![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#102 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Uppdatering: Den har hållit sig på 3G hela dagen nu. Skulle synca mot iTunes, och startade sen om (flightmode och allt det där). Fortfarande 3G, men ingen datamottagning. Kollade inställningar, och APN hade försvunnit!? In med internet.tele2.se och det fungerade igen. Skumt, men nåväl, har inte behövt "ominitiera" med en annan telefon än iaf
![]() Uppdatering: Nu tappade den 3G igen. Krävdes ominitiering med annan telefon för att få igång det. Det lustiga är att när man stoppar tillbaka Tele2-kortet i en olåst telefon så står SWEDEN3G-nätet som "otillgängligt/förbjudet", men går sen ändå att välja. *suck* Det här går inget bra för mig.... Senast redigerad av LAV den 2008-10-21 klockan 23:35. |
|
|
|
|
|
#103 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Klantat mig rätt rejält, ANVÄND EN TEJP BIT SÄGER JAG BARA!
Nu sitter mitt tele2kort o rebelsim som berget i min iphone, går inte att få ut varesig med lite våld eller övertalan. Men men så länge det funkar är det la inte hela världen. |
|
|
|
|
|
#104 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Beklagar att det har fastnat för dig!
Nu är det jo inte så att det skall fastna, men det finns en anledning att vi rekommenderar tape ![]() Tapen är till av 2 anledningar: För att korten inte skall fastna, och För att det skall ge extra bra kontakt mellan de 2 korten. Så för eran egen skull: Använd tape av typen pvc (mer slitstark än "vanlig klar" tape). Den här "öppningsmekanismen" som är på Iphonen är jo bara löjligt dåligt byggd. Min låda fastnade, och mekaniken gick sönder efter jag hade haft telefonen i 2 dagar, och det var länge innan jag började testa med RebelSim ![]()
|
|
#106 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Siimii: När man köper en Iphone, så måste den aktiveras mot Apples server, innan man kan få använda den (det göras via Itunes).
Detta måste göras ett simkort från den operatör som telefonen är låst till. Är det en svensk telefon kan du aktivera den med vilket Telia kort som helst. Alternativt så kan man "jailbreaka" telefonen för att kringgå aktiveringen. Hoppas det svarar din fråga? Vill du köpa ett kort, så gör du enklast det genom att gå till min webshop: RebelSimCard - FreeMyPhone - Unlock Iphone 3G - UpplÃ¥sning av Iphone 3G - Iphone 3G utan operatörslÃ¥s - SÃ¥ enkelt är det!
|
|
#107 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Ni som undrar över om det kommer en ny firmware:
Rebelsim jobbar på en ny version, och den var egentligen klar. Men våra testar visade att den inte var tillräckligt bra, så nu håller man på att förbättra ytterligare. Tar förmodligen en vecka eller 2 ytterligare! Jag skall hålla Er uppdaterade, när det finns något nytt att berätta.
|
|
#108 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
#109 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Lugn nu grabbar!
![]() Jag förstår att det är frusttrerande för ni som har har problemet, och jag lovar att Rebel jobbar på saken! Dock verkar det inte vara så lätt att fixa, eftersom att alla upplåsningskorten verkar ha samma problem ![]() Ja, jag vet att det finns de som säer att det fungerar fint med t.ex. I-Smart. Sen finns det massor som säger att det inte fungerar... Det finns även massor av användare av Rebel som inte har några problem alls. Båda med Tre, Telenor och Tele2/Comviq. Dock så verkar det som om att i princip alla som har 3G problemet är tele2 kunder... Samtidigt finns det en stort grupp Tele2 användare som inte har problem! Jag lovar att höra av mig så snart att det finns något att berätta!
|
|
#110 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Min telefon tappar 3G ungefär en gång per dag i snitt nu (kanske den klarar sig längre om man inte använder den så mycket?). Jag överlever för stunden i alla fall, så försöker vänta 2v på uppdateringen då.
Annars är ju alternativet att gå till Telias Fastpris-abonnemang, men det är typ dubbelt så dyrt som det jag har hos Tele2, plus att jag måste byta nummer, så jag avvaktar ett tag då som sagt. |
|
|
|
|
#111 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har tre. För mig har det varit strul från dag ett.
Jag kommer förmodligen stoppa ned telefonen i lådan och vänta på software unlocken förhoppningsvis kommer. Kör på min SE c902 så länge. Senast redigerad av nopee den 2008-10-29 klockan 14:27. |
|
|
|
|
#112 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Nopee, tråkigt att det krånglar för dig med... Vore jo skönt om man förstod varför att det krånglar för en mindre del av Er!
Misstänker att det kan ha att göra med ditt Tre simkort. Är det ett nytt eller gammalt simkort? Har du en programmeringsenhet till Rebelkortet? Vilken version av operatörsinställningarna har du (Settings/General/About)?
|
|
#113 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
#114 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Man får aldrig fram inställningarna.
Jag kan inte detaljerna, men et är på det sättet att Rebel kringgår operatörslåset...
|
|
#115 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
#116 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Ludii, hör av dig till supporten. Enklast är genom att svara på den orderbekräftelse du fick från mig... Så skall vi se om det inte går att lösa även för dig
![]()
|
|
#118 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
smart sim är lite opålitliga jag hade exakt samma problem folk försökte nå mig och det gick inte. ,jag fick bra med problem hela tiden och det påverkade mig på jobbet oxå då jag använder min telefon ganska mkt. Jag tog ut kortet och slängde den.. Nu kör jag telia och allt funkar finemang!!
Har full turbo 3G dygnet runt Senast redigerad av Petros den 2008-11-02 klockan 13:25. |
|
|
|
|
#119 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Senast redigerad av Petros den 2008-11-02 klockan 19:47. |
|
|
|
|
|
#120 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag vill bara säga att detta inte är något jag har försökt att dölja på något sätt!
Jag har beskrivit båda här på IphoneInfo och i min FAQ i webshoppen, att det för vissa Tele2 användare finns problem med 3G. En workaround (inte bra, men trots allt en workaround), är att slå av 3G, dår finns inte de problem som ni beskriver. Som tidigare sagt, så jobbar Rebelsim på att ta fram en lösning på detta, men det är tydligen väldigt svårt, eftersom att varken RebelSim eller någon annan "Sim upplåsning" har fixat det än! Alla som har en programmerare kommer självklart att få tillgång till uppdateringen så snart den finns. Vill också passa på att göra uppmärksam på att det det är långt ifrån alla Tele2 kunder har problemet. Desutom erbjuder jag jo 8 dagars returrätt på RebelSim korten. Om man har 3G problemet, så ser man jo det direkt, och kan då direkt välja att lämna tillbaka kortet, och få sina pengar i retur! Än så länge är det under 1% av mina kunder som har bennyttat detta erbjudandet, och det tolkar jag i alla fall själv som att folk är tillräckligt nöjda med att inte behöva vara bundna till Telia ![]()
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Utan täckning igen, med RebelSim! | sandrasvensson | Upplåsning och jailbreak | 11 | 2009-06-21 19:12 |
| rebelsim med tre, allt funkar utom... | Kaptenx.se | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-05-09 04:29 |
| Iphone med RebelSim och Telenor | andy | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-03-20 18:47 |
| Problem med rebelsim i 2.2 | zelican | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2008-12-19 19:58 |
| Hur få tag i en Iphone med garanti utan Telias inblandning? | Rquired | Allt om iPhone | 2 | 2008-08-10 22:26 |