Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > Köp & Sälj
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-09-02   #1 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Aug 2008
elgreco är karismatiskt upptäcksresande
Cool i-Smartphone unlock 3G - fungerar med iPhone 3G säljes!

Hej allihopa!

Jag har nu fått tag på den nyaste versionen utav kortet som tom ska visa rätt operatör i displayen!

Jag lovade ju att jag skulle få tag på de och meddela er! :p

De fungerar klockrent med samtliga svenska operatörer och med 3G data!

Fördelar:
- Du behöver inte klippa kortet, chippet är på baksidan
- Dessa kort kan du synca med iTunes!
- De tappar inte kontakten med masterna när du kör bil tex.
- Med i varje paket så ligger det en simkortshållare också.

Jag är väldigt nöjd! Allt har fungerat perfekt hittills!

Är ni intresserade så maila till sim(at)efhs.se

Jag kan möta upp några från forumet i Stockholm så får dessa prova och bekräfta att de fungerar som utlovat!

Pris för ett kort ligger på 300kr men för de som är från forumet kostar det bara 250kr.

Kortet fungerar alltså klockrent med din iphone, du märker inte ens att du inte har telia förrän räkningen kommer och du betalar mycket mindre än de andra stackarna...

Jag har använt mitt kort i över två veckor och det fungerar riktigt bra!!
Jag har ett Tele2 mobilt bredbandssimkort i den och jag kommer upp i hastigheter nära 5Mbit/s i centrala Stockholm! Det är väldigt kul att kunna ha tillgång till hela internet i sin telefon. Och ja, det är fri surf som gäller...

Kolla in mina inställningar på denna tråd:
http://www.iphoneinfo.se/forum/allt-...-fri-data.html

Jag kan hjälpa till vid installationen av kortet också.

Hör av er ni som är intresserade!
Vänligaste hälsningar,

elGreco
elgreco är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-03   #2 (permalink)
Moderator

Reg.datum: Jul 2008
mossarelli talar, vi lyssnarmossarelli talar, vi lyssnar
Skicka ett meddelande via MSN till mossarelli
Använder Make it mine för att visa min egen operatör.

Men orkar människor verkligen köpa telias abonemmang och sedan använda en annan operatör? Eller är det om Italienska lurarna det pratas om?
mossarelli är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-03   #3 (permalink)
Medlem
Omtalad

JohnFas avatar

JohnFa är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av mossarelli Visa inlägg
Använder Make it mine för att visa min egen operatör.

Men orkar människor verkligen köpa telias abonemmang och sedan använda en annan operatör? Eller är det om Italienska lurarna det pratas om?
Det är väl för oss som köpt telefoner som är låsta till amerikanska, eller andra operatörslåsta, operatörer. Jag har en kanadensisk på väg in, t.ex. som jag vill låsa upp.

Däremot är det tveksamt om dessa upplåsningssims verkligen fungerar.
JohnFa är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-09-03   #4 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

iPhoneinfo.ses avatar

Reg.datum: Feb 2008
iPhoneinfo.se har avaktiverat rykte
elgreco - vad heter kortet? Kortet från MrGizmo.se och Dvddirect.net fungerar faktiskt bra
-Nyheter
-Snabbare sida

Kom gärna med förslag och önskemål =)!

Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler!

Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM!
iPhoneinfo.se är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03   #5 (permalink)
Medlem
Omtalad

JohnFas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av iPhoneinfo.se Visa inlägg
elgreco - vad heter kortet? Kortet från MrGizmo.se och Dvddirect.net fungerar faktiskt bra
Han ger ju ett väldigt oseriöst intryck tycker jag dock.
JohnFa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03   #6 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av JohnFa Visa inlägg
Han ger ju ett väldigt oseriöst intryck tycker jag dock.
Korten fungerar riktigt bra och jag har använt mitt i över två veckor utan något problem. Tråkigt att du får ett oseriöst intryck av mig, svårt att göra något intryck över huvud taget genom forum iof...

Jag har ingenting med italienska iphones att göra, fastän det skulle vara nice att ha en iphone utan att behöva använda något upplåsningskort.

mossarelli: med detta kort så behöver du inte jailbreaka telefonen. Den funkar precis som vanligt ifall du skulle ha en telialåst telefon och påverkar inte alls garantin.

