![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Tjenare allihopa!
För en tid sedan så tappade jag min Iphone 3gs i golvet. Detta resulterade i att "power knappen" slutade att fungera. Inte så kul då, men man lärde sig att leva med det och tillslut var det inte längre något bekymmer. Hur som helst så har något skumt hänt nu ca 1 år efter olyckan. Ibland får telefonen bara för sig att låsa sig? Detta är sjukt jobbigt då man knappt kan använda telefonen när den låser sig ca en gång var 10'de sekund. Ibland står den till och med och blinkar så man inte ens kan låsa upp den. Titt som tätt kommer även "slide to power off" upp.... Mina tankar är att det är något klapp i någon kabel någonstans så att den skickar signaler att jag har tryckt på "power knappen" lite titt som tätt. Därför undrar jag vad som händer om man helt enkelt öppnar telefonen och klipper av kabeln som leder till knappen? Skulle man kunna göra det nu när den ändå inte fungerar, eller sabbar man något annat då? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Här skrev man värsta långa svaret och så blir det fel på forumet när man trycker på skicka... suck!!!
Jag gissar på att ditt problem går att lösa utan att klippa av den, om du öppnar upp telefonen så borde du nog se något uppenbart fel. Det är lätt att komma åt knappen när du tar bort logic kortet om du nu vill försöka fixa det på riktigt. Kom bara ihåg vart varje skruv skall sitta alla är nästan olika och skiljer sig med 0.1mm eller med hel eller halvgänga och så vidare, små skillnader som man knappt ser med blotta ögat. Så rita upp iphonen på ett papper och gör en prick för varje skruv vart den sitter på luren och sätt varje skruv där på pappret så vet du vart varje skruv skall tillbaks någonstans! Bara ett tips! Om det är så att du inte har någon känsla på din power knapp sen du tappade den så gissar jag på att den blivit intryckt så pass att den håller "switchen" intryckt och då borde du enkelt kunna lösa problemet som man skall göra. I värsta fall kan man ju byta kabelhärvan, dock väldigt pilligt job då man måste ha tålamod och föriksitghet då det är väldigt känsliga saker.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Program starta automatiskt | pozz2 | Allt om iPhone | 2 | 2010-05-04 22:22 |
| iPhone 3GS kamera fokus återställs automatiskt | teemu | Allt om iPhone | 0 | 2010-04-11 06:45 |
| Uppdateras iPhone fw i iTunes automatiskt? | Andreas717 | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2010-02-18 16:27 |
| 2g <-> 3g ej automatiskt | Rob | Allt om iPhone | 2 | 2009-04-22 17:53 |
| Hämta e-post automatiskt? | Fomee | Allt om iPhone | 2 | 2008-12-10 14:38 |