![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
Herre på täppan
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
iAsh startar iphoneradio
Drar igång mitt senaste projekt där jag startar en radio.
Målet kommer att vara att sända 30-60 minuter varje söndag vid en speciell tid. Jag kommer prata om olika nyheter inom iPhone, iPad och forumet. Kommer även att svara på frågor som folk har ställt i den här tråden/PMat mig. Kommer att vara tävlingar. Forumet kommer vara en stor del av radion. Varför sänder jag det här? Det blir förhoppningsvis lite mer liv i forumet och så tycker jag att det är roligt att hjälpa folk. Såhär blir alltså upplägget i nutiden och x antal veckor framåt.
Vad tror ni om den här idén? Har ni flera idéer om saker jag kan prata om? Dela med er av era idéer den här tråden. Vill ni vara med och medverka? Hör av er till mig via PM, så pratar vi om det. Jag kommer även ha lite testsändningar innan den riktiga sändningen, för att checka ljud och lite annat. Man kommer att kunna lyssna både genom iPhonen och datorn. Via iPhonen: Ladda hem ShoutCast och sök på radiokanalen där ifrån. (Namn på radion kommer senare) Via datorn: Gå in på den här sidan och tryck på play. Radion kommer att starta Senast 23 Maj 2010. /iA i blå tornet
Stolt medlem i 500-klubben Senast redigerad av iAsh den 2010-05-23 klockan 18:25. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Administrator
Herre på täppan
![]() |
Citat:
![]() Kommer ha en testsändning igång i ungefär en timme. Det kommer att spelas musik, för att testa hur det låter och lite så. Om någon har lust så får ni gärna lyssna och berätta hur kvalitéten är. För att ladda ner radion, tryck HÄR Öppna sedan med winamp, vlc, itunes eller någon annan mediaspelare. Just nu kan man inte lyssna ifrån mobilen, men det kommer inom snar framtid. /iA i blå tornet
Stolt medlem i 500-klubben Senast redigerad av iAsh den 2010-05-09 klockan 21:05. |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Man hör dig jävligt lågt med VLC i alla fall.. Mycket brus när man skruvat upp volymen så att man hör dig någelunda..
Edit; Nu blev det bra.. Du var nog långt ifrån micen
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Musiken funkar bra!
Båda funkar bra. Bakgrunden kunde vara en aning högre.. Missade vad du sa. Morsan babblade å höll på.. Fick aldrig käft på henne. Nu är de bra tycker jag.. Eller det som de var när du satta på den i alla fall Edit; Iphoneinfo finansierar den då?
iPhone 3GS 32 GB 5.0b Köpt från 3 upplåst av 3 Jailbreak: Sn0wbreeze 2.8b2 Tele2 student + datapaket (1GB) Senast redigerad av H3NR11K den 2010-05-09 klockan 22:13. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Syftade mer på den lägenhet som du ville att jag skulle skaffa
Ljudkort från creative e najs. Ganska billiga saker (Dock beror de på spec). Kul att lyssna! Hoppas att de blir en hit när real deal drar igång. Om du skickar din msn så kan jag ge snabbare feedback nästa gång ![]()
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Administrator
Herre på täppan
![]() |
Citat:
![]() Skickar min msn via PM /iA i blå tornet |
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Administrator
Herre på täppan
![]() |
Citat:
![]() Servern är iallafall igång nu, ska börja testa ljudet http://213.65.182.28:8000/listen.pls |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| iAsh Testar (från appstore) | iAsh | Apps | 126 | 2011-01-03 21:39 |
| iAsh Testar Ännu Mer (från cydia) | iAsh | Apps | 7 | 2010-04-04 22:25 |
| Cydia startar inte | skoog | Upplåsning och jailbreak | 14 | 2010-01-06 22:31 |
| Ping startar inte | jca | Allt om iPhone | 4 | 2009-10-19 19:26 |
| NES startar inte | nemo1977 | Allt om iPhone | 8 | 2009-09-21 19:46 |