Jag köpte min på tjejens abonnemang som hade 4 månader kvar när de kom. Så jag slapp binda upp mig med telia. Köpte ett kontantkort från telia så att jag kunde leka med den så länge tills jag fick tag på ett kort som fungerar.

Jag har nu satt in ett tele2 kort i den och allt funkar prima! Fri surf är mumma!!

iPhoneinfo.se: Kortet heter "i-Smartphone" och det är en nyare version än den som mrGizmo har om jag förstått det rätt. Jag och en polare köpte in ett gäng, han säljer sina i Göteborg och jag säljer här i Stockholm. Det är samma tillverkare bara att mitt kort är versionen efter. Funkar perfekt och jag säljer den billigare för att jag inte har lokalhyra som de andra affärerna. Plus att man kan få "forum-rabatt"...

Har typ bara 30st kvar nu, maila mig så skickar jag oftast med posten samma dag.

Frågor kan jag svara på här, men jag har inte möjlighet att hänga här utan tittar in nån gång om dagen!

vänligaste hälsningar,

elGreco
elgreco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03   #7 (permalink)
stt
Medlem
Nykomling

stt är karismatiskt upptäcksresande
hur kan du komma upp till 5mbit/s när iphones hårdvara bara klarar 3.2mbit? (är intresserad av kortet)
stt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03   #8 (permalink)
Medlem
Omtalad

jockes avatar

Reg.datum: May 2008
jocke är karismatiskt upptäcksresande
Skrev någonstans innan där,

Får man ett nytt nummer med dessa korten?

Det jag inte förstår är:

"Jag har nu satt in ett tele2 kort i den och allt funkar prima! Fri surf är mumma!! "

Om du redan har ett tele2 kort, hur kan du då använda detta upplåsningskort samtidigt?
jocke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03   #9 (permalink)
Medlem
Omtalad

dibb är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av joalof Visa inlägg

Det jag inte förstår är:

"Jag har nu satt in ett tele2 kort i den och allt funkar prima! Fri surf är mumma!! "

Om du redan har ett tele2 kort, hur kan du då använda detta upplåsningskort samtidigt?
om jag har förstått dig rätt så tror du att man får med ett nytt simkort å det är inte fallet utan det är ett tunt simkortlikande sak som du har imellan ditt simkort å iphonen svårt att förklara med du måste ha ett vanligt simkort också
dibb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03   #10 (permalink)
Medlem
Omtalad

JohnFas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av joalof Visa inlägg

Det jag inte förstår är:

Som Dibb sa. Man lägger det på originalsimkortet och för in samtidigt.
Gammal 2008-09-03   #11 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

iPhoneinfo.ses avatar

Reg.datum: Feb 2008
iPhoneinfo.se har avaktiverat rykte
Vad menas med "Tele2 mobilt bredbandssimkort"? Verkar som man inte kommer upp i mer än 0,384Mbit/s med Tele2s datapaket: Datapaket - Tele2
-Nyheter
-Snabbare sida

Kom gärna med förslag och önskemål =)!

Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler!

Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM!
iPhoneinfo.se är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03   #12 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Chippen är karismatiskt upptäcksresande
Han menar antagligen det simkort som man använder i modemet för det mobila bredbandet, alltså inget riktigt mobiltelefonabonnemang utan bara ett internet abonnemang...

Annars är det precis som du säger, på ett vanligt telefonabonnemang från tele2 kan du aldrig få mer än 0,384 mb/s.. Det kan du bara få på deras mobila bredband..
Chippen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04   #13 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Citat:
Ursprungligen postat av Chippen Visa inlägg
Han menar antagligen det simkort som man använder i modemet för det mobila bredbandet, alltså inget riktigt mobiltelefonabonnemang utan bara ett internet abonnemang...

Annars är det precis som du säger, på ett vanligt telefonabonnemang från tele2 kan du aldrig få mer än 0,384 mb/s.. Det kan du bara få på deras mobila bredband..
Precis! Det fina med tele2 är att man kan ringa med deras kort också, telia har låst sina för telesamtal men sms funkar. Telenor och tre vet jag inte något om hur de funkar.
elgreco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04   #14 (permalink)
Medlem
Omtalad

JohnFas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av elgreco Visa inlägg
Precis! Det fina med tele2 är att man kan ringa med deras kort också, telia har låst sina för telesamtal men sms funkar. Telenor och tre vet jag inte något om hur de funkar.
Ledsen om jag lät negativ. Bara det att jag sett många såna här reklamposter som privat personer gjort, och det har visat sig vara halvdana grejer.
Däremot så var jag och köpte ett i-Smartphone-kort idag för att testa själv. Skulle vara intressant att se vad folk säger om ditt kort.
Hur länge har du använt det nu? Har det varit några problem?
Gammal 2008-09-04   #15 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Citat:
Ursprungligen postat av elgreco Visa inlägg

Men... är det inte lite dyrt att ringa med det mobila bredbandet? Eller handlar det om "normala" kostnader?
Gammal 2008-09-04   #16 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Kanske lite off topic, men informativt

Kollade just upp vad det kostade, man klarar sig relativt bra om man ringer inom Tele2... en liten sammanfattning:

Samtal till fasta nätet: 0,17 kr/min
Till tele2: 0 kr
Till andra operatörer: 1,69 kr/min
SMS inom tele2: 0,19 kr
SMS till övriga: 0,69 kr

Frågan är om det inte blir billigare än telia ändå, speciellt om man ringer inom Tele2 mest

Månadsavgiften blir ju bara 189 kr.. för fri surf och ett "telefonabonnemang" vilket är billigare än vad telia erbjuder

Fullständig prislista: http://www.tele2.se/files/Prislista-PLMBT3Gb.pdf

Senast redigerad av Chippen den 2008-09-04 klockan 01:50.
Gammal 2008-09-04   #17 (permalink)
Medlem
Omtalad

lr så kör man sms kompis + 99 frisurf så får man skicka 3000 sms till alla nät å ringer till andra nät för 99 öre min ( om man är student så blir det ännu billigar 39+99 annars 99+99)
Gammal 2008-09-04   #18 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Citat:
Ursprungligen postat av dibb Visa inlägg
lr så kör man sms kompis + 99 frisurf så får man skicka 3000 sms till alla nät å ringer till andra nät för 99 öre min ( om man är student så blir det ännu billigar 39+99 annars 99+99)
Om du läser tidigare i tråden så är haken med 99 kr fri surf att du inte får turbo 3g(7,2 mbit/s) utan endast 0,384 mbit/s. Hos tele2 får du aldrig turbo 3g på ett mobiltelefonabonnemang, utan endast på det mobila bredbands-abonnemanget.

Så, sammanfattat:

Klarar du dig utan turbo 3g, så är 99 kr fri surf och ett vanligt abonnemang hos Tele2 perfekt eftersom du kommer billigt undan. Exempelvis 198 kr/mån som du förklarade

Vill du dock ha turbo 3g och Tele2 som operatör, så är det ett mobilt bredbands-abonnemang som gäller, vilket du även kan ringa från med den prislistan jag förklarade i mitt tidigare inlägg. 189 kr/mån blir det då, och då får du turbo 3g också

Så har jag iallafall jag förstått allt efter flera samtal till Tele2
Gammal 2008-09-04   #19 (permalink)
Medlem
Omtalad

Citat:
Ursprungligen postat av Chippen Visa inlägg
Om du läser tidigare i tråden så är haken med 99 kr fri surf att du inte får turbo 3g(7,2 mbit/s) utan endast 0,384 mbit/s. Hos tele2 får du aldrig turbo 3g på ett mobiltelefonabonnemang, utan endast på det mobila bredbands-abonnemanget.

Så, sammanfattat:

Klarar du dig utan turbo 3g, så är 99 kr fri surf och ett vanligt abonnemang hos Tele2 perfekt eftersom du kommer billigt undan. Exempelvis 198 kr/mån som du förklarade

Vill du dock ha turbo 3g och Tele2 som operatör, så är det ett mobilt bredbands-abonnemang som gäller, vilket du även kan ringa från med den prislistan jag förklarade i mitt tidigare inlägg. 189 kr/mån blir det då, och då får du turbo 3g också

Så har jag iallafall jag förstått allt efter flera samtal till Tele2
bättre med turbo 3g än vanligt om man sitter vid datan men iphonen stöder bara upp till 3,2mbit? då är det ju helt onödigt å köra på 7,2? å sen fanns det ett bra erbjudande hos csn 7,2 mbit för 99 kr månaden å lite rabbater hit å dit
Gammal 2008-09-04   #20 (permalink)
Medlem
Omtalad

JohnFas avatar

Hos Tre så får du fri surf 7,2MB för 99:- i månaden.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta