![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Hur skilja en fake iPhone från original?
Jag har fått en bekants "iPhone" 3G för att se om ajg kan få den att fungera (startar inte, laddar inte, får ingen kontakt med iTunes eller datorn). Direkt när jag fick den i handen kunde jag se att den inte riktigt liknar mina egna iPhones.
Till exempel:
Men den är annars otroligt lik. Till och med texten på baksidan ser rätt ut. Så frågan är om det finns några tydliga igenkänningstecken på vad som skiljer en äkta ifrån en kopia (eftersom den inte går att starta vet jag inte något skiljer på skärmen). Några tips? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Den är en kopia. Alla iPhones ser exakt likadana ut, lika stor skärm och lka stora knappar. Misstänker man att det är en kopia så brukar det vara det. Finns massor med olika kopior, enklast är att titta i inställningarna.
Inställningar/Allmänt/Om..
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Fast på den här modellen verkar inte bakstycket gå att öppna (sitter med två skruvar som på en äkta) utan simkortet sätts i som på en riktig iPhone.
Jag tittade på youtube och det finns många filmer med olika varianter av falska iphone. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Ett annat alternativ är att ta serienumret på skiten och IMEI-numret och ringa apples kundservice.
Lås upp iPhone Låst Till 3 | Telia | Halebop | AT&T | O2 | Tele2 | Comviq | Telenor iPhone Tillbehör - Skal & Skydd Är Min iPhone Spärrad / Stöldspärrad? WeShop På FaceBook Senast redigerad av muffins den 2010-09-23 klockan 07:18. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hur skilja falsk och äkta iPhone? | beth99 | Köpa iPhone | 2 | 2010-08-10 18:57 |
| Behöver original display till iphone. | Akilles.Akilles | Tillbehör & reservdelar | 2 | 2009-12-31 15:55 |
| Original Iphone som ska Jailbreakas. | Qura | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2009-06-26 16:13 |
| Hur ser man hur en iPhone är upplåst? | nrx | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-04-03 10:55 |
| Hur gör jag för att beställa en iPhone 3G från ett land där de säljs upplåsta? | JohnFa | Köpa iPhone | 5 | 2008-08-31 16:34 |