Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Köpa iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-10-28   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Oct 2011
Qeeros är karismatiskt upptäcksresande
Ang. Iphone 3GS

Funderar på att köpa en Iphone 3GS och har en fråga. Är Iphone 3GS fortfarande en bra telefon eller är den för gammal?

Nästa fråga är vad är skillnaden mellan 3gs och 4?

Tacksam för svaren..

Mvh
Qeeros är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-10-28   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av Qeeros Visa inlägg
Funderar på att köpa en Iphone 3GS och har en fråga. Är Iphone 3GS fortfarande en bra telefon eller är den för gammal?

Nästa fråga är vad är skillnaden mellan 3gs och 4?

Tacksam för svaren..

Mvh
Bättre cpu, mer ram, bättre upplösning och betraktningsvinkel, bättre kamera, blixt m.m.

Helt enkelt en smaksak gällande frågan om 3GS är en gammal tele eller ej. Beror exakt på individen vad den har för krav på telefonen.
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-10-29   #3 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
3GS skall man nog inte se som gammal då den fortfarande har senaste iOS och det är det som betyder något för hur "gammal" den är, då den fortfarande ligger där bland alla andra iphones (4 och 4S) vad gäller iOS5..
Sen r det en smaksak med designen om man tycker om 3GS på så sätt eller beroende på vad man använder den till som muffins säger.

Själv är jag nöjd med min 3GS, dock hade jag velat ha en bättre kamera, även om den är helt ok för vad den är! (är van vid systemkamera annars)..

Jag tycker en 3GS är ett bra köp för runt 2-2.5k..
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt
Miche är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-10-29   #4 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Oct 2011
Qeeros är karismatiskt upptäcksresande
Tackar

Hur mycket skulle en 3GS 32gb kosta i butik nu då? Då men jag utan abonnemang?
Qeeros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29   #5 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

De flesta butiker tar runt 4000:- för en 3GS 32GB beggad dvs. Nya kostar dom fortfarande mycket, tyvärr (förutom 3GS 8GB som fortfarande säljs via appstore för 3500:- dock klent med minne).. Så bättre att kolla på begagnat marknaden, då får du en 32GB för den prisklass jag skrev i fint skick.
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt

Senast redigerad av Miche den 2011-10-29 klockan 17:19.
Miche är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29   #6 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Feb 2010
mrsmart säger kloka saker, sällan
Hade en 3gs tidigade men sitter nu på en 4:a så har i alla fall lite input att komma med.

2 stora skillnader som jag ser det (sett ur medel-användarens ögon):
- Skärmen: 4:ans är klockren, 3gs är okej men håller man dem jämte varandra och jämför så är det som natt och dag.

- Kameran, 3gs:ens kamera är ärligt talat dåligt. 4:ans är inte den bästa på marknaden men den duger så länge man inte är van vid systemkameror och att sitta och redigera i photoshop och dylikt. Jag upplever den tom. som riktigt bra, såväl stillbilder som videoinspelningen i 720p.

Men 3gs är en alldeles förträfflig telefon och med tanke på att den går ruggigt billigt idag (ex. 99kr i månaden med fri surf) så är det klart prisvärt.

Och ja, verkar mina inlägg inte bidra med något så skrev jag det bara för att jag vill nå upp till drömgränsen 1000-inlägg.
mrsmart är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-30   #7 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mrsmart Visa inlägg
Hade en 3gs tidigade men sitter nu på en 4:a så har i alla fall lite input att komma med.

2 stora skillnader som jag ser det (sett ur medel-användarens ögon):
- Skärmen: 4:ans är klockren, 3gs är okej men håller man dem jämte varandra och jämför så är det som natt och dag.

- Kameran, 3gs:ens kamera är ärligt talat dåligt. 4:ans är inte den bästa på marknaden men den duger så länge man inte är van vid systemkameror och att sitta och redigera i photoshop och dylikt. Jag upplever den tom. som riktigt bra, såväl stillbilder som videoinspelningen i 720p.

Men 3gs är en alldeles förträfflig telefon och med tanke på att den går ruggigt billigt idag (ex. 99kr i månaden med fri surf) så är det klart prisvärt.
Ja, det kan jag hålla med om, skärmen är MYCKET bättre på 4an än på 3GS, svärta och vita är 10 gånger bättre, skönare för ögonen med. Dock ser eller tänker man inte på skillnaden förens man tittar på dom bredvid varandra, men alltid kul att ha det bättre alternativet, dock kanske man inte alltid har råd Men jag håller med dig!

Även om kameran kan jag hålla med dig, 3GS kameran är på gränsen, i bra ljus så blir det bra bilder/filmer, men i mörkret är det katastrof som de flesta kameror.. (jag är annars van vid systemkamera med canons L-objektiv) och kan säga att man får inte förvänta sig att en mobilkamera ens kommer i närheten av en sådan, så förväntningarna (tycker jag) får man ha enligt vad det är för något, en mobilkamera..
Nu längtar jag dock efter en 4S bara för det, där kan vi prata grym inbyggd kamera..
Miche är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-31   #8 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: May 2009
TwiZteD är karismatiskt upptäcksresande
Man kan hitta 3gs 8gb-32gb mellan 1000-2500 kr på blocket
Bara till att vara på sin vakt

Men iphone 4 för runt 2500-3000 kr är SÅ mkt bättre
MBA 13" i5 4gb 128 SSD 2011
TwiZteD är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta