![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
Svensