![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2011
![]() |
Beställa iPhone 4S från Apple (USA)
Hej jag tänkte fråga om det är möjligt att beställa en iPhone från Apple i USA och få dom att skicka ner den till Sverige? Eller skickar dom bara till USA? Deras iPhone 4S var riktigt billig på deras hemsida och jag skulle gärna vilja beställa den därifrån.
I alla fall, då jag är redo för att beställa telefonen så måste jag fylla I namn och samt area code och mobilnummer, då jag skriver in area code (046) så godkänner den det, men sen när jag skriver mitt mobilnummer i fältet bredvid så ryms det ej och det står att jag har skrivit in ett felaktigt telefonnummer. Och vad är det jag ska skriva under "State" ifall jag bor i Västerbotten? Senast redigerad av ninjamagic den 2011-11-03 klockan 16:05. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Du kan INTE beställa från apple.com's hemsida och få den skickad till dig på så vis.
Du måste beställa från Välkommen till Apple Store - Apple Store (Sverige) för att kunna få den skickad till dig i Sverige. Att tro att man får det mycket billigare genom att försöka beställa från USA's sida är inte riktigt sant. Momsen är inte inräknad i priset där. Sen är det så att du kommer garanterat åka på tullavgifter + momsavgifter. Spara och köp direkt från Sverige istället ![]() |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
Hej! Vi är ett speciellt märke av Hong Kong säljbolag av elektroniska produkter, inklusive iPhone4S, jag garanterar att våra produkter är äkta, om du har några frågor kan besöka vår hemsida WWW .apple2010 .com, fråga våra experter!
Senast redigerad av addsion den 2011-11-21 klockan 17:12. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2010
![]() |
Jag är lite nyfiken på en 4S från apple i USA. Men här säger du att olåst fungerar utan problem, men jag undrar lite över följande, citerar från apples hemsida;
"The unlocked iPhone works only on supported GSM networks, such as AT&T in the U.S. When you travel internationally, you can also use a micro-SIM card from a local GSM carrier. The unlocked iPhone will not work with CDMA carriers such as Verizon Wireless or Sprint." Hur funkar det i sverige, kommer vi bara kunna använda GSM, dvs Edge i datatrafik t.ex. eller kommer 3G funka som vanligt? tacksam för svar! /eric |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Det de talar om är att jämföra GSM mot CDMA vilket båda finns i usa.
Här i Sverige så är det GSM, då vi ej har CDMA. Nej du kan använda 3G också.. Just i exemplet är det en jämnföring och information om att en iPhone GSM inte funkarar på CDMA nät och tvärtom. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Tråden för oss som beställt en iPhone 3G men inte fått den än. | JohnFa | Köpa iPhone | 26 | 2013-02-15 00:18 |
| Beställa iphone från Tyskland?! | marer | Allt om iPhone | 15 | 2012-09-16 02:39 |
| Vill du beställa iPhone 4 direkt från Apple i Danmark ? | Chrille | Köpa iPhone | 17 | 2010-08-21 23:08 |
| Beställt iPhone | lolopop | Köpa iPhone | 9 | 2010-04-16 18:20 |
| Iphone 3G S Beställd! | husa550 | Allt om iPhone | 11 | 2009-07-20 21:26 |