Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Köpa iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-05-25   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: May 2010
MacRyhage är karismatiskt upptäcksresande
Köpa 4G?

Hej! är nu väldigt nära ett köp av en iPhone 3GS. Men precis nu på slutet har jag börjat tveka. Funderar på om man ska vänta på 4G. När tror ni att den släpps i sverige och hur länge kan det dröja innan jaibreaken? Kommer den vara dyrare än 3GS?

Tack på förhand!

Senast redigerad av MacRyhage den 2010-05-26 klockan 22:51. Anledning: uppdatering
MacRyhage är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-05-25   #2 (permalink)
Igenkänd

Reg.datum: Jul 2008
Zike är karismatiskt upptäcksresande
nästa iphone kommer att få en väldigt mycket snabbare processor också. jag gissar att den kommer i augusti.
Zike är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-05-25   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Zike Visa inlägg
nästa iphone kommer att få en väldigt mycket snabbare processor också. jag gissar att den kommer i augusti.
Men kommer den vara dyrare och som sagt hur länge tror du man måste vänta för att kunna Jailbreaka. Är helt utan telefon nu och känner mig verkligen sugen på en iPhone men vill ju samtidigt göra rätt val!

Senast redigerad av MacRyhage den 2010-05-25 klockan 22:17.
MacRyhage är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-05-25   #4 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Walmart i USA halverade idag priset på 3GS och 3G gick inte ens att beställa via Apple's online store i morse. Nu tar det visserligen en bra stund innan 3GS ersättaren dyker upp i gamla Svedala, men det borde vara en ganska intressant marknad för 3GS-köpare inom kort. OM du kan hitta en säljare du kan lita på... för operatörerna lär inte rea ut dem, se bara på vilka ockerpriser de fortsätter att kräva för 3G
Freebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Freebo Visa inlägg
Walmart i USA halverade idag priset på 3GS och 3G gick inte ens att beställa via Apple's online store i morse. Nu tar det visserligen en bra stund innan 3GS ersättaren dyker upp i gamla Svedala, men det borde vara en ganska intressant marknad för 3GS-köpare inom kort. OM du kan hitta en säljare du kan lita på... för operatörerna lär inte rea ut dem, se bara på vilka ockerpriser de fortsätter att kräva för 3G
Okej, är inte riktigt med på vad du menar, är det svårt att få tag på 3GS eller dröjer det innan 4G kommer. Är som sagt i behov av en ny telefon men om nya iPhone kommer om någon/några månader och den inte kommer vara mycket dyrare och det går att jailbreaka den så är det nog det rätta för mig.

Men är som sagt mycket osäker!
MacRyhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-26   #6 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Feb 2010
mrsmart säger kloka saker, sällan
Citat:
Intressant att Wal-mart halverar priset. Dock kan jag även instämma i den unisona kören som precis som Freebo skriver tycker att 3g priserna inte sänks tillräckligt, jag menar, 3g är en mobil med ett par år på nacken, andra mobilföretag slutar sälja mobilen då, och rear ut den, men 3g säljs fortfarande till höga priser, det var därför jag för 2 veckor sedan tecknade avtal på en 3gs, det skilde väl 400 kr eller något sådant jämfört med en 3g (sett över 24 mån).
mrsmart är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-26   #7 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av mrsmart Visa inlägg
Intressant att Wal-mart halverar priset. Dock kan jag även instämma i den unisona kören som precis som Freebo skriver tycker att 3g priserna inte sänks tillräckligt, jag menar, 3g är en mobil med ett par år på nacken, andra mobilföretag slutar sälja mobilen då, och rear ut den, men 3g säljs fortfarande till höga priser, det var därför jag för 2 veckor sedan tecknade avtal på en 3gs, det skilde väl 400 kr eller något sådant jämfört med en 3g (sett över 24 mån).
Okej, men har aldrig varit på väg att köpa 3G. Undrar bara nu som sagt om någon har någon aning om när nya (enligt mig kallad 4G) iPhone kommer till Sverige och hur lång tid det kan ta innan man kan Jailbreaka den?

Senast redigerad av MacRyhage den 2010-05-26 klockan 22:34.
Gammal 2010-05-26   #8 (permalink)
Medlem
Nykomling

Ingen som vet ungefär hur lång tid det tar innan Jailbreak kommer till nya iPhone?
Gammal 2010-05-26   #9 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Citat:
Ursprungligen postat av MacRyhage Visa inlägg
Ingen som vet ungefär hur lång tid det tar innan Jailbreak kommer till nya iPhone?
Min gissning är inte mer värd än någon annans men < 30 dagar efter releasen i US men bara om bootromen och arkitekturen är vad Dev-Team förväntar sig.
Gammal 2010-05-27   #10 (permalink)
Administratör
Mycket känd

Pongos avatar

Reg.datum: Mar 2009
Pongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
min förväntade release datum är mellan 1-12juli i sverige
(antar detta då dessa datum vart för 3gs) efter deras presskonf
vid samma datum förra året
mail: pongo@iphoneinfo.se
GER INTE SUPPORT VIA PM
Pongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-27   #11 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Min gissning är inte mer värd än någon annans men < 30 dagar efter releasen i US men bara om bootromen och arkitekturen är vad Dev-Team förväntar sig.
Okej, när förväntas den släppas i USA, när kommer jailbreak?

