Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Köpa iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-03-31   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Mar 2009
bero0158 är karismatiskt upptäcksresande
Tror ni att detta är en blåsning?

Jag har kontaktat ett företag i UK som säljer iPhones som de hävdar att de köper direkt av tillverkaden. Därav deras låga priser. (250 Euro per enhet. Om man köper tre får man en gratis)
De vill ha betalning innan de skickar telefonen, vilket verkar lite suspekt, men förståeligt.

Jag fick ett registreringsnummer av "försäljningschefen", men är fortfarande misstänksam.

Företaget heter Electronic Stores.

ELECTRONICS247 LTD.

Registrerad nr 06352669

Adress: 265 VATTENINVESTERINGAR ROAD, Wembley, Middlesex, HA0 1HX London, Storbritannien.

Tel: +44-704-574-8301.

Kan man lita på detta, eller är det en bluff? Någon som vet eller har hört något?

//Bea
bero0158 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-31   #2 (permalink)
Medlem
Nykomling

eRensson är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av bero0158 Visa inlägg
Jag har kontaktat ett företag i UK som säljer iPhones som de hävdar att de köper direkt av tillverkaden. Därav deras låga priser. (250 Euro per enhet. Om man köper tre får man en gratis)
De vill ha betalning innan de skickar telefonen, vilket verkar lite suspekt, men förståeligt.

Jag fick ett registreringsnummer av "försäljningschefen", men är fortfarande misstänksam.

ELECTRONICS247 LTD.

Registrerad nr 06352669

Adress: 265 VATTENINVESTERINGAR ROAD, Wembley, Middlesex, HA0 1HX London, Storbritannien.

Kan man lita på detta, eller är det en bluff? Någon som vet eller har hört något?

//Bea

Vad säger magen?

Min vrider sig åt alla håll och kanter!
FAKE!
eRensson är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-31   #3 (permalink)
Medlem
Mycket känd

Reg.datum: Oct 2008
steffe är karismatiskt upptäcksresande
Att betala i förskott och få en gratis om man köper tre tillsammans med det låga priset luktar skurk lång väg.
steffe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-31   #4 (permalink)
DTS
Medlem
Omtalad

DTSs avatar

Reg.datum: Jan 2009
DTS är karismatiskt upptäcksresande
Håller med.

Fake

iPhone 4 32GB
iPhone 3Gs -32GB
iPhone 3G 16GB
Samtliga på Tre's nät.
DTS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av DTS Visa inlägg
Håller med.

Fake

Ja, magen säger väl att jag inte ska köpa.
Man har ju hört historier om folk som blir blåsta och man vill ju inte kunna berätta en själv.

Har skrivit till dem och frågar om man kan komma till dem och ta sig en titt på mobilen. Väntar på svar.

Frågan är om man inte annars ska kolla upp det där registreringsnumret med någon typ av bolagsverk i UK
bero0158 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31   #6 (permalink)
Supermoderator
Mycket känd

snooks avatar

Reg.datum: Jul 2008
snook är karismatiskt upptäcksresande
Jättefake, ca 2800 kr för iPhonen....dom säljer antagligen 16Gb också

Gör det inte. Betala inget i förskott, tex halva nu resten vid leverans.

*Flyttar till rätt forumdel*
Gammal 2009-03-31   #7 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av snook Visa inlägg
Jättefake, ca 2800 kr för iPhonen....dom säljer antagligen 16Gb också

Gör det inte. Betala inget i förskott, tex halva nu resten vid leverans.

*Flyttar till rätt forumdel*
Ja, 16 gb är det.

De använder sig av så kallad TRUSTe, verkar vara någon typ av PayPal, men jag vet inte om det är ännu ett led för att förföra kunden.

truste.com heter sajten.

