![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2010
![]() |
Internetanvändning vid sms?
Hej! Hoppas jag postar den här tråden rätt nu!
Jag har stängt av allt internet via Allmänt>Nätverk>Mobildata av. Jag gjorde det för att jag fick skyhöga mobilräkningar, och jag visste inte vad det var som använde internet, och jag var aldrig inne och surfade vid annat än med wifi. Men nu har jag märkt att när jag skriver och skickar sms så kommer det upp en ruta där det "Mobildata är av, Aktivera mobildata eller använd Wi-Fi för dataåtkomst." Sen finns det en "Inställningar" och en "Ok"-knapp. Vad är det som skickas förutom sms:et? Någon data via internet? Hur kan man stänga av det så jag kan knäppa på min mobildata igen? Hoppas någon förstod och kan hjälpa mig! ![]() |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Sms som skulle dra data är nytt för mig,
Men många program kör reklam, som tas ner som datatrafik. Rekommenderat att skaffa frisurf när man kör en smartphone.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2010
![]() |
Jag får endast dom här meddelandena när jag är inne på meddelande-appen och skickar sms och läser sms, men inte alls ofta men det händer. Jag har inte installerat något tillägg till sms eller liknande. Ingen som får lika?
Senast redigerad av ng0r den 2010-10-26 klockan 15:03. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
mm, svårt.
Kan bero på din leverantörs inställningar som måste uppdateras eller har nåt fel. hade du testat att köra en restore?
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Jag har stängt av mobildata, och om mitt wifi inte är igång och jag inte har några appar i bakrunden eller något, så poppar den rutan upp i sms i vilket fall. Kan inte aktivera mobildata, eller nått sånt står det. Undrar vad det är....
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Problem vid sms | callep | Allt om iPhone | 13 | 2009-11-05 17:21 |
| 3GS hänger sig vid sms | Rausner | Allt om iPhone | 1 | 2009-08-14 17:52 |
| En tanke om tangentbordet vid sms | Andreasson | Allt om iPhone | 5 | 2008-08-20 12:01 |
| Inget ljud vid SMS | dustboy | Allt om iPhone | 1 | 2008-06-17 00:53 |
| Telefonen vibrerar inte vid SMS | fredrik424 | Allt om iPhone | 7 | 2008-05-17 11:32 |