![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
|
Tjabba alla iPhone 4 ägare ute i sverige! Jag är GANSKA så avis på er just nu...
Jag beställde en 32gb hos telia den 10/8-10...min polare beställde en likadan fast 16gb dagen efter...han har haft sin i snart 2 veckor...sj ringer man och klagar och försöker få någon som helst hjälp med detta men icke... Min fråga är då om någon möjligtvis har någon anning om att det har något att göra med att jag beställt en 32gb och om någon vet vad tidskillnaden är mellan dom? tack |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Är nog olika skillnader gällande olika operatörer beroende på hur många som beställt den modellen och hur lång själva kön är i dagsläget hos det företaget, och hur tätt de får sina leveranser.
Nu har jag visserligen en 16GB-modell som jag fick tag på, men när 3GS hade sin lansering och jag beställde 32GB så fick jag vänta lite längre än de som hade beställt 16GB-versionen. Det handlade inte om jättelånga tider då, utan var väl +1 vecka jag fick vänta. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
Känner väl ungefär lika dant jag. Beställde min iPhone 4 32 GB hos Tre den 30/7. De sa att leveranstiden var ta 2-3 veckor. Är ni inne på den 6e veckan och jag har inte fått den än. Typ alla jag känner som beställde ungefär samtidigt har fått sina men jag inte. Är riktigt irriterad faktiskt.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Om inte så lär du väl göra det och höra efter och berätta att de du känner har fått sin telefon medans du ej har fått det och att ni beställde mer eller mindre samtidigt. |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej
Har själv beställt en 32Gb. Har kollat på två olika ställen och svaret jag fått är att de ej mottagit några 32Gb än. Detta var på Phonehouse och Katshing. Har nu beställt på Katshing och dom kunde inte svara på när nya kom in. Men den som väntar..... Kan det vara så att man väntar på en uppdatering av antennproblemet? / Johan |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Det jag kom på nu och glömde att fråga är: Är det vita eller svarta modellen ni har beställt?
Vet att många gjort köp via katshing på den vita modellen och gnäller över leveranstiden, trots att apple har gått ut med att det är förseningar med den vita modellen. Vill bara säga det, om det är en vit ni har beställt, att det kommer ta ett bra tag isf innan leverans. Om det är en svart modell så har jag inget svar på frågan. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har också beställt den svarta.
Jag har varit i kontakt med Tre ett flertal gånger men får olika svar hela tiden. Beställde den 30/7 Ringde 2/8 för att fråga om leveranstid, fick då svaret 2-3 veckor Ringde 13/8 och frågade om leveranstid och operatörsbyte, fick då svart 3 veckor Ringde 26/8 fick då svaret att den packades och borde komma i nästa vecka men de kunde inte lova något. Nu är jag inne på 6e veckan. Har den inte kommit på fredag sringer jag igen. Fick dock ett sms från Tre igår om att mitt operatörsbyte kommer ske den 10/9 så vi får väl se om den kommer i denna vecka, vilket jag hoppas på. Update: Ringde Tre nyss och frågade hur det låg till. Pratade men en trevlig (för första gången) tjej som sa att den skickades igår. Så nu håller jag tummarna för att det ligger en avi i brevlådan när jag kommer hem från jobbet. Annars hoppas jag den kommer i morgon ![]() |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Det kommer skickas med DHL, har jag för mig att de använder sig utav. Så har du Id-numret så ska du kunna gå å plocka ut den direkt den är framme, förutsatt att du har med dig legitimation vid tillfället ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Åkte till farsta (Sthlm) med sambon... Bara för skojs skull frågade jag om dom hade iPhones 4 inne... Svaret blev: "Njeeeaaa" ... jag har en men den är bokad... Det var bokad men jag fick den ialla fall. =) Så det finns lite telefoner där och här....
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Lycka till med din nya lur nu! |
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Men du kanske beställde via telefon? |
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Det verkar vara ganska stor skillnad i lev tiderna på 16 och 32GB, på Halebop står hela tiden att dom leverar 16GB men 32orna verkar levereras inte lika ofta.
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Ringde Tre igen idag. Kvinnan jag pratade med sa att den skickdes kvart i 9 idag. Hon jag pratade med igår måste ha misstolkat uppgifterna sa dom. Och de kan inte lämna ut koll-id via telefon.
Ringde dock en gång till då svaren brukar variear och pratade med en man den här gången. Han gav mig koll-id nr för paketet och sa att jag skulle kolla på DHL's sida då de skickar paketen med dom. Paletet borde gå att hänta ut idag om allt gick som det skulle. Så jag gick in på DHL's hemsida men när jag söker på paketnr jag har fått så får jag resultatet: "Ingen status hittades för din DHL Sökning. Vänligen försök igen." Vad beror det på? Har jag fel nr eller är det bara för att det inte är levererat än som jag inte får någon träff? Någon som vet? Och hur snabba är DHL på att leverera paket? |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Herren på teppan
Omtalad
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
Citat:
Så ring igen och kontrollera att du fått rätt nummer
.................................................. ......................... IPhone 4G [16GB] Telia Komplett inkl 10GB surf Fw: 5.0.1 & Modefirmware: 04.11.08 Jailbreak: Redsn0w .................................................. ......................... |
|
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Ringde nu igen och då sa dom att paketet hade skickats från dom men troligtvis då inte registrerats hos DHL än. Jag skulle söka på numret senare idag igen. Så det blir väl bara till att vänta som man har blivit ganska van vid nu....
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Låsa upp sen tillbaka | rabbit98 | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2010-08-18 16:30 |
| iPhone 4 England garanti, leverans m.m. | klegg | Allt om iPhone | 2 | 2010-08-06 03:53 |
| Nedgraderade sen försvan bildmappen. | FlameBoy93 | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2010-04-21 22:05 |
| Leverans rapport Väckning | hedehage14 | Allt om iPhone | 5 | 2009-10-26 12:17 |
| iPhone leverans The Phone House | Hane | Allt om iPhone | 2 | 2009-08-18 19:51 |