Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > Off-Topic
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-10-27   #1 (permalink)
Moderator

Reg.datum: Jul 2008
mossarelli talar, vi lyssnarmossarelli talar, vi lyssnar
Skicka ett meddelande via MSN till mossarelli
En till mecketråd (hejdå)

Jag orkar inte komma hit varje dag med det statusberoendet jag har och läsa varje ny tråd om basic shit hela tiden. Jag har inte tid, ork, lust att sortera bort de trådarna för att hitta äldre (bra trådar) som ligger djupt in i skiten.

Vill folk använda det jag har skrivit i de befintliga guidtrådarna (Som de flesta nybörjare aldrig lär se om inte Snook länkar till dem hela tiden) kan ni göra det och ändra eller vad ni vill. Ska ni hitta trådar skapade av mig så klicka på mitt namn och sen visa inlägg från min användare så hittar ni mina trådar med.

Vi kanske syns när nästa firmware kommer ut, men jag lär inte vara så hjälpsam.

Citat:
Varje gång man lämnar en community så får man upp en kryssruta på varför man lämnar siten och här är varför:

Ingen struktur för nybörjartrådar och nybörjarfrågor fast problemforumet existerar.
Total flood, överflöd, nästan spam-mycket enkla frågor i trådar överallt.
Ingen struktur för äldre trådar och guider som folk har skapat. (Leta upp guiden om att skapa egna rignsignaler i iTunes på mindre än 1 minut som nybörjare så kanske du vinner)
Jag kommer läsa i denna tråden men jag kommer inte svara så alla påhopp ni gör eller "Men det är du som är felet"-inlägg ignorerar jag.

Tack alla ni som varit hjälpsamma vid Jailbreak och apps.

Tack till Miche som totalt flamear noobs.

Tack till den "nästan ensamme" Snook som får städa dasset hela tiden.
mossarelli är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-10-27   #2 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Kungens avatar

Reg.datum: Jun 2008
Kungen är karismatiskt upptäcksresande
Måste ta och säga ungefär samma sak...
För ett år sen hängde jag på detta forum i flera timmar/ dag, men nu blir jag glad om jag kommer ihåg att titta ngn enstaka gång i veckan, men hinner bara oftast titta igenom sektionen ''övriga ämnen'', där det inte skrivs allt för mycket sk*t. När man sen kommer in i ''allt om iPhone'' är det (nästan) exakt samma frågor som ställs hela tiden; ''kan jag jailbreaka denna fw?'' ''Hur gör jag för att låsa upp........''
Hänger numera inte alls med i det som skrivs på iphoneinfo.se och har inte tid heller, så det är väll ganska naturligt. Får vara glad om man kommer ihåg att knata in på sidan någon gång i veckan, men skriva kommer jag inte göra.

Hoppas allting går bra med era iPhones.
Love, peace and understanding!
Kungen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #3 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

carpes avatar

Reg.datum: Jan 2009
carpe är karismatiskt upptäcksresande
Borde finnas en enskild sektion för oss rävar
BB: 04.26.08
Ultrasn0w: 0.92
Abb. 3Bomben Friends + Frisurf @ 0,384 mbit/s
carpe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #4 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Apr 2009
6295gl är karismatiskt upptäcksresande
Måste nog tyvärr hålla med er båda. Även om jag inte varit medlem mer än ett halvår har det på den korta tiden blivit sämre. Återkommande relativt enkla frågor och en hel del personangrepp. Förstår om ni väljer samma väg som Mekke. Lycka till till er båda.
6295gl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #5 (permalink)
Medlem
Mycket känd

bozzs avatar

Reg.datum: May 2008
bozz är karismatiskt upptäcksresande
Kan man inte banna alla användare som inte söker först?

Pease.

Senast redigerad av bozz den 2009-10-28 klockan 07:47.
bozz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #6 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av bozz Visa inlägg
Kan man inte banna alla användare som inte söker först?

