![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
Köpa en iphone 4 eller 4s i dagsläget?
Tjenare. Har en Desire android lur som jag faktiskt är riktigt nöjd med i övrigt, men som har på tok för lite internminne, och jag har testat använda andra ROMS, men jag får det aldrig riktigt stabilt med dom, men det är en anna historia..
Så nu är jag lite sugen på att testa en Iphone. Dustinhome har erbjudande just nu på Iphone 4 32 gb för 4790:-, vilket verkar vara ett ganska okej pris? Grejjen är dock den att jag kan köpa en ny 4s 16 gb för dryga hundringen billigare. Det som talar för 4 istället för 4s i detta fall som jag förstått det är: ¤ Bättre batteritid ¤ Möjlighet att stänga av 3G ¤ 32 gb minne istället för 16 Fördelar 4s: ¤ Bättre kamera ¤ Siri (Kan dock inte säga att jag ser det som en speciell fördel Okej, hur skall jag göra? Det som talar emot 4s är alltså det att jag är rädd för att batteriet inte skall hålla en hel dag med vanlig användning (lite samtal, lite surf, lite musik) vilket min desire klarar med bravur. Hur upplever ni batteritiden med eran 4s? Det verkar ju faktiskt som att en stor del av 4s ägarna har batteriproblem. Och sen är det ju det här med minnet? Räcker 16 gb? jag har i nuvarande telefon 16 gb minneskort och det är använt till hälften, men alla appar är installerade på internminnet (130 mb) vilket fylls löjligt fort.. MVH |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tar jag min 4s på morgonen, med fullt batteri, har jag ca 30% kvar när jag går och lägger mig. Och jag använder min 4s hela tiden under dagen -på ett eller annat sätt.
Jag tycker du ska köpa 4s just för att, batteritiden kommer fixas då det är ett buggfel, och inget tekniskt fel. Vilket troligtvis kommer lösas nu med 5.1. Sen storleken är ju smaksak. Jag tycker jag proppar min 16gb full av diverse delar, men upplever aldrig att jag behöver rensa och så. Edit. Sen är det klart att du kan stänga av 3G på 4s.
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Att kunna stänga av 3G funktionen ser jag inte direkt som något behov av på en 4S, på en äldre iphone, visst, men då är tekniken äldre och inte heller lika anpassad efter batteriets kapacitet eller resten av luren gissar jag på..
16GB kan räcka beroende på hur mycket musik/filmer du vill lägga in på telefonen alternativt program. Sen bör man tänka på att om man skall använda luren till att filma med så vill man gärna ha ett par GB ledigt i detta syfte. Det går ju att klara sig galant utan att lägga över filmer/musik om man istället använder sig av itunes match som kommer snart om inte spotify, vilket funkar löjligt bra enligt mig (dock finns ju inte all musik där att tillgå). Batteritiden vet jag inte om man kan diskutera som fördel på 4an med tanke på den effektiva batteritiden på en 4S är bättre då den har helt annan hårdvara som gör allt mycket snabbare och därmed drar mindre för att göra samma sak som en 4a så att säga.. Sålänge man inte lyckas med att få batteriproblemet vilket verkar vara relativt vanligt bland folk som återställer gamla saker till sin nya 4S men inte nya användare som börjar med en helt färsk telefon. Kör på en 4S, det lär göra dig nöjdare oavsett, eftersom 4 är rätt gammal idag och då tror jag att du ganska snart kommer känna att telefonen är utdaterad hårdvarumässigt.. I framtiden kan man ju alltid försöka sälja sin 16GB i förmån för en större 4S. Citat:
Håller med, batteritiden är inga problem, jag har runt 50-60% på kvällen och jag använder väl min mobil väldigt ofta jag med, kanske inte lika ofta som du. Men jag har inte märkt av att jag skulle behöva bättre batteritid än det som redan finns. Sålänge det håller en hel dag/kväll så är jag nöjd, för då kan man lika gärna ladda den när man sover sedan. Går tyvärr icke att stänga av 3G på 4S, dom har tagit bort den funktionen pga att det finns inga egentliga skäl till att göra detta på dagens iphone och vad jag hört så har det med att antenn-funktionen skulle bli lidande om man gjorde detta(?) det lär väl märkas när jailbreak släpps och man kan göra detta då ![]()
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stänger du av både wi-fi och mobildata, har du ej tillgång till nätet längre. Mobildata kan jag anse som samma sak som 3g, då det uppfyller samma princip.
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Citat:
Jag förstår vad du försöker säga. Men då är man på den nivån att om man stänger av det så kan du inte använda något som har med internet att göra övht. Sen får vi nog vara överrens om att vi inte är överrens om att den funktionen för att stänga av 3G finns eller inte.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tackar Miche för ett bra svar. Varför jag tar upp möjligheten att stänga av 3G, är för att jag bor ute på landsbygden med svajjande 3G täckning, vilket brukar resultera i att exempelvis samtal bryter när telefonen skiftar mellan GSM och 3G. Men 4S kanske prioriterar signalstyrkorna bättre.
MVH |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Citat:
Inga problem, alltid glad att kunna stå till hjälp och blir extra glad när någon tackar för den hjälp man ger! ![]() Jag förstår, då kanske inte det är något problem för dig att göra så som cophe beskrev om det är samtalen som bryts som är problemet! ![]() Vad jag "hört" är att 4S ska ha överlägset smart antenn då den skall kunna skifta mellan 3G och GSM (vet inte hur den gör detta utan att bryta samtalen) under samtalet. Så jag antar att du lär få erfarenhet av detta senare om du skaffar dig en 4S Och då får du gärna dela med dig av hur det går med detta, är själv nyfiken på hur det är där det är sådan pass mottagning i allmänhet! Jag kan säga som så att den enda gången jag haft ett samtal som brutits är när jag ringt till någon med en 4 (vilket hänt flera gånger), om det beror på telefonen eller på operatören låter jag vara osagt, men endast hänt när jag pratat med någon som haft en 4, däremot när man pratar med någon som har en 4S (vilket jag har flera vänner som har idag) så har det funkat kalas, så det jag försöker säga är att man bör också ha i åtanke på vad motparten har för saker, om det nu inte är ett uppenbart täckningsfel från ens egna sida där man får erfara det alldeles för ofta hehe..
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Nu är en svart sexton gigabytes 4S beställd, och det via blocket. Med min tur ger jag mig fan på att jag blivit lurad, men o andra sidan är det ju det värsta som kan hända. Väntar med spänning.
![]() MVH |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Håller tummarna för dig att du inte blir lurad!
Bra att du valde 4S framför 4, då 4 ändå har ett par år på nacken nu :p
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [K] iPad 1 eller 2 16GB wifi (eller större) | Miche | Köp & Sälj | 1 | 2011-12-25 17:08 |
| iPhone 5 eller 4S | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2011-07-10 16:50 |
| Köpes: iPhone 3GS 16 eller 32 gb. Telia eller olåst | Linus | Köp & Sälj | 1 | 2010-02-19 17:52 |
| Frågor gällande upplåsning i dagsläget | Pzycho | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-01-29 15:31 |
| Värt att köpa Iphone i dagsläget? | Iphone? | Köpa iPhone | 13 | 2008-12-24 00:05 |