![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2011
![]() |
Halebop - sms problem
Skaffade en Iphone 4 förra veckan och problemet är att jag kan inte ta emot sms från utlandet (Filippinerna med Globe som operatör). Kan skicka dit och skicka/ta emot från svenska mobiler. Någon som vet vad som kan vara fel eller har haft samma/liknande problem? För tillfället så måste jag skicka från min Iphone och ta emot på min gamla telefon med telia, blir lite jobbigt att ha två telefoner med sig.
vet ej om denna tråd var relevant till detta forum. Tacksam för svar! |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Låter helt klart som ett operatörsfel, men eftersom Telia äger Halebop så bör det inte vara någon skillnad eftersom du säger att det funkar med din andra mobil som kör Telia.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
Har samma problem, kan skicka sms, men inte ta emot från utlandet
Hej, har du lyckats lösa ditt problem? För jag har nämligen samma problem med min iphone 4, att jag kan skicka sms till i mitt fall Kina, men inte ta emot från kinesiska mobiler. Jag kunde ta emot sms först, när jag skaffade iphonen med ett nytt nummer. Men när jag flyttat mitt gamla nummer till iphonen så slutade den ta emot sms från Kina.
Jag har ringt Tre men de säger att om mina sms kommer fram till Kina så är det de kinesiska operatörerna det beror på. Men det kan ju inte vara fel på alla kinesiska operatörer, och dessutom så kommer kinesiska sms fram till min systers smartphone här i Sverige. Jag tror hon har Telia eller Tele2. Jag misstänker att det skett ngt konstigt vid nummerflyttningen. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| SMS Problem | mickex | Allt om iPhone | 3 | 2010-12-30 14:34 |
| Nästan bara surf och sms - Halebop billigast? | katbeck | Operatörer & abonnemang | 7 | 2009-12-14 22:52 |
| SMS problem. | carpe | Allt om iPhone | 0 | 2009-10-19 22:47 |
| SMS problem | sheriffen | Allt om iPhone | 2 | 2009-09-02 19:04 |
| sms problem | paino | Allt om iPhone | 1 | 2008-09-20 16:43 |