Citat:
Ursprungligen postat av pongo Visa inlägg
min förväntade release datum är mellan 1-12juli i sverige
(antar detta då dessa datum vart för 3gs) efter deras presskonf
vid samma datum förra året
Okej, låter bra jag som troligtvis kommer att skaffa en, undrar också här om du kan ha en gissning omnär jailbreak kan komma?
Gammal 2010-05-27   #12 (permalink)
Medlem
Nykomling

Kommer den vara mycket dyrare än 3GS?
Gammal 2010-05-30   #13 (permalink)
Medlem
Nykomling

Nordborg är karismatiskt upptäcksresande
Enligt min tro kommer det dröja innan 4G släpps eftersom inte OS.4 har kommit till 3GS än. Dessutom kommer priserna förmodligen vara skyhöga eftersom en 3GS är ganska dyr i dagens läge.

Dessutom har jag inte hört från Apple:s sida att det bekräftat att Iphone 4G kommer detta året ens? Kanske är det jag som är efter, men har den inte släppts i USA än, kommer det dröja ett bra tag tills den släpps i Sverige. Titta bara på Ipad...
Nordborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-30   #14 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Nordborg Visa inlägg
Enligt min tro kommer det dröja innan 4G släpps eftersom inte OS.4 har kommit till 3GS än. Dessutom kommer priserna förmodligen vara skyhöga eftersom en 3GS är ganska dyr i dagens läge.

Dessutom har jag inte hört från Apple:s sida att det bekräftat att Iphone 4G kommer detta året ens? Kanske är det jag som är efter, men har den inte släppts i USA än, kommer det dröja ett bra tag tills den släpps i Sverige. Titta bara på Ipad...
Okej, kommer den alltså vara mycket dyrare, är det inte 3GS son kommer sjunka och sedan att den ligger lite högre än 3GS gör i dagsläget. Men detta med iPad var ju inte som det skulle vara.
Gammal 2010-05-30   #15 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Okej, kommer den alltså vara mycket dyrare, är det inte 3GS son kommer sjunka och sedan att den ligger lite högre än 3GS gör i dagsläget. Men detta med iPad var ju inte som det skulle vara.
Jag tvivlar på att 3GS kommer gå ner radikalt i pris, men ner kommer det gå. Jag tror definitivt att du kommer bli besviken på väntetiden om du inte har en annan telefon just nu, priset kan jag inte svara helt 100 på, det kan bli hur som helst. Förmodligen blir det så som du säger, men man vet aldrig.
Gammal 2010-05-30   #16 (permalink)
Administratör
Mycket känd

Pongos avatar

Reg.datum: Mar 2009
Pongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
så här gick det när 3gs kom ut
Steve Jobs höll i en presskonf den

8juni 2009, (där han presenterade 3GS för världen)
17juni 2009, lanserades den i USA
9juli eller så var det 19 juli 2009 (minns ej exakt), lanserades 3GS i sverige

inte så stor skillnad på lanseringsdagarna
så med andra ord, är det stor chans att det kommer
bli så iår igen, sedan varför ska inte en 4g komma ut nu i sommar?
2009- 3GS
2008- 3G
2007- 2g

men vi kan ta det lungt med spekulationerna
med tanke på att om 7dagar och 21timmar så
kommer alla viktiga frågor bli svarade på WWDC10.

det med pris brukar det väl vara som med allt annat.
när något nytt kommer ut, så sänks det gamla i pris (inte radikalt)
men det sänks.
mail: pongo@iphoneinfo.se
GER INTE SUPPORT VIA PM

Senast redigerad av Pongo den 2010-05-30 klockan 21:49.
Pongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-30   #17 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Jag tvivlar på att 3GS kommer gå ner radikalt i pris, men ner kommer det gå. Jag tror definitivt att du kommer bli besviken på väntetiden om du inte har en annan telefon just nu, priset kan jag inte svara helt 100 på, det kan bli hur som helst. Förmodligen blir det så som du säger, men man vet aldrig.
Okej, har en fungerande telefon men dock en gammal utan mediaspelare etc. Är väldigt sugen på en iphone nu och var väldigt nära en 3GS men kom på att det kändes dumt eftersom att enligt vissa så kommer det en ny 1 - 2 juli eftersom att 3GS kom då. Men det är ju sådan här "pressrelease" eller vad det nu kallas med Apple's vd den 7 Juni. Är den värkligen långt borta då?
Gammal 2010-05-30   #18 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Okej, har en fungerande telefon men dock en gammal utan mediaspelare etc. Är väldigt sugen på en iphone nu och var väldigt nära en 3GS men kom på att det kändes dumt eftersom att enligt vissa så kommer det en ny 1 - 2 juli eftersom att 3GS kom då. Men det är ju sådan här "pressrelease" eller vad det nu kallas med Apple's vd den 7 Juni. Är den värkligen långt borta då?
Jag har faktiskt ingen superb koll. Vad jag har läst på om den nu så är den kanske närmare än vad jag trodde. Men hur som helst så får du helt enkelt vänta lite och se
Gammal 2010-05-31   #19 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Jag har faktiskt ingen superb koll. Vad jag har läst på om den nu så är den kanske närmare än vad jag trodde. Men hur som helst så får du helt enkelt vänta lite och se
Okej, tack för att du tar dig tid att hjälpa mig! Men något som du kanske kan ha en idé om är när Jailbreaken kan komma. Hur lång tid brukar det ta att "knäcka" en ny version? Rör det sig om timmar, veckor eller år?
Gammal 2010-05-31   #20 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Citat:
Okej, tack för att du tar dig tid att hjälpa mig! Men något som du kanske kan ha en idé om är när Jailbreaken kan komma. Hur lång tid brukar det ta att "knäcka" en ny version? Rör det sig om timmar, veckor eller år?
Som jag redan nämnde här så gissar jag på att JB och unlock kommer inom 30 dagar efter USA-release av nästa modell alt. firmware 4.0 release och då tar jag i så jag storknar. Det kan lika gärna vara 30 minuter
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta