![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Tja!!! Jag ska åka till USA (Florida) i februari (2010)
. Och hade tänkt köpa en Iphone 3Gs 32gb!!! Men jag undrar om det fortfarande funkar att köpa en Iphone 3Gs i en AppleStore (har en amerikansk medborgare som hjälper mig)? Behöver man binda sig till AT&T eller kan man säga ett det är en present som man kunde säga förut? Funkar det att göra så här om man måste binda sig??: 299$ för luren, 36$ för aktivering och sedan en månad senare 70$ för en månads räkning på AT&T i USA och sen 175$ för att avbryta det. Det blir alltså runt 610$ om man lägger till taxering, vilket blir runt 4433 SEK om jag inte minns fel. Är det jobbigt att jailbreaka telefonen?? Är väldigt tacksam för alla svar!!! ![]() MVH QuamraZ Senast redigerad av QuamraZ den 2010-01-19 klockan 16:26. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Att jailbreaka är inte jobbigt, 1-click program som är över under 1 minut. Men får du en tele med den nya bootromen så får du en tethered jailbreak. Ang. tethered jailbreak så tas det mer eller mindre upp överallt, så använd sökfunktionen så kommer du hitta svaret ang. tethered jailbreak. Mvh |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Köpa iphone usa?
Hej!
Känner en som bor i USA och undrar om det är värt att han köper en och skickar den till mig sen? En Iphone 3Gs 16gb kostar barar 199$ :O Om jag har räknat rätt är det bara ca 1400kr!! Om jag skulle köpa en vad tror ni frakten blir?? Och kommer jag att kunna köra mitt telia simkort på den? Mycket tacksam för svar snabbt ![]() Senast redigerad av Freebo den 2010-01-19 klockan 16:49. Anledning: Merge av två separata trådar på samma tema |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
isak, 199$ låter som en 3GS bunden till ett AT&T kontrakt. Visserligen är iPhone's billigare i staterna men sök lite i forumet så ska du se att de flesta, 99/100?, faktiskt avstått från att importera och iställt köpt en i Sverige.
Garantin gäller endast i försäljande land så hur gör du om det krävs service/utbyte - ska du skicka tillbaka den till USA om den går sönder? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Men kan jag köpa en Iphone 3Gs i USA utan några problem och sedan använda den i Sverige med hjälp av jailbreak??
Kan man fortfarande köpa utan att binda sig till AT&T i USA?? ![]() Är det sant att Apple ska komma ut med en Iphone 4G till sommaren?? Är det någon som vet något om det kanske??? Mycket tacksam för alla svar angånde köp av Iphone 3Gs i USA!!!! ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av QuamraZ den 2010-01-19 klockan 17:27. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Citat:
Åter igen nej, en importerad Iphone 3GS funkar inte att använda i Sverige då kretsarna smälter dirrekt då den känner av att man lämnat det land man köpt den i, tyvärr. Hade du testat sökfunktionen så hade du fått reda på allt detta och jag hade sluppit läsa din våldtäckt av smilys och frågetecken i denna tråd.
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
Vafan är det för stil du kör med? Visst att kille. Inte söker men att du tar dig den tid att skriva meningslöst skit är bara tragiskt. Alla gör misstag och alla har varit nya en gång. Svara ordentligt eller XXXX XXXX! Svar på op; du kan köpa en 3gs i staterna och låsa upp den med blacksn0w. Genom att installera blackra1n först. Men det skiljer sig inte allt för mycket i priset. Ha så kul med garantin sen.. Jag skulle antagligen gå på Telias till vänner 12 månader för 5300kr för en låst 16gig 3gs och låsa upp den sen. Onödigt med såna kommentarer, inlägg redigerat. §1 Respekt Var trevlig och respektera andras åsikter. Inga personliga påhopp!
iPhone 3GS 32 GB 5.0b Köpt från 3 upplåst av 3 Jailbreak: Sn0wbreeze 2.8b2 Tele2 student + datapaket (1GB) Senast redigerad av Ponyboy den 2010-01-30 klockan 03:08. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Du varnar mig men inte mr dryg?
Med tanke på att det var mer allmänt så fattar jag inte..
iPhone 3GS 32 GB 5.0b Köpt från 3 upplåst av 3 Jailbreak: Sn0wbreeze 2.8b2 Tele2 student + datapaket (1GB) Senast redigerad av H3NR11K den 2010-01-30 klockan 13:09. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Läs på innan du skriver! Eller visa källa. |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Citat:
Men lycka till. Tror du oss inte, så hoppas jag du slipper utnyttja garantin... |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
Du har garanti, absolut - men du kan inte lämna in den i Sverige, den måste returneras till USA |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Herre lol, hoppas ni kan se in era hjärtan och förlåta mig för mitt respektlösa inlägg. Ang Iphone 5G nano så hoppades jag på att folk insåg min ironi i detta inlägg.
henrik, high five för fan ![]()
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Moderator
![]() |
Citat:
Källa: Apple - Support - iPhone - Service FAQ 1. Can I get my iPhone serviced outside the country of purchase? No, service for eligible repairs is only available in the country where your iPhone was originally purchased. Kan langa flera bevis men jag orkar inte. Har bättre saker för mig. DonRon; Såg inte ironin i det hela. Blev bara förbannad att du orkar läsa igenom hans inlägg, skriva en massa nonsens och BS..
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
![]() One love!
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Det är okej.. Jag är bara lite sådär nu.. Funderar på om jag stannar eller ej
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Min Faur Freebo<3
Jag stannar! He he Ska vi gå tillbaka till op eller? ![]()
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| köpa iphone 3gs från USA Vart? | mrscoobydoo | Allt om iPhone | 4 | 2009-09-26 10:08 |
| köpa iphone i usa | tolin | Köpa iPhone | 10 | 2009-04-19 18:04 |
| Köpa iPhone i USA | skallepär | Köpa iPhone | 6 | 2009-03-29 16:27 |
| Köpa iphone 3g i USA. | jockekrullet | Allt om iPhone | 2 | 2009-03-09 14:10 |
| Köpa iPhone i USA | _anden_ | Allt om iPhone | 17 | 2008-04-21 01:39 |