![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Nov 2010
![]() |
Någon som vet om det går att gå någon utbildning genom komvux där man får utbildning för lastbils-körkortet och sedan får jobb inom transport med lastbil?
Jobbar redan nu men är intresserad av att utbilda mig till något annat att jobba med, helst där man ligger ute på vägarna och kör hela dagarna. Vet att en kompis informerade mig om att det fanns utbildning på komvux och att de betalar körkortet / utbildningen åt dig, dock har jag läst nyligen att man själv måste betala körkortet om man redan har ett arbete?? någon insatt?? Yrken A-Ö - Arbetsförmedlingen [NS4 version] |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Har tyvärr ingen aning personligen.
Men har du tid över på vardagarna så ta en tripp till ams och ställ den frågan, alt. ring deras kundtjänst per telefon så ska du nog kunna få fram ett svar på den frågan relativt snabbt ![]() |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det du kan göra är att gå till din komunala studie/yrkesvägledare. Det vet hur det går till när man ska gå på yrkes-skolor. Vissa kommuner ställer upp och betalar, vissa inte. Så hör med de först.
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Nov 2010
![]() |
Citat:
Jobbar ju just nu sedan 5 år tillbaka, senast jag hörde talas om en "studievägledare var på gymnasiet men den personen hjälpte bara gymnasie elever och var på skolan hela tiden? Finns det fler sådana eller finns dom kanske på Göteborgs stad? ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citat:
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
Vet inte hur det är i andra kommuner, men där jag bor betalar Arbetsförmedlingen för en utb om det gör att du får jobb efter det. Eftersom du redan har ett jobb tror jag det kan bli lite svårt. Men som Cophe skrev; kolla med din kommun
![]()
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Recension: iKörkort | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2011-06-30 19:10 |
| Recension: iKörkort | iPhoneinfo.se | Allt om iPhone | 0 | 2011-06-17 11:30 |
| iPhonebeta.com ? Skaffa iOS 5 före alla andra | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2011-06-11 15:50 |
| Hur lång tid tog det för ER att låsa upp genom operatören?? | medzz | Operatörer & abonnemang | 1 | 2010-03-19 15:33 |
| iKörkort - någon som har testat? | johan84 | Allt om iPhone | 2 | 2010-02-27 15:02 |