![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Spåra din stulna iPhone?
Har hört att det ska gå att spåra en stulen iphone och även få den att tex ringa om du inte vet var du lagt den..
Men hur fungerar det? Vad för tjänster finns det som ger dig möjlighet till detta? Och finns det kanske även sådana tjänster som inte kostar? Har hittat något som heter iHound men som kostar pengar.. finns det andra likadana tjänster? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Jag reggade två konton på MobileMe igår; Apple - MobileMe - Your iPhone, Mac, and PC. In perfect sync.
lite coolt att kunna se sin mobil på en karta, skicka flashmeddelanden till den, wipe:a den remote eller skicka ljudsignaler |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
För jailbrakade iphone finns Cylay, en program just för att kunna spåra stulna iphones. Även med Longitude kan du söka efter din mobil, du kan ställa in den på att skicka position info varje kvart.
Citat:
![]()
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Ok, ska kolla lite på det.. Men man kan köra Trial i 60 utan att behöva betala något eller?
Kollade upp den där iHound mer, och det visade ju sig att appen var tvungen att vara igång för att du skulle kunna spåra den vilket innebär att du måste starta den efter varje samtal osv.. helt värdelöst ju! Senast redigerad av Hinther den 2010-01-17 klockan 20:56. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
@ Freebo
Hur funkar MobileMes spårning? Är det samma som Cylays att den installeras i iphone och aktiveras med push och försvinner efter en återställning eller är den mer inveckad och klarar av en återställning?
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Tror inte det är nåt som installeras då det är apples egna tjänst, och därför ska fungera även vid en återställning.
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Det var just det jag undrade, med tanke på att det är apples egen tjänst, om det redan finns i iphones OS eller den måste installeras. Om den redan finns i iphonen och den kan spåra mobilen även efter en återställning då skulle jag kunna tänka mig köpa den. Annars kan jag hålla mig till Longitude då den kostar bara 1.99$ engångs avgift.
|
|
|
#12 (permalink) | |||
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
Citat:
Citat:
Bara en sån enkel liten sak att du kan skicka en 2-minuters ljudsignal till telefonen med ett meddelande är ju pefekt för alla glömska som förlägger sig telefon. Signalen är hög och fungerar även i silent mode och med att annat SIM-kort i ![]() |
|||
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Cerebro (skönaste namnet) är en ny spårning applikation. I beskrivning så står det att den har mera funktioner än MobileMe. Den visar inte bara vart din mobil befinner sig, den visar dessutom vart den har varit så du kan se hur den har färdats.
Bara att ladda ner applikationen i cydia och följa din iphone i Cerebro - Find your iPhone Ps, den är helt gratis.
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
![]()
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Spåra polarna | perk | Allt om iPhone | 5 | 2010-05-02 22:52 |
| Stulen, spåra/spärra? | cronberg | Operatörer & abonnemang | 5 | 2009-12-13 15:43 |
| Jag köper din iphone | robn | Köp & Sälj | 3 | 2008-10-30 13:17 |
| Spåra iPhonen - orolig! | Xavier | Allt om iPhone | 7 | 2008-09-25 08:44 |
| Varför jailbreaka din iPhone? | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2008-09-10 19:50 |