![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Funderingar om tull och moms i Sverige
Hej!
Jag har varit i Kanada en längre tid, och skaffat mig en iPhone 4 (olåst och obunden). Min bror och far bad mig att köpa dem en varsin, samt en iPad. Jag flyger hem på fredag: Calgary-Chicago-Stockholm. Jag har en fundering angående hur jag ska ta in telefonerna och iPaden i Sverige samtidigt som jag undviker moms. Jag läste någonstans att det inte är någon tullavgift på elektronik från USA, men moms är på 25%. Det vanliga sättet vore väl att plocka ur prylarna och sladdarna från lådorna och ha i handbagaget. Synd att missa på lådorna bara (det är Apple ). Skulle tullsnubbarna bli otrevliga om jag har lådorna kvar i väskan? Kan det hjälpa att slå in dem i presentpapper?Om jag vidhåller att prylarna är gåvor (vilket de egentligen är) borde det alltså inte vara något problem, och jag bör gå igenom "Inget att förtulla"? Tack på förhand!
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Okay, tack för svar! Det är ju verkligen presenter, men dyra presenter. En iPhone 4 16GB ($659 = 4 321 SEK), en iPhone 4 32GB ($779 = 5 100 SEK) och en iPad 32GB ($649 = 4 256 SEK).
Läste att det är lugnt om gåvan är under 4 300 kr, vilket endast 32GB-modellen är över. Men jag antar att jag packar upp allt och ler när jag går igenom. Det är bara mängden jag är nervös över.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Funderingar om iphone | Anna8 | Allt om iPhone | 10 | 2010-01-05 11:31 |
| funderingar om tre | davzan | Operatörer & abonnemang | 1 | 2009-11-29 15:05 |
| Frågor och funderingar | saqe | Allt om iPhone | 1 | 2008-11-08 23:30 |
| Moms på Ebay? | w4llen | Köpa iPhone | 0 | 2008-11-02 19:22 |
| Recovery mode om och om | Tooniii | Allt om iPhone | 1 | 2008-05-27 09:58 |