I'm located in Italy . Look how we made the deal:
1. I will send to TRUSTe the details for the shipping and for the payment (send me the name and address for the shipping)
2. TRUSTe will start the transaction, they will contact you and will send you the invoice for the payment with all instructions and confirmations for the transaction
3. You will pay in the TRUSTe account, they will verify the payment and you will receive the phone. The shipping of the phone will be made through FedEx, DHL, TNT or UPS (24 hours) in the same day that TRUSTe will confirm me that they have received the payment.
4. After that you receive the phone will have 10 days to verify them (You will also have 2 years warranty for the phone).
5. If the phone are not like described or as you expected you will send them back on my costs and you will receive your money back from TRUSTe (that is not the case here because the phone are PERFECT !!!) .
6. You should notify TRUSTe that want to buy them and ONLY THEN THEY WILL SEND ME THE PAYMENT THAT YOU MADE !!! Remember that they will not send me the payment until they will receive your confirmation that you are happy with the phone.
7. After that the transaction is finish, you will have the phone and I the payment. Send me your full name and delivery address so i can start the transaction.
Regards

Är det fortfarande "fake" tror ni?
Det här är alltså en annan säljare som hävdar att han säljer billiga iPhones från Italien...

Vågar man köra med TRUSTe-grejen?

Senast redigerad av bero0158 den 2009-03-31 klockan 19:25.
Gammal 2009-03-31   #8 (permalink)
DTS
Medlem
Omtalad

DTSs avatar

DTS är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ja, 16 gb är det.

De använder sig av så kallad TRUSTe, verkar vara någon typ av PayPal, men jag vet inte om det är ännu ett led för att förföra kunden.

truste.com heter sajten.

I'm located in Italy . Look how we made the deal:
1. I will send to TRUSTe the details for the shipping and for the payment (send me the name and address for the shipping)
2. TRUSTe will start the transaction, they will contact you and will send you the invoice for the payment with all instructions and confirmations for the transaction
3. You will pay in the TRUSTe account, they will verify the payment and you will receive the phone. The shipping of the phone will be made through FedEx, DHL, TNT or UPS (24 hours) in the same day that TRUSTe will confirm me that they have received the payment.
4. After that you receive the phone will have 10 days to verify them (You will also have 2 years warranty for the phone).
5. If the phone are not like described or as you expected you will send them back on my costs and you will receive your money back from TRUSTe (that is not the case here because the phone are PERFECT !!!) .
6. You should notify TRUSTe that want to buy them and ONLY THEN THEY WILL SEND ME THE PAYMENT THAT YOU MADE !!! Remember that they will not send me the payment until they will receive your confirmation that you are happy with the phone.
7. After that the transaction is finish, you will have the phone and I the payment. Send me your full name and delivery address so i can start the transaction.
Regards

Är det fortfarande "fake" tror ni?
Det här är alltså en annan säljare som hävdar att han säljer billiga iPhones från Italien...

Vågar man köra med TRUSTe-grejen?

Ja. + Att man inte får 2 års garanti

iPhone 4 32GB
iPhone 3Gs -32GB
iPhone 3G 16GB
Samtliga på Tre's nät.
DTS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31   #9 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av DTS Visa inlägg
Ja. + Att man inte får 2 års garanti
Ja, det låter helt enkelt för bra för att vara sant...
Frågan är varför de inte tar ut mer pengar då det skulle verka mer trovärdigt.

Sen undrar jag hur det fungerar med TRUSTe. Jag menar, om det nu skulle visa sig att telefonen var skräp eller att jag inte får den borde jag ju kunna dra tillbaka mina pengar?
Gammal 2009-03-31   #10 (permalink)
Medlem
Omtalad

Pear är karismatiskt upptäcksresande
bero: ett sätt att se om det är fejk eller inte är att kolla upp adressen på första företaget du nämnde..

"Vatteninvesteringar road" i london. KOM IGEN. den gatan finns inte och waterinvestment road finns inte heller.

