![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Den är bra men man saknar vissa funktioner som:
MMS Leveransrapport på SMS. Bättre kamera. (En blixt hade varit bra) Att kunna filma med den. Men den har ju toppengrejer som: Bra ljud när du lyssnar på musik. GPS!!! ![]() Bra uppkoppling via alla "kanaler" som WIFI, 3G, Edge och GPRS. Kommer säkert på mer om en stund... Kameran är inte bra vill jag påstå. Svårt att ta kort inomhus. Man skulle behöva ett stativ för det. ![]() Färgerna på bilderna är bleka. Bifogar lite bilder som jag gått runt och provfotat. Senast redigerad av Maggelito den 2008-07-12 klockan 17:03. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
för att svara på ursprungsfrågan:
jag har använt windows mobiles 5 , 6 och 6.1 på telfoner såsom TyTN, TyTN 2, Touch Dual och Touch Cruise under de senaste 2 åren. Har hållt på med att skapat roms osv. Och aldrig blir man nöjd! Man håller på och grejar och fixar och donar, och ändå är dem slöa! (maskinernas fel mer än os:et iofs) Skaffade min iphone igår och kan ju bara säga att trots att den är "låst" till app store programmen så är dessa betydligt bättre än majoriteten av programmen som finns till wm5 och wm6. Framförallt är Iphonen betydligt bättre som telefon/os sett! den utnjyttjar prestandan som finns och den gör det bästa den kan! ok, den har 2.0mpix kamera, so what! HTC's flaggskepp TyTN 2 har 3.0mpixel och den suger betydligt värre än Iphonens, (pga. hårdvara som inte levererar som lovat), visst den har en bildstabilisator och lite fler funktioner, men jag lovar, jag har aldrig lyckats ta en enda bild som är hälften så bra som iphonens. Summa sumarum, Iphonen är hypad, iphonen är inte bäst på allt! Men det den gör gör den absolut perfekt! Med en sjyst Gps programvara (maps fungerar bra, men skulle inte må dåligt av lite fler funktioner) så iphonen perfekt. mms saknas, men allvarligt, hur många skickar igentligen mms? jag har skickat 1 i mitt liv! (och det gör ju inte amerikanarna heller därav att funktionen inte finns) Videosamtal? , visst jätteroligt.....i ca. 2 minuter sedan kommer man på att det kostar 4:- / minuten.. och så roligt är det inte att prata högt offentligt! och att stirra på telefonen när man talar istället för att se på vägen där man går är ju farligt ![]() skämt åsido, min åsikt är att telefonen är suverän för det jag gör, nästa version av os:et blir nog lite närmare perfektion |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Det ända jag känner just nu att jag saknar är, leverans funktion på sms. MMS har jag bara skickat 8st på 3år ser ingen förlust i det. Kameran är faktist rätt bra en blixt hade vart toppen men jag klagar inte grännsnittet gör upp för allt det som saknas. Ser fram emot nästa Iphone redan
![]()
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Har också donat med en tytn en hel del och jag kan bara hålla med dig! Iphonen har inte alla senaste funktioner, men dom funktionerna den har funkar ju klockrent! Det enda jag blev tveksam om är GPS'en. Hade på den när åkte till stugan idag och herrejösses vad varm nallen blev! Den följde inte kartan klockrent heller, så där får man hoppas på lite mjukvaruförbättringar. |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
alltså, jag vill ut och gå , gps:en skall följa vart jag är/har varit och sedan räkna ut hur långt jag gått och vilken väg. gärna hastighet och liknande info är välkomnat. 2. skulle även vilja ha möjligheten att ändra färdvägen, alltså, jag väljer hur jag vill åka till stan (exempelvis via "pins" välja att gps:en skall räkna ut rutten till stan via en annan stad men man kan väl inte få allt eller hur ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Administratör & Skribent
Igenkänd
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
Citat:
Hur länge har du samlat?Den har väll inte direkt jättemycket att leva upp till om man har känt på en första generationens iPhone. Det jag är mest sugen på är den sleeka designen.
