![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#102 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bara högerklicka på de ikonerna och välj ta bort eller unpinn?
|
|
|
#103 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2011
![]() |
hej.
först och främst så vill jag be om ursäkt till dig cophe för att du har hjälpt mig i onödan och spillt din tid på min idioti. Jag hade fått allt om bakfoten men det blev jävligt uppenbart helt plötsligt. Det är nämligen så att jag har använt toolbaren i mitten istället för "fast" till höger. Jag fattade nämligen det först som toolbaren var länkfältet och la in en massa shortcuts medan det visade sig att det va de "pinnade" programmen man skulle använda. INTE TOOLBAREN. så nu har jag flyttat om dem och gjort rätt så nu är allt som det ska. och allt öppnas snyggt. La tillochmed in en extra toolbar så jag kunde direkt länka till vissa folders, D och Downloads. Tack för hjälpen och sorry.... Men nu är det snyggt som faen!! OLD SKULLE BLI RÄTT: http://i53.tinypic.com/fnfz0h.png NU SOM DET SER UT: http://i51.tinypic.com/j0jj7s.png Sen skulle man kunna få en link till din lockscreen endast(tänkte på den med fågeln) skitsnygg.
- Iphone 4 -iOS 4.3.1 (8G4) -04.10.01 FW -Jailbreak RedSn0w Senast redigerad av supremevarg den 2011-04-15 klockan 15:29. |
|
|
|
|
|
#104 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Skönt att det löste sig.
Angående typsnittet så går det ej att peka det mot någon specifik fil, utan allt sker i "tema-filerna". Hur man packar upp de och ändrar vet jag ej. Mapp-namnen kan du ändra till vad du vill. Temat med den loockscreen du frågade efter - download
|
|
|
#108 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
Rainmeter, Frost aero theme, token ikoner ![]()
|
|
|
|
#114 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
På den senaste bilden använder jag mig inte utav Rainmeter. Verktygsfältet är windows 7 standard.
Det jag använder är SHINE2.0 Theme, andra ikoner och startmeny-knapp.
|
|
|
#117 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
Ok Cophe, den där ser riktigt nice ut.
Så, för en som aldrig pysslat med moddande av desktop innan, hur har du gjort? Behöver inte gå in med regedt32 o härja? Installerar du nåt/några program som man kan ändra o mecka med?
|
|
|
#118 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
Det är lättare än vad man tror, faktiskt. Det enda "härjande" över detta, är att skapa full behörighet på vissa filer. Dock är det endast för de som vill ändra sina systemikoner. Men för att bara få den här layouten, krävs inte speciellt mycket mek. Du behöver patcha upp dina system-"tema"-filer. Vilket du kan göra med detta programmet. Packa upp patchen och välj den fil (beroende på vilken typ av windows du kör). Tryck på patch för följande 3 steg. Efter du startat om datorn, kan vi nu börja pilla med utseendet. Temat jag använder, är gjort av zainadeel @ DA. När du nu öppnar din zip, vid innehåll av temat, är där diverse mappar. Mapparna är avsedda för vart du har placerat din startmeny. Välj din mapp (berorende på placering) och öppna den. I denna mapp, ska där finnas en Win7-Shine 2.0.theme och en mapp. Dessa 2, ska flyttas och läggas in i C:\Windows\Resources\Themes. Gå nu tillbaka till din zip, innehållande av resterade temafiler. Du ska nu flytta filen explorerframe. Välj din fil (beroende av vilken typ av windows du kör), till C:\Windows\. Alltså samma mapp där explorer.exe ligger. När du nu gjort detta, återgå till C:\Windows\Resources\Themes, och dubbelklicka på Win7-Shine 2.0.theme för att aktivera ditt tema. Ang. det andra på min layout, (klocka, datum, pc-statusen osv) är med ett program som kallas RainMeter. Vilket går att ladda hem här. Det temat jag kör, heter PILEUS och är gjort av livinglightningrod @ DA. Det finns ofantligt många olika teman till rianmeter ute på nätet. Bara att börja söka. Finns väldigt många snygga på DA. Ang min ikondock, kör jag programmet RocketDock. Och ikonerna hittar du här. Lycka till.
|
|
|
|
#119 (permalink) | ||
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
Citat:
Citat:
|
|
|
|
#120 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Högerklicka på din rainmeter ikon, vid klockan och prova aktivera det manuellt.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|