Fake
Pear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31   #11 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Feb 2009
QeuDee är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till QeuDee
erkänn de kontaktar dig via msn med namnet "jane" eller "hale" XD
fejk!!!!!
QeuDee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31   #12 (permalink)
Medlem
Igenkänd

DrDistorzion är karismatiskt upptäcksresande
en sak man undrar med dessa blåsningar, varför är de så korkade att de sätter ett orimligt pris? om de satte ett normalt men konkurrenskraftigt pris skulle väl fler gå på det... Men tur att det är som det är iaf.
DrDistorzion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31   #13 (permalink)
Medlem
Omtalad

Citat:
Ursprungligen postat av DrDistorzion Visa inlägg
en sak man undrar med dessa blåsningar, varför är de så korkade att de sätter ett orimligt pris? om de satte ett normalt men konkurrenskraftigt pris skulle väl fler gå på det... Men tur att det är som det är iaf.
för då blir det lika gott för dig o mig att köpa luren här i sverige eller där vi bor+ garanti
Gammal 2009-03-31   #14 (permalink)
Medlem
Mycket känd

Vad jag inte förstår är hur nån kan gå på sånt här?
Om man vill ha en billigare lur så har telefonaffären en hel massa nokia eller nåt.
Iphonen är dyr oavsett inköpsland,och dessa vansinnespriser är så gott som alltid fejk!
steffe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31   #15 (permalink)
Medlem
Omtalad

Wester är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via AIM till Wester Skicka ett meddelande via MSN till Wester
Jag tror inte det där är fejk

Jag vet att det är fejk...
OPERATÖR: TELE2 KOMPIS

MACBOOK WHITE
Wester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-01   #16 (permalink)
Medlem
Igenkänd

DrDistorzion är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av QeuDee Visa inlägg
för då blir det lika gott för dig o mig att köpa luren här i sverige eller där vi bor+ garanti
Det jag menade är att jag inte fattar varför de sätter ett totalt orimligt pris, klart jag förstår att om de sätter 100kr mindre än vad det kostar här så är det ingen som kommer köpa härifrån, men säg att de gav 20-30% och olåst, då är det nog fler som skulle gå på det.

Sorgligt nog verkar det ju ändå vara folk som går på det där, annars skulle de väl inte göra det.
DrDistorzion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-02   #17 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

r_o_ns avatar

r_o_n är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till r_o_n
Citat:

ELECTRONICS247 LTD.

Registrerad nr 06352669

//Bea

Testa att handla av dem, men kräv att ni ska använda paypal eller payson. Det innebär ju att du betalar till paypal/payson, de meddelar säljaren att de fått pengarna. Säljaren skickar varan till dig. Du godkänner varan. Pengarna betalas ut till säljaren.

Är de ärliga går de med på detta. Annars säger jag att det är en fetbluff.

Vatteninvesteringar???
Gammal 2009-04-06   #18 (permalink)
Medlem
Omtalad

Citat:
Ursprungligen postat av DrDistorzion Visa inlägg
Det jag menade är att jag inte fattar varför de sätter ett totalt orimligt pris, klart jag förstår att om de sätter 100kr mindre än vad det kostar här så är det ingen som kommer köpa härifrån, men säg att de gav 20-30% och olåst, då är det nog fler som skulle gå på det.

Sorgligt nog verkar det ju ändå vara folk som går på det där, annars skulle de väl inte göra det.
de kanske vill bara fånga sånna folk som direkt går på det, eller de vill att folk betalar en struntsumma snabbt istället för att lägga högre priser o folk blir försiktiga XD
Gammal 2009-04-06   #19 (permalink)
Medlem
Mycket känd

Ännu är inte den siste idioten född,vilket kan vara en anledning till att dessa skurkaktiga gangsters fortsätter med sin kriminella verksamhet.
GÅ INTE PÅ SÅN HÄR SKIT!
steffe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-29   #20 (permalink)
Banned

Reg.datum: Jul 2008
jompao är karismatiskt upptäcksresande
Hur lättlurade är folk... En äkta iPhone är inte billig och det finns ingen som kan köpa in dom billigt.

Ska man absolut ge sig ut och chansa så skulle jag satsa på att köpa t. ex från ebay och då enbart köpa av någon "Power seller" med extremt många positiva omdömen från andra som har handlat och är nöjda.

Ser ju tomtar på Blocket som kallar nånog real fake Kina skit för iPhone, är bara att anmäla till Blocket som själva verkar ha noll koll på annonser och bara vill ha mer och mer betalt. Blocket suger, de har mycket att lära av E-bay. Har handlat en hel del olika prylar via E-bay och aldrig blivit blåst.
jompao är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta