![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Hur långt kommer man med 250MB datatrafik?
tja
jag funderar på att köpa Iphonen med Imidi, Ringa: 250min/mån -> Lagom SMS 250st/mån -> använder inte en tredjedel datatrafik: 250mb/Mån, -> vet inte hur mycket man lär använda Iphonen: 2695kr -> Billigt min fråga är, 250mb, hur snabbt använder man upp det igentligen då man surfar å så? (På iphonen) |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
saxat från nån peters prylblogg på aftonbladet
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Om man enbart har 100/250 Mb att förbruka i månaden kanske man inte bör surfa in på YouTube 10 ggr om dagen. Det är väl ganska uppenbart att man bränner av kvotan på ett bräde då. Vill man titta på YouTube-klipp i mobilen kan man ju faktiskt använda sig av Wlan. Åtminstone i städerna finns det allt som oftast öppna wlan, antingen tillhandahållna av Telia/Condeco/McDonals, eller bara personer/företag som kör okrypterat fortfarande.
Men visst, vill man kunna kolla mailen hela tiden på mobilen rinner det säkerligen iväg om man får mycket bilagor, det är ju tyvärr nackdelen. Det som oroar mig är att GPS:en kommer kosta att använda. Särskilt som jag planerar att inte ta full fri surf, utan enbart webbläsar-surf. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Igenkänd
![]() |
jag kommer skaffa fast pris + fri surf (man måste inte ha iMini/Midi/Maxi...)
det kommer kosta mig 798kr/månad och 3320 för luren (bunden 24månader) i fastpris ingår 3000sms och helt fria samtal. Mitt tips: 1 räkna ut hur många minuter du ringer upp någon/månad 2 räkna ut hur många sms du skickar varje månad (i snitt) 3 jämför alla abonemang mot fastpris+fri surf (500+199) och se om det lönar sig att skaffa nångonting annat. tänk på att iMini/iMidi/iMaxi EJ går att kombinera med fri surf |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
nänä det behöver du inte göra, men problemet med odm här "9 kronorna" är att dom inte gäller iphone eftersom iphone har en egen webläsare (safari). För att få surfa för max 9 kr per dyg måste du surfa genom surfport, vilket telias egen lilla otrevlia lösning.
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
jag gör så här ist.
köper telefonen/kortet på avbetalning, men tar det billigaste kortet. sen väntar jag tills man kan låsa upp den, å då sätter jag i mitt TRE kort ist. å¨skaffar fri suft från dom ist. kostar 3kr/dagen, blir typ 90kr/mån - mycket billigare än Telia. |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | ||
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Saxat från Telia.se Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Detta är en iPhone, då kan du inte göra några inställningar om du trodde det. Svaret är med andra ord att det verkar inte gå.
Kan ju alltid kolla manualen annars. Nej just det, det medföljde ingen. Men kolla länken till användarguiden i Safari. Nej just det, länken fungerar inte. |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| hur mycket datatrafik? | Xavier | Allt om iPhone | 2 | 2009-10-14 16:23 |
| Hur får man iphonen synlig med bluetoothen? | mini | Allt om iPhone | 3 | 2009-10-01 16:06 |
| Hur mycket datatrafik gör ni av med? | sahl | Allt om iPhone | 47 | 2009-08-21 01:21 |
| Kolla hur mycket datatrafik som har använts? | filleman | Allt om iPhone | 8 | 2009-06-14 14:23 |
| Hur funkar iphone gps? Hur stänga av datatrafik via 3G? | r_o_n | Allt om iPhone | 16 | 2009-05-04 09:21 |