Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Köpa iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-04-29   #21 (permalink)
Medlem
Mycket känd

Reg.datum: Oct 2008
steffe är karismatiskt upptäcksresande
Om man blir blåst på blocket eller ej beror på vad man köper och av vem,har köpt en del grejer där utan problem,dock inte mobiltelefoner.
steffe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-04-29   #22 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Mar 2009
DrDistorzion är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
Om man blir blåst på blocket eller ej beror på vad man köper och av vem,har köpt en del grejer där utan problem,dock inte mobiltelefoner.
Om ingen går med på att betala in pengar i förskott på främlingars konton skulle bedrägerierna minska drastiskt. Använd internetgirot!

De får ju uppenbarligen in pengar på detta så det måste ju innebära att det är massa folk som är tillräckligt dumma för att betala in pengar direkt.

Priset är helt orimligt av flera orsaker. Först, en operatör som säljer en operatörslåst telefon tillsammans med kontantkort kan sälja luren med mindre marginal än om de säljer den olåst, eftersom de vet att de troligen kommer få intäkter frånd en låsta via kontantkortet. Så om man tittar på försäljningen i apples nätbutiker för Italien och Hongkong och sedan översätter det till svenska riksdaler så har man ett ganska bra minimi-pris för vad som är rimligt.

Därför är det oxå ganska logiskt att en del firmor idag säljer iphone 3G olåst för ca 6000-7000kr/st vilket är ett rimligt pris med tanke på att de förmodligen måste importera från ovan nämnda länder och sedan lägga på en egen marginal.

Alla måste fråga sig, är det rimligt? och om någon kunde sälja olåsta iphones för 3000kr med god förtjänst så skulle operatörernas priser vara betydligt lägre än de är idag.

Akta er oxå för kinesiska kopior, jag mailade en annonsör på blocket som verkligen hade gjort ett bra jobb att få annonsen att se ut som det handlade om en äkta iphone, vilket det inte gjorde. Han slingrade sig med att säga "jag kan inget om teknik så jag vet inte, köpte den när jag var på resa"... Men när han sa att extra batteri och minneskort följde med så anade jag oråd hehe men en som inte är insatt kanske hade hamnat i klistret?
iPhone 3G 8GB @ 3.0:04.26.08:US:JB

MacBook classic vit.. arbetshästen!

MacBook mini! (Asus EeePC 900 @ iPC osx86 10.5.6)
DrDistorzion är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta