![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Presentations tråden
Hejsan alla! Tänkte att vi alla kunde skriva en liten text om vilka vi alla är. Var ni bor, vad ni ev jobbar med osv.
Jag heter Henrik Bergau och jag bor i Stockholm. Går sista året NVNV i Kunskapsgymnasiet Globen. Vetefan vad som sker efter det men vi får se. Några vet kanske att jag antagligen ska segla jorden runt men vi alla får se! Har hängt på forumet sedan 08 men bestämde mig för att skapa ett nick å det när jag väl fått min första iPhone (3GS). Nu har jag fått en fader här (Freebo) och allt är frid å fröjd!
iPhone 3GS 32 GB 5.0b Köpt från 3 upplåst av 3 Jailbreak: Sn0wbreeze 2.8b2 Tele2 student + datapaket (1GB) Senast redigerad av H3NR11K den 2010-02-23 klockan 21:05. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Ola Fredriksson. 25år Jönköping, studerar till mig CE-kort, truck, ADR, YKB osv. etc.
Dricker på tok för mycket öl.
iPhone 3G 16GB VIT Jailbreak`d FW: 3.1.2 BB: 04.26.08 Ultrasn0w: 0.92 Abb. 3Bomben Friends + Frisurf @ 0,384 mbit/s Senast redigerad av carpe den 2010-02-25 klockan 14:30. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Stockholmare sedan födseln, haft iPhones i drygt 1,5 år och är väl även skyldig till att ett 20-tal vänner skaffat. Nybyggda huset är täckt av datorer och media centers men efter iPhoneinköpet har intresset för OS X och Apple's design gjort att jag påbörjat en migreringen
Jobbar som chef på världens största IT-bolag men sjukskriven i 2 månader efter en krasch i pisten, vilket naturligtvis givit mig all tid i världen att terrorisera forumet dygnet runt =) 3 barn (4 med H3nr11k) |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Skribent
Allmänt känd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Kul tråd.
Jag heter Mattias och har varit här på forumet sedan mitten på 08. Jag bor i X. Har haft lite olika jobb sen jag gick ut skolan, men just nu pluggar jag ekonomi (aktie och värdepapper). Flyttar till Australien om ett halvår. Ska bli kul att höra lite om er andra ![]()
iPhone 3g black 8gb - JB 4.2.1 - Telia Max 25 MacBook Pro Är inte längre skribent för iPhoneinfo. Senast redigerad av Thian den 2010-09-15 klockan 12:51. Anledning: Bild |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: May 2008
![]() |
Tobias här. 20år Jönköping. Jobbar, vill studera snarast.
Kollat här dagligen sen tidigt -08 Fotboll. Visca Barca! Är ditt riktiga namn Bill, Freebo? Eller är det Steve? ![]() Senast redigerad av bozz den 2010-02-23 klockan 21:53. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Fredrik här! Varit med sedan 09-10-21 då jag fick min första iphone (3G bytte efter 7 veckor till en 3GS). Hänger här dagligen. Har nog läst igenom de flesta trådar snart... Jobbar inom livsmedel.
Snart 31 år och från Gotland.
Iphone 4s 16gig vit ------------------------------------------------- Iphone 3GS 32gig vit Olåst och jailbreakad med Greenpois0n Senast redigerad av fredda-79 den 2010-02-25 klockan 12:27. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heter Robert, bor i umeå sedan 5-6år tillbaka, kommer från uddevalla egentligen.
är född -84 med ett polskt ursprung (kom till sverige som 1åring) arbetar just nu som personlig assistent och försöker sparka igång min hobby som fotograf igen. bara för att mosse säger det ![]()
iPhone 4G: 16GB -----iOS: 5.0.1 (9A402) Baseband: 04.11.08 -Jailbreak Nej (-) Har du tips om Apple-nyheter? mail: pongo@iphoneinfo.se GER INTE SUPPORT VIA PM Senast redigerad av Pongo den 2010-06-10 klockan 10:37. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
haha @ carpe, din bild fick mig att tänka på
filmen little nicky, killen som fick boobs på skallen
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Skribent
Allmänt känd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Tråkigt att denna tråden har stannat av lite. Vill läsa mer presentationer !
![]()
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Kul tråd
![]() En liten presentation om Snook: Är 27 år ung och har rötterna i dom djupaste skogarna i Hälsingland. Jobbar som CNC-programmerare på ett mellanstort företag. Har ett brinnande intresse för datorer och it, just själva intresset för Apple`s produkter väcktes år 2005. Det var när jag hängde på Sweclockers och fick se en video som en användare hade lagt upp. Länk till videon finns här. Ja och sedan var man fast En vit Macbook blev min första, sedan har de flesta modellerna varit i mina ägor. I dagsläget sitter jag på en Macbook Air med SSD (som ev är till salu om nån är intresserad ).Min första iPhone köpte jag samtidigt när den lanserades i USA sommaren 2007, man fick ju självklart importera eftersom det skulle dröja innan den kom till Sverige. Och när jailbreak först kom till iPhone 2G så var det nästan med fara för sitt eget liv när man skulle försöka. Inte lika snabbt och enkelt som idag var det heller, om jag minns rätt så tog det väl ca: 30 - 45 min att göra alla stegen. Samtidigt som man kallsvettades för rädslan att "Bricka" sin käraste. Sedan när 3G och 3GS kom så var det ingen tvekan om att man skulle uppgradera ![]() Till iPhoneinfo hittade jag när Admin (användare iphoneinfo.se) annonserade ut i ett annat forum att han behövde lite hjälp i sitt eget, tror det var sommaren 2008. Och på den vägen är det ![]() Just nu är jag ganska inaktiv på forumet för att jag har ett par projekt som tar hela min ledig tid. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| TRE-tråden | Freebo | Operatörer & abonnemang | 106 | 2011-12-17 11:57 |
| TELENOR-tråden | Freebo | Operatörer & abonnemang | 48 | 2011-10-24 16:05 |
| Halebop-tråden | Freebo | Operatörer & abonnemang | 85 | 2011-05-17 09:28 |
| Telia-tråden | Ponyboy | Operatörer & abonnemang | 12 | 2010-02-17 00:17 |
| Version 3.0.1 Tråden | scarsam | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-03 05:58 |