Pease.
Då skulle det inte finnas några medlemmar kvar

jag har bara besökt forumet sedan augusti men är benägen att hålla med, enorma mängder dumfrågor som det redan finns 100 svar på och otacksamma singelpostare som efter att de fått hjälp sällan återvänder för att bidraga med någonting.
Freebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #7 (permalink)
Medlem
Mycket känd

bozzs avatar

Reg.datum: May 2008
bozz är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Freebo Visa inlägg

jag har bara besökt forumet sedan augusti men är benägen att hålla med, enorma mängder dumfrågor som det redan finns 100 svar på och otacksamma singelpostare som efter att de fått hjälp sällan återvänder för att bidraga med någonting.
Det är ändå rätt många som söker, eller? Det är la bättre o ha 100 medlemmar som söker, än 10 000 som skriver en tråd/fråga..
Som någon föreslog i en annan tråd, kan man inte göra så att nya medlemmar inte kan skriva nya trådar förrän de har skrivit ett visst antal inlägg/varit medlem i ett antal veckor?

Vet inte..bara ideer..
bozz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #8 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
e91a är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Freebo Visa inlägg

Jag som själv just nu är en sådan dum jävel, så måste jag ändå säga att de flesta av er har hittat hit av just den anledningen? Så klart de finns de mindre intresserade av vissa saker, och gärna bara loggar in 1-2 gånger sedan är de klara.

Och jag vet inte hur moderator frågan/saken är egentligen, men låter ju som behövs fler mods då. Mer sektioner, brukar förenkla. Kanske en egen för er som har över x antal post eller varit medlemmar i x antal mån/år/livstider
e91a är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #9 (permalink)
Medlem
Omtalad

diXets avatar

diXet är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av carpe Visa inlägg
Borde finnas en enskild sektion för oss rävar
håller fullständigt med dig en "Elite avdelning"

Senast redigerad av diXet den 2009-10-28 klockan 15:37.
diXet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #10 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Apr 2009
6295gl är karismatiskt upptäcksresande
Måste rätta mitt tidigare inlägg. Med "enklare" frågor menade jag frågor som har tagits upp MÅNGA gånger tidigare, typ vad är jailbreak, med mera. Självklart SKA man fråga om man inte vet men innan man gör det kan man använda SÖK funktionen.
6295gl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #11 (permalink)
Medlem
Omtalad

TruB kan tala
Jag har varit medlem på många forum i mina dagar och vissa under flera år det jag besökt mest har jag varit medlem på sen 2005 tex, skulle inte säga att det är ett problem att folk ställer dumma frågor, utan problemet är hur folk reagerar på det, dom som tror sig har nått en högre nivå, eliter så att säga, precis som många har jag också varit frustrerad över dumma frågor, men accepterat att det återkommer, så jag lämnar dom frågorna till nån annan som säkert svarar.

Vi har nog alla varit där, och vi går samma väg, ni får helt enkelt lära er att hantera er frustration över nykomlingar, I mina ögon så är ni alla noobs. Blao
Gammal 2009-10-28   #12 (permalink)
Medlem
Omtalad

diXets avatar

Nänä håller inte med dig där, alla går inte samma väg, vissa ställer frågor som "Vad är Baseband?" o väntar på svar medan andra googlar fram eller söker på forumet så får du fram de på 1 sek
Gammal 2009-10-28   #13 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Feb 2009
Wester är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via AIM till Wester Skicka ett meddelande via MSN till Wester
chuuch!
välkommen till klubben. vad har hänt egentligen med forumet de senaste tre månaderna?
OPERATÖR: TELE2 KOMPIS

MACBOOK WHITE
Wester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #14 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av mossarelli Visa inlägg
JTack till Miche som totalt flamear noobs.

Ursäkta?
När och vart har jag gjort detta? Du får gärna skriva så, om jag gjort så.

Det har varit heta tvister om jailbrejk och vad man kan nyttja det till, men det har inget med att flamea "noobs". Att folk har egna åsikter är väl inget nytt för dig? Annars får jag välkomna dig till världen.