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
TomTom announces iPhone GPS app Senast redigerad av husa550 den 2008-07-12 klockan 22:18. |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Har skrivit lite första intryck på min blogg: www.RickardNilsson.se
Mycket kritik och mycket besvikelse, även om det går mot det bättre ju mer jag använder den. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Administratör & Skribent
Igenkänd
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
Citat:
Fast jag inte håller med dig om allt till 100%Men det ger en god insikt för folk som inte skaffat telefonen än. Folk borde verkligen kolla vad dem köper innan dem köper det...
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tack. Jag förstår att alla inte riktigt håller med, men notera att det var mina första intryck bara. Planerar att skriva en mer utförlig recension senare. Jag hade utan tvekan höga förväntningar och vart besviken på vissa saker som jag vill kunna göra helt enkelt. Men det blir bättre och bättre ju mer jag använder telefonen. Nu när jag kommit igång ordentligt med mail och surfande älskar jag telefonen. Men då och då gör sig lite små irritationsmoment påminda...
Sen har telfonen kraschat flertalet gånger utan att jag gjort något särskilt. :/ |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Sammanslår trådarna.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Den är en dröm för mig eftersom min förra var i sämsta laget. Jag har nästan INGENTING att klaga på, det skulle väl isåfall vara att man inte kan skriva sms i landscape mode, men man vänjer sig.. Plus att just sms blir lite krångligt att skriva i landscape om man bara kan använda en hand t ex, men möjligheten att skriva i landscape borde ändå finnas så det är lite synd att den inte finns.
Och dessa klagomål på kameran.. Herregud.. Inte använder man mobilen till att ta bra bilder, det står ju den riktiga digitalkameran för. Jag ser bara kameran som en liten extra grej som är lite praktisk om man t ex ska ta bilder på folk till telefonboken. Eller om man vill ta ett snapshot på något då man inte har digitalkameran tillgänglig, då kan jag säga att kameran duger alldeles utmärkt. Videoinspelning har jag heller ingen nytta av, faktiskt. Men det är ju jag, finns väl folk som tycker det är dåligt att denna funktion saknas antagligen. Det jag är mest imponerad av är hur snabbt den jobbar. Jag har aldrig testat den första generaionens iphone så jag har inget att jämföra med, men det är verkligen en fröjd att navigera runt i menyerna och man kan även göra andra saker medans man t ex lyssnar på musik. Appropå musiken, ljudet i telefonen är också väldigt bra, i alla fall för mina behov, inget att klaga på där. Generellt sett så är ipod funktionen den bästa typen av mediaspelare sett från en mobil någonsin. Att även kunna titta på video med den 4.5" stora displayen är också jäkligt nice, kvaliteten på filmerna har jag heller inget att klaga över då även den är väldigt bra. Sms är briljant, fattar inte varför ingen tänkt på detta förut, att smsen visas som i en chattkonversation är närapå en perfekt lösning. Det är väl det här att man inte kan skriva i landscape mode som hidrar det från att vara perfekt. Safari är också den bästa lösningen på mobila webbläsare någonsin. Ja, det var väl det jag kunde komma med gällande mina tankar kring telefonen. Hoppas någon kunde se någon form av nytta utav detta. ![]() |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Micen sitter nederst bredvid laddningskontakten på höger sida. Högtalaren sitter på vänster sida. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Måste åteställa min iphone 3g som har 3.1.2 | Braxen | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2010-03-18 17:39 |
| Iphone-program har fått kinesika som standard? | Steffo77 | Allt om iPhone | 1 | 2010-02-16 12:25 |
| Tråden för oss som beställt en iPhone 3G men inte fått den än. | JohnFa | Köpa iPhone | 22 | 2008-09-18 19:25 |
| Vilka här är det som har fått tag i iPhone 3G? | iPhoneinfo.se | Allt om iPhone | 57 | 2008-08-02 08:36 |
| För er som har problem med Wi-Fi | iPhoneinfo.se | Allt om iPhone | 13 | 2008-04-09 19:49 |