![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
Gå över till iPhone från Android, vad kommer jag sakna?
Till att börja med:
De som inte gillar Android kan nog hoppa över att skriva i denna tråd eftersom det blir sådan brist på objektivitet annars. Jag kör idag med HTC Hero och är väl sådär lagom nöjd. Hade först tänkt att byta ut den mot en nyare Android-lur men nu har jag börjat fundera på iPhone 4. Min bakgrund är som programmerare och allmän power user för den som undrar. Om jag byter till iPhone, vad kommer jag sakna från Android-världen? Nu syftar jag på rent praktiska saker, inte tekniska skillnader. De tekniska skillnaderna mellan iOS och Android är jag väl inbegripen med. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Guest
|
Till skillnad från android är iphonen väldigt begränsad, det mesta som finns default i android finns inte i iPhone,
Bla dela 3g-anslutning trådlöst, valfria filer via blåtand, swipe m.m Enligt eget tycke krävs en Jailbreakad iPhone för att man skall kunna bli riktigt riktigt nöjd då det mesta av detta finns via 3e-partsprogram i cydia. Lycka till med din iphone, själv gjorde jag tvärtom och ångrar mig inte en sekund :-) |
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
[QUOTE=slaneby;78691]Till skillnad från android är iphonen väldigt begränsad, det mesta som finns default i android finns inte i iPhone,
Bla dela 3g-anslutning trådlöst, Kan vara jag som fattar fel. Men visst finns det som default i iPhone?! Jag har iaf möjlighet att dela 3g från iphone till dator trådlöst, och jag har inte jailbreakat.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2010
![]() |
Det du kommer att sakna är den dåliga batteritiden, det urusla högtalarljudet, omstarter när luren blir för varm och skärmen som inte kan avläsas i solsken. Jag har tröttnat på att jag inte kan använda GPS (Copilot och Navigon) utan att mobilen startar om efter någon minut pga överhettning.
Jag har beställt en iPhone 4 och hoppas att den klarar detta bättre. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Jag har haft iPhone i tre år och kommer förmodligen satsa på en Android telefon i den närmsta framtiden. Anledningen tilll detta är att jag är så trött på att behöva ha en massa bry för att jailbreaka iPhonen varenda gång en ny version av iOS kommer ut.
För en tid sedan var jag fullt inställd på att köpa mig en iPhone 4 men har inte samma intresse för den längre, förmodligen var det där med antenn problemet som avgjorde det hela och jag fick upp ögonen på Android markanden. Jag är övertygad att iPhone kommer tappa marknad och Android går förbi. Som sagt, jag ska köra vidare på min iPhone 3Gs tills jag ser en trevlig Android lur som passar mig. Finns redan en som är mycket intressant och det är Samsung Galaxy S. ![]()
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Herren på teppan
Omtalad
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
Citat:
.................................................. ......................... IPhone 4G [16GB] Telia Komplett inkl 10GB surf Fw: 5.0.1 & Modefirmware: 04.11.08 Jailbreak: Redsn0w .................................................. ......................... |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
OK, antennproblemet var nog inte den största anledningen till mitt minskande intresse för iPhone 4 utan det är nog mer hur Apple styr allt och alla med en järnhand, vad man för göra och inte göra med telefonen. ![]()
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
Mailen har jag inte provat. Men det ska vara ganska så lätt vad jag vet!
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
1. SBsettings 2. 3G Unrestrictor (fortfarande en gåta varför Apple sätter 3G begränsingar i appar som t.ex. Youtube) ![]() 3. Winterboard
|
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Med hjälp av 3G Unrestrictor (finns i Cydia) så lurar du youtube appen som då tror att du kör på WiFi. Med andra ord blir bilden bättre.
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Guide: hur gå från 3.1.3/Spirit till iOS4 | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2010-07-01 12:08 |
| Föra över bilder från Iphone till Macbook. | jolander | Allt om iPhone | 1 | 2010-05-16 09:35 |
| Hur för jag över kontakter från sim till iphone? | Bebbz | Allt om iPhone | 2 | 2010-04-02 16:06 |
| Flytta över kontakter från SE till Iphone | KloN | Allt om iPhone | 5 | 2009-02-25 22:30 |
| Kan jag gå tillbaka från baseband 02.30.03 | otto | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-02-14 21:57 |