![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Apr 2008
![]() |
Hej!
Väldigt off-iphone men ändå >.< Jag måste köpa nytt grafikkort, sitter på ett XFX Geforce 8500 GT 512mb PCI-Express atm. Kortet har varit en stor besvikelse för mig då jag köpte det till en dunder gaming dator... Så nu är det dags att köpa ett nytt, är riktigt ouppdaterad när det gäller grafikkort i dagsläget, men någon av er kanske vet? (: är inte så sugen på att lägg mer än 1k-1.5k på det (= Tack på förhand ![]()
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
hmm om det är en dunde gaming dator varför inte sattsa på ett riktigt vasst grafik kort då det är det som egentligen skiljer "gamingdator" mot en vanlig, alltså grafikkortet. eller har jag fel? Har själv en hyfsad gamingburk och i den har jag Powercolor ATI radeon HD4870x2 det rekomenderar jag, ligger dock runt 4,5 - 5k
![]()
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
humm ok ;O anledningen är att jag inte känner för att lägga så mkt på grafikkortet, då jag börjar bli lite för gammal(A) >.<
Är ATI radeon det bästa på marknaden nu? ;p har du något bra förslag på ett kort för runt tusenlappen? =)
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Man blir aldrig förgammal för gaming
Jag kan väl inte direkt säga att ATI Radeon är det bästa just nu, endel föreslår väl systemet Nvidia, Enligt mig så tycker jag lika bra om båda.Där har du ett helt okej Ati Radeon kort: XFX Radeon HD4890 (489X) Dual-DVI 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI-Express) Där har du ett helt okej Nvidia kort: Asus GeForce ENGTX260/HTDI/896MD3 896MB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI-Express)
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Hm håller nästan med Äppelphone, för ditt nuvarande är ju rätt hyfsat egentligen. Det klarar ju absolut cs, o litwe värre spel.
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Citat:
![]() Jag menar att om han inte är nöjd med det grafikkortet så kan han ju köpa ett nytt och sälja hela gaming datorn sen när han tycker han är för gammal för gaming.
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Äppelphone, det är just det jag tänker göra så det var därför jag frågade om ngn viste ngt billigt och bra kort som är bättre än mitt nuvarande budget kort >.< Atm spelar jag spel som prototype, som kräver ett ganska bra kort(: Och vad jag menar med att min gaming tid snart är slut är att jag tänker fortsätta spela dator men vill inte lägga mer än 1k på kortet för att jag inte spelar 24/7 xD Ganska knas jag vet men vafan >.< vet ngn ngt fint kort för 1k så länka gärna(:
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Grafikkort? Hjälp! | diflover | Off-Topic | 6 | 2010-03-01 01:10 |
| Längtar till mitt Iphone.. | wyl5310903 | Köpa iPhone | 1 | 2009-09-12 23:36 |
| Mitt Nummer | JockoR | Allt om iPhone | 0 | 2009-06-24 08:31 |
| Kopplar ner mitt i samtal! | Raste | Allt om iPhone | 9 | 2009-06-13 20:18 |
| Grafikkort | Confuse | Off-Topic | 6 | 2008-11-04 14:51 |