:36 |