![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Iphone 3gs "oljan" på skärmen
Iphone 3gs har ju någon slags olja eller yta för att det inte så lätt ska bli finger avtryck eller fet avtryck på skärmen.
I början fick jag inga fingeravtryck på min skärm men nu torkar jag av den med en fin trasa och efter ha använt den i cirka 5-30min så ser jag tydliga fingeravtryck på skärmen när den är 'låst' Någon mer som sett detta? är det så att skyddet försvinner med tiden? eller bara att man har extremt smutsiga/flottiga fingrar i just det tillfället?
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: May 2008
![]() |
Citat:
Sorry vet inte.. |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Hade också så, att i början så blev det inte lika flottigt på skärmen...
Men på senare tid har det börjat bli mer och mer. Trodde det var mina händer som var skitiga, så jag tvättar dom dom ofta, men blir lika mycket fingeravtryck/fläckar numera iaf. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Från 3GS manualen: "Please note that the ability of this coating to repel oil will diminish over time with normal usage, and that rubbing the screen with an abrasive material will further diminish its effect and may scratch your screen."
hur man definierar over time är väl diskutabelt :/ |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Jag putsar min iPhone med våtservetter för glasögon. Servetterna innehåller Isopropanol och vätskan avdunsar på nolltid, så jag tror inte det tar någon skada på displayen. Isopropanol används även till för att rengöra objektiv.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Iphone 3gs, "skärmen lyser vit" | n0s | Allt om iPhone | 1 | 2009-10-21 08:48 |
| Cydia Repository Errors "Cached Failure" & "apt.saurik.com" | fantal | Allt om iPhone | 0 | 2009-02-14 23:22 |
| I vilka lägen syns "Carrier"/"Välj nät"-menyn? | LAV | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2008-10-20 20:29 |
| Problem med uppdate på "Weather" och "Stocks" | Nostromo | Allt om iPhone | 2 | 2008-04-04 10:51 |
| Kan man "släcka" skärmen UTAN att gå till sleepmode? | wollybully | Allt om iPhone | 7 | 2008-03-14 12:50 |