Sen om folk lägger upp egna ideer om hur man gör dittan och duttan är också något som handlar åsikter. Jag tycker själv att man kan lägga saker på hyllan när man t.ex gör en tråd som heter "Gör din egna bilhållare!" Och sen har en beskrivning på hur man tejpar fast sin iphone i rutan med tejp ungefär. Riktigt påhittigt att lägga upp sådant erhm.
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt

Senast redigerad av Miche den 2009-10-28 klockan 20:31.
Miche är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #15 (permalink)
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Reg.datum: Sep 2008
Ponyboy är karismatiskt upptäcksresande
När jag blev medlem här i forumet för ett år sen så kunde jag inget om iphone och jailbreak. Måste säga att den som jag lärt mig mest av har varit Mossarelli. Tråkigt att de som bidragit mest till forumet ska behöva tröttna och lämna den. Förstår precis vad du menar, jag har också tröttnat på alla meningslösa och likadana trådar som tar upp samma sak om och om igen. Men det kanske är så forumet ska bli, ett nybörjar forum med massa "HJÄLP!!!" trådar.
Forumet blir inte detsamma utan dig..
Gammal 2009-10-28   #16 (permalink)
Medlem
Omtalad

Äppelphones avatar

Reg.datum: Nov 2008
Äppelphone kan tala
Det är samma för mig, man blir helt trött av att gå in i allt om iphone. Innan var jag inne flera timmar om dagen, men nu, kanske 5 min. Bye!
4.1
Äppelphone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-28   #17 (permalink)
Medlem
Omtalad

diXets avatar

Elite avdelning!! annars strejkar vi
Gammal 2009-10-29   #18 (permalink)
Medlem
Omtalad

TruB kan tala
Citat:
Ursprungligen postat av diXet Visa inlägg
Nänä håller inte med dig där, alla går inte samma väg, vissa ställer frågor som "Vad är Baseband?" o väntar på svar medan andra googlar fram eller söker på forumet så får du fram de på 1 sek
Visar ju bara på hur novis du är.
Som sagt, det här är inte det enda forumet, och dom som googlat har helt enkelt nått en högre nivå. Men dom har garanterat ställt frågor som dom själva kunnat ta reda på tidigare.
Gammal 2009-10-29   #19 (permalink)
Medlem
Omtalad

diXets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av TruB Visa inlägg
Visar ju bara på hur novis du är.
Som sagt, det här är inte det enda forumet, och dom som googlat har helt enkelt nått en högre nivå. Men dom har garanterat ställt frågor som dom själva kunnat ta reda på tidigare.
Googla kan ju vem som helst kostar inte man behöver inte vara nån expert direkt, helst okej men 1-2 trådar där man diskuterar hjälper när de kommer ny FW osv osv, men asso behövs inte 10 trådar där nån frågar "Kan jag låsa upp 3.1.2" osv osv..
Gammal 2009-10-29   #20 (permalink)
Medlem
Omtalad

TruB kan tala
Citat:
Ursprungligen postat av diXet Visa inlägg
Googla kan ju vem som helst kostar inte man behöver inte vara nån expert direkt, helst okej men 1-2 trådar där man diskuterar hjälper när de kommer ny FW osv osv, men asso behövs inte 10 trådar där nån frågar "Kan jag låsa upp 3.1.2" osv osv..
jag vet inte hur gammal du är, men att kalla sig elite tror jag är att ta i. Så fall är jag väl oldschool.

Det är 2 saker du nämner ovan, att söka, och att skapa nya trådar när det redan finns.
Nybörjare tänker inte på detta, det är inget naturligt för folk att hitta själva. och för att inte glömma, folk är lata. Det Enda man kan göra är antingen acceptera hur världen ser ut eller så ser man till att informera personer innan dom gör sina "misstag".

Sett "elitister" whina på nybörjare så många gånger, det här är inget unikt problem på detta forum.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta