![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Se om den är äkta upplåst
Godagens.
Hur ser man skillnaden på en telefon som är upplåst genom datorn eller vad man ska kalla detta och en som faktiskt är det på riktigt? Hoppas ni fattar vad jag menar, kan inte riktigt alla iphone orden. (och hoppas den ligger rätt, för det är ju i köpnings syfte) |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Genom att göra en återställning av telefonen och inte dra in någon säkerhetskopia, testa med valfritt simkort. Fungerar det så är den upplåst genom apple.
Om telefonen måste vara jailbreakad för att köra med valfritt simkort då är det en mjukvaru-upplåsning i form av tredjeparts program. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Ja man skulle ju kunna tro det är enkelt men det är det faktiskt inte. På en "fuskupplåst" telefon bör du hitta Cydia på din springboard, går man in där hittar du antingen yellowsn0w, ultrasn0w eller Blacksn0w installerat. Dock kan man faktiskt radera Cydia ikonen så för ngn som inte är relativt bevandrad i hur en iphone är uppbyggd är det faktiskte så enkelt. Modellnumret kan ge en hint men inte heller det är 100% säkert.
Nu förusätter jag att du är köpare som håller i telefonen och inte har möjlighet att återställa den till factory settings via iTunes Senast redigerad av Freebo den 2009-12-18 klockan 22:05. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
.Om telen är jailbreakad testa ta hem sysinfo tror jag det heter. Där har du lite information i programmet om telefonen. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| iPhonestart är nu äkta iPhoneoptimerad | ziampas | Allt om iPhone | 6 | 2010-06-17 21:56 |
| kan man se info om bitrate m.m.? | jasifil | Allt om iPhone | 10 | 2009-04-20 20:30 |
| lite frågor om isolution.se | omarito | Köpa iPhone | 7 | 2009-01-25 18:02 |
| Ska köpa en iPhone 3G, hur kollar jag om den är ok? | phoenix91 | Köpa iPhone | 5 | 2008-12-03 17:37 |
| Hur ser man att en iPhone är äkta!? | Bebbzor | Allt om iPhone | 15 | 2008-03-19 20:03 |