![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
untethered Jailbreak – iPhone 4s/iPad 2
Share this on Facebook Push this on Pusha Tweet This! Email this to a friend? Get Shareaholic Då var väntan över, nu kan ni jailbreaka (untethered) *både iPhone 4S och iPad2, det kan ni göra med den senaste GreenPois0n verktyget. För er som följt pod2g´s iOS blog, borde inte detta komma som en överraskning. Mac: [...]
Diskutera om det på startsidan... |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Sådär, jailbreakat paddan nu
Nu blir det att fixa 4S'en med ![]()
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
|
En del kan få lite problem med Absinthe "Error Establishing a Database Connection” här är en fix för detta problem.
Senast redigerad av r_o_n den 2012-01-20 klockan 23:48. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
|
Letade upp min gamla mac. Startade programet som detectade min 4S och ios 5.0.1, klickade jailbreak, stapeln visade 10 mm i 30 minuter. Avbröt, startade igen och programet "sa" att jag testat innan och att det skulle göra ett nytt försök. Stapel gick hela vägen och det står "recovery complete" och det har det gjort nu i nära en timme. Vad händer? Eller vad händer inte?
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Citat:
Jag har märkt att folk har problem med äldre OSX versioner, kanske är något sådant? Har du kollat på någon av hemskärmarna om du har fått en absinthe icon?
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
Same same
Har samma problem.
Man klickade på JB knappen men den fastnar efter att ha rört sig en cm. Kollar man på ipoden så syns synk loggan ist för wifin. Jag tröttna efter en timma och tvångsavslutade. Det sluta med att den skulle recovery från innan. När den gjort det så stängde jag absinthe och skulle öppna absinthe på nytt för att JB men samma sak. Den fastnar alltid på samma plats. Ngn som vet ngt om detta fel? Kärlek! |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Har exakt samma problem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Gissar på att det är datorn som är problemet då när jag öppnat absinthe så kan man trycka på jailbreak knappen innan man ens anslutit en telefon till datorn. ..
Så prova på att starta i safe mode i OSX Cupid, det har löst problemet för flera stycken.
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
To start up into Safe Mode (to Safe Boot), do this:
Be sure your Mac is shut down. Press the power button. Immediately after you hear the startup tone, hold the Shift key. The Shift key should be held as soon as possible after the startup tone, but not before the tone. Release the Shift key when you see the gray Apple icon and the progress indicator (looks like a spinning gear). During startup in Mac OS X v10.4 through Mac OS X v10.6.8, you will see "Safe Boot" on the login window, which appears even if you normally log in automatically. During startup in Mac OS X v10.2 through v10.3.9, you will see "Safe Boot" on the Mac OS X startup screen. To leave Safe Mode, restart the computer normally, without holding any keys during startup.
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Det funkade tyvärr inte ![]() Kör macbook air med lion som OS. Körde i felsäkert men same same. Absinthe startar men stannar upp efter att ha rört sig en cm. Ska testa på min pc sen såfort den är lagad ![]() |
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Citat:
Hur länge väntar du när du tycker att den stannat upp? Själv märkte jag att den stanna precis sådär också fast började röra sig uppåt efter ca 5minuter, gissar på att det är tiden det tar för programmet att lägga tillbaka allt som var på telefonen och sen inte visar någon progress förens den delen är färdig, står det "restore" nånting på telefonen när du försöker jailbreaka? Gissar att du provat byta usb-port och även sladd? Du råkar inte ha en usb-hubb imellan? I så fall ta bort den eller något annat som förbrukar något via usb så du bara har luren inkopplad. De är väl de tips jag har att komma med! Prova googla: cannot jailbreak absinthe Och se om du hittar någon värdefull info annars! Hoppas du löser det!
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Bytte usb sladd till en äkta och nu avbröts JB på ett annorlunda sätt.
Denna gng bad den att restore pga tidigare misslyckanden vilket var normalt. Så efter restore bad absinthe mig att plugga av och in ipaden igen. said and done. Klickar på Jailbreak och den kör på men stannar dock på samma plats. Därefter efter ca 30 min så har absinthe avbrutits och jag får en aslång lista på varför. en hel rapport i koder som jag fattar nada av. testade en gång till och fick samma grej. Men men... Tack för allt Miche. Ska testa på min pc såfort jag fixat den och försöka köra jailbreak via den istället. Ska försöka hitta en lösning på detta så kan jag posta det här till dem som hade liknande problem. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Untethered Jailbreak på gång | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2011-11-07 16:50 |
| Jailbreak iOS 4.3.2 Untethered — iPhone 4, iPhone 3GS, iPad, iPod touch 4G, and iPod | rödluva | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2011-04-20 10:55 |
| Untethered Jailbreak ios 4.2.1 | asnl4life | Upplåsning och jailbreak | 22 | 2011-02-02 20:47 |
| New Limera1n Jailbreak 4.2.1 Untethered - iPhone 4, 3GS, iPod Touch 4G, 3G & iPad | softissh | Upplåsning och jailbreak | 10 | 2011-01-09 16:19 |
| [GUIDE] Spirit Jailbreak 3.1.3 Untethered iPhone 3Gs, iPod 3G | Zaamaya | Upplåsning och jailbreak | 123 | 2010-10-03 19:50 |