![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
iPhone blockerar internet?
Detta kan vara ett dator/router-relaterat problem men testar att posta ändå..
Innan jag jailbreakade min telefon funkade det att koppla upp sig på husets trådlösa med iphonen och samtidigt surfa på laptopen utan problem. nu efter jailbreak så när jag surfar på iphonen så kommer jag inte ut på internet på laptopen? Står att det är "upptaget".. Nån som har nån om hur jag kan fixa det? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
är din router inställd att anända DHCP (WIKIPEDIA) D.v.s delar den ut dynamiska IP-adresser till varje enhet som frågar? Det låter otroligt men om du stänger ned laptopen kommer du åt WLANet via din iPhone - if so så låter det som om din router bara har en IP-adress att dela ut...
![]() Senast redigerad av Freebo den 2009-12-22 klockan 13:48. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Citat:
Alltså jag kommer alltid åt WLAN med iPhonen, inga problem. Det är just det att när jag kopplat upp mig på WLAN med iPhonen så kommer jag inte ut på internet på laptopen. Helt mysko, var inte så här tidigare, bara blivit helt plötsligt.. Ska kolla upp det där med routern senare, tack |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hjälp med iBlacklist, blockerar inte SMS | tobbzy88 | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2010-03-16 13:33 |
| Köpa iphone på internet | villhaeniphone | Köpa iPhone | 5 | 2010-02-10 10:22 |
| iPhone internet-startsida | ziampas | Allt om iPhone | 3 | 2009-07-17 23:53 |
| Internet till upplåst iphone | Monnz | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-04-08 07:09 |
| Internet i iphone | Ronaldo | Allt om iPhone | 1 | 2008-05-20 00:02 |