Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > Off-Topic
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-12-03   #1 (permalink)
Moderator

Reg.datum: Jul 2008
mossarelli talar, vi lyssnarmossarelli talar, vi lyssnar
Skicka ett meddelande via MSN till mossarelli
Talking Förslag till nya forum (Ja nu jävlar)

Jag är snabb på att hitta nya idéer och de tar inte långt tid mellan svängarna innan jag kommer med något nytt.

Jag vet inte var iPhoneinfo håller hus men han lyser med sin frånvaro när det gäller att inte posta lite här och där. Men nu har jag inte belägg för den här faktan då han faktiskt var inloggad: idag, 22:55.

Men jag tror du gömmer dig här ändå.

Jag vet att vBulletin tillåter oss att skapa olika rubrikskategorier på allra första forumsidan. Tipset är följande:

Lägg Nyheter i en rubrik för sig, längst upp och sedan kläm in en ny forumdel där döpt till: presentationsforum.

I presentationsforumet kan vi därefter lägga två klistrade trådar. En tråd som informerar om våra fina regler och dyligt. Och sen en tråd som visar hur man introducerar sig själv i forumet. En tredje tråd kanske med lite allmänt forumvett eftersom detta är nog ett förstaforum för många användare.

Sen längst ner tillsammans med övrigt så lägger vi ett "feedback"-forum där man kan skapa sånna här trådar och klaga på när folk inte sköter sig eller tvärtom, belöna när folk är helt fantastiska. Rubriken kan heta övrigt och innehålla feedback- och övrigtforumen.

Så det kan se ut ungefär så här:

Toppforum
Nyheter
Presentationsforum

iPhone & Tillbehör
Allt om iPhone 2G
Allt om iPhone 3G
Köp & Sälj

Övrigt
Övriga ämnen
Feedback

Att tillägga när det gäller presentationsforumet: Vi kan uppmuntra folk att läsa lite infotrådar om de har "de vanliga" frågorna gällande iPhonen. Men om de ställer lite mer komplicerade frågor så kan de bli besvarade i den tråd man presenterar sig själv med.

Jag är också 100% support när det gäller att skapa trådar och information om allt och alla. Så skicka brev till mig eller skriv här i tråden.

Vad tyckes?
mossarelli är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-12-03   #2 (permalink)
Medlem
Omtalad

trigger_killers avatar

Reg.datum: Aug 2008
trigger_killer är karismatiskt upptäcksresande
Ser bra ut! =) Plus lite klister på vanliga frågor och svar som annars dräller i tusentals för att man inte orkar söka!, =)
Gammal 2008-12-03   #3 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

iPhoneinfo.ses avatar

Reg.datum: Feb 2008
iPhoneinfo.se har avaktiverat rykte
Jag och ett par moderatorer är här varje dag

Är också medveten om att man kan skapa rubrikskategorier, och det har vi faktiskt gjort Men problemet är att dom vägrar visas (rubrikskategorierna är redan skapade), och vi har kollat på det tidigare men inte riktigt fått rätt på det. Men ska kika exakt på vad det är som inte vill funka. Admin-panelen för vBulletin är faktiskt otroligt rörigt.

Men jag/vi är helt med på dina förslag
-Nyheter
-Snabbare sida

Kom gärna med förslag och önskemål =)!

Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler!

Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM!
iPhoneinfo.se är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta