Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-12-19   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Dec 2009
Hurtig är karismatiskt upptäcksresande
Köp av iPhone 3gs 16gb

Tjenare!

Hade tänkt stämma av lite saker med er på forumet eftersom ni verkar vara väldigt vetande kring iPhone och diverse saker.

Ska köpa en iPhone den 23:e December på Telia. Hade tänkt mig som rubriken lyder en 16gb 3gs. Det jag hade planerat att göra är på det viset att jag köper telefonen med 12 månaders abonnemang(Telia Mobil Till Vänner). Då betalar jag 2395kr för mobilen i butiken och sedan 249kr i månaden. Slutsumman av detta ska om jag tänker rätt hamna på 5383kr. Anledningen till att jag inte binder mig 24 månader är för att jag helt enkelt är ganska skeptisk till abonnemang.

Då till frågan. Kan jag jailbreaka den och låsa upp med med hjälp av Blackra1n för att sedan använda comviq/tele2? På så sätt hade jag tänkt låta abonnemanget ligga utan att jag för högre månadsavgifter än 249kr.

Tacksam för svar!

Ni kan ju gärna tipsa om lite saker som är bra för en nybörjare att veta kring iPhone. Allt från apps till batteritid.

* Edit 1

Har vart inne på telia och kollat men dom har ju ingen 16gb 3gs inne just nu, någon som har en aning om när dom väntas komma?

* Edit 2

Kan jag låsa upp telefonen med blacksnow utan att man behöver jaila den?

// Hurtig

Senast redigerad av Hurtig den 2009-12-23 klockan 07:06.
Hurtig är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-19   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Ja du kan jb:a och låsa upp telefonen med blacksn0w.

du kommer dock få en s.k tethered jailbreak med stor sannolikhet.
Vill du veta mer om tethered? Sök på forumet.
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-12-19   #3 (permalink)
Medlem
Omtalad

Mr Fyhrs avatar

Reg.datum: Sep 2008
Mr Fyhr är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via ICQ till Mr Fyhr Skicka ett meddelande via MSN till Mr Fyhr Skicka ett meddelande via Skype™ till Mr Fyhr
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtig Visa inlägg
Tjenare!

Hade tänkt stämma av lite saker med er på forumet eftersom ni verkar vara väldigt vetande kring iPhone och diverse saker.

Ska köpa en iPhone den 23:e December på Telia. Hade tänkt mig som rubriken lyder en 16gb 3gs. Det jag hade planerat att göra är på det viset att jag köper telefonen med 12 månaders abonnemang(Telia Mobil Till Vänner). Då betalar jag 2395kr för mobilen i butiken och sedan 249kr i månaden. Slutsumman av detta ska om jag tänker rätt hamna på 5383kr. Anledningen till att jag inte binder mig 24 månader är för att jag helt enkelt är ganska skeptisk till abonnemang.

Då till frågan. Kan jag jailbreaka den och låsa upp med med hjälp av Blackra1n för att sedan använda comviq/tele2? På så sätt hade jag tänkt låta abonnemanget ligga utan att jag för högre månadsavgifter än 249kr.

Tacksam för svar!

Ni kan ju gärna tipsa om lite saker som är bra för en nybörjare att veta kring iPhone. Allt från apps till batteritid.

// Hurtig
Personligen så tycker jag att du skall vänta med att jaila den för råkar den dö när du är ute eller måste stänga av den så kan du inte starta den som vanligt utan måste starta om den via blackrain i datorn. Men vi får hoppas att dom kommer med en lösning snart.
Mr Fyhr är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta