![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
kan inte ta imot samtal men kan ta imot sms
Tjena, köpte min iPhone 3gs igår och har lite problem redan.. när jag försöker ringa telefonen ifrån en annan tele så tutar det bara upptaget.. kan dock ta imot sms och surfa på internet.. någon som har en aning om vad felet kan vara?
Tack på förhand! //Jonas |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Citat:
du kommer då få upp en liten ruta, där det står, "Simkort låst" då kan du klickar på ok eller LÅSA upp lås upp den om du inte har ändrat pinkoden på din simkort, så är det 4 nollor 0000 väljer du o inte låsa upp den så kan du varken smsa-ringa,och ingen kan kontakta dig heller |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
har gjort som du sa nu .. det funkar dock fortfarande inte? köpte telefonen utan abonnemang (telia refill) och har inte fyllt på mobilen ännu.. måste man göra det innan den går att använda? |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Citat:
för min Lg ku990 strulade när jag hade mitt vanliga simkort, ifrån 1998 i den fick ett nytt med samma nr, |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Har du tur står det säkert något om det i papprena du fick med sim-kortet. Värt att testa att fylla på är det ju iaf ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Japp du måste fylla på kortet... Slår du *120# tex så kommer du få upp att kortet är giltigt tills 1969 eller något sådant årtal. Du måste ladda på kortet med valfri summa när det gäller telia-refill, för att aktivera kortet för utgående konversation i form av samtal och liknande.
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| kan inte ta emot sms kontakter | syclone | Allt om iPhone | 1 | 2010-01-29 13:14 |
| Kan inte ringa eller ta emot samtal bara sms och datatrafik! | robber | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-12-29 16:14 |
| Kan inte ta emot samtal/SMS med min iPhone 2G | iKeso | Allt om iPhone | 0 | 2009-08-18 21:28 |
| Kan ej ta emot samtal med min iPhone 3G! | lidback | Upplåsning och jailbreak | 25 | 2009-03-27 18:34 |
| Kan inte ta emot SMS | janssonsfrestelse | Allt om iPhone | 1 | 2008-07-19 20:38 |