![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Ok, står i valet och kvalet att uppgradera till iphone 4.
Men hur är det med att det bryts om man håller på ett visst ställe? Stämmer detta? Ni som har 4:an har ni upplevt samma sak? Killen i telia butiken menar att vi har ju så bra täckning här att det inte ska vara några problem. Dock har jag läst att vissa verkligen har problem. Så ni som har en 4:a hur upplever ni det? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Gör en sökning i forumet.
Detta har tagits upp tidigare och blivit besvarad tidigare. Det du talar om är/var en stor snackis i USA exempelvis. I Sverige har vi bättre stabilitet i nätet och en annan struktur. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Moderator
|
Jag har haft min 4a i 2 dagar så det kanske är lite tidigt att säga, men jag gjorde några små "tester" med min genom att hålla handen/fingret där var antennen sitter. På min sänktes inte ens täckningen med en pinne hur länge jag än höll, tror att det är det amerikanska nätet som buggar. Återkommer gärna om du vill ha mer info om någon dag/vecka.
iPhone 4 | 32GB | iOS 5.0.1 Pwn'd | Svart iPad Wi-Fi+3G | 32GB | iOS 5.1 Ger support via PM efter 16:00! |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Herren på teppan
Omtalad
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
haft min sen första dagen den släpptes i sverige och jag har inte haft några som helst problem med täckningen.
.................................................. ......................... IPhone 4G [16GB] Telia Komplett inkl 10GB surf Fw: 5.0.1 & Modefirmware: 04.11.08 Jailbreak: Redsn0w .................................................. ......................... |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Herren på teppan
Omtalad
![]() |
Citat:
jag har haft "FULL" mottagning fast den visat NOLL staplar. om inte annat så har jag aldrig fått klagomål om att jag skulle höras dåligt eller att det bryts.
.................................................. ......................... IPhone 4G [16GB] Telia Komplett inkl 10GB surf Fw: 5.0.1 & Modefirmware: 04.11.08 Jailbreak: Redsn0w .................................................. ......................... |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Jag är BESVIKEN
Jag har haft min iphone 4 nu i nästan 3 veckor och har faktiskt problem med mottagningen har tele2 abonnemang och telefonen är köpt hos tele2. Samtalen kan avbrytas lite hur som helst, jag har 1 eller 2 pinne i mottagning, jag ringde kundtjänst och de berättade att visa apparater (iphone 4) kan ha hårdvara fel så att dem får problem när de byter mellan 2 och 3G. Nu har jag stängt av 3G och har betydligt bättre mottagning men då förlorar man hastigheten i surfning. Så lite besviken är man.
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
JAsså säger du det... Även jag har problem med brytna samtal. Har mellan 1-3 pinnar och samtalen bryts. Till mig sa dom att det är pga att jag bor i en så kallad "död zon" .. Hum... ska ta å ringa upp Tele2 igen tror jag...
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Att det är dålig täckning där du befinner dig. Behöver således inte bero på iPhone specifikt. Har du testat med en annan telefon som använder sig av tele2 på exakt samma ställe som du stod på när du testade med iPhone? Blir det samma visa, att den skiftar mellan 3G och gsm? Om så är fallet så har du ju svaret, då beror det inte på iPhone, utan på själva täckningen är dåligt på det område du befinner dig i. |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Ring du med och låt upprörd... =)
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Herren på teppan
Omtalad
![]() |
Tele2 har kanske problem men är fläckfritt för mig som använder mig av TELIA!
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| tappar täckningen!! | dannelainen | Allt om iPhone | 3 | 2010-01-25 18:21 |
| Uppdaterade via iTunes, plötsligt försvann täckningen! | johan27 | Allt om iPhone | 10 | 2008-11-22 12:52 |
| Täckningen försvinner och mms problem | Jonasa | Allt om iPhone | 5 | 2008-09-16 18:18 |
| 3G Täckningen inte dålig trots allt | Morbidio | Allt om iPhone | 11 | 2008-08-29 15:41 |