![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2010
![]() |
Går inte ringa till min Iphone 3gs ibland?? Tele2
Tja
Jag har en iphone 3gs jailbreakad och upplåst på version 4.0 den funkar klockrent MEN har märkt nu ibland att folk som ringer mig inte kommer fram det bara säger att telefon nr bla bla går inte nås, men jag kan ringa ut?=) Samt att om jag startar om telefonen så funkar det ringa till mig igen! varför tro?=) Jag har avinstallerat ultrasn0w och installerat d igen ifall det var något problem med unlocken eller nått, får se om det löst sig. Någon som har någon annan lösning eller upplevt nått liknande? Det funkade perfekt på 3.0.1. jag kör tele2 men det har aldrig strulat innan. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Dock ganska viktigt för tjejens farsa skall kanske köpa mobilen framöver här och då e d ju viktigt att det funkar |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Oki, skall testa det igen gjorde det häromdagen men när man får inställningar för tele2, blir det surf.tele2.se och det funkar inte =) det skall vara internet.tele2.se =) men skall testa igen.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Herren på teppan
Omtalad
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
då ändra du texten Surf.tele2.se till internet.tele2.se så är väl problemet löst.
.................................................. ......................... IPhone 4G [16GB] Telia Komplett inkl 10GB surf Fw: 5.0.1 & Modefirmware: 04.11.08 Jailbreak: Redsn0w .................................................. ......................... |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Har ändrat dem texten då går surfningen mycket bättre men problemet att man inte kommer fram alltid när man ringer mig är kvar. Och efter omstart lite då å då så kan jag ta emot samtal igen, skumt
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Jag är urless på att felsöka iPhone i kombination med Tele2...=)
Mitt enda tips är att återställa till 4.0.1, JBa med JailbreakMe och låsa upp med senaste Ultrasn0w. Läs inte tillbaka någon gammal säkerhetskopia i iTunes utan sätt upp som ny telefon och testa ett tag. Har du möjlighet så testa även med ett SIM-kort från någon annan operatör. Gratis kontantkort hos GratisKontantkort.se |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Problemet just nu är ju att min 3gs är från Usa och låst till AT&T så jag kan ju inte bara återställa den till 4.0.1 och jailbreaka den och låsa upp om jag förstått rätt? för då måste jag väl aktivera den igen också? Nu kör jag iOS 4 omgjord med snowbreeze jailbreakd och upplåst med senaste ultrasnow, funkar ju jättebra utom detta då. |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Aktivering är numera en utmaning, en del tips finns här http://www.iphoneinfo.se/forum/uppla...ginal-sim.html annars kan du alltid beställa ett AT&T SIM via eBay USA
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Annars funkar ju denna iOS 4 snoowbreeze skitbra. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Svara på SMS - går inte ibland | Gustava | Allt om iPhone | 2 | 2010-05-29 22:01 |
| Problem med iPhone 3GS, går inte att ringa! | monnyboy | Allt om iPhone | 0 | 2010-05-16 01:08 |
| Går inte att ringa till eller ifrån iPhonen | jasifil | Allt om iPhone | 8 | 2010-02-12 16:35 |
| Min iphone 3gs hänger sig ibland | Henke81 | Allt om iPhone | 6 | 2010-01-13 21:54 |
| Går inte ringa eller skicka sms?:S | gladamange | Allt om iPhone | 6 | 2009-03-12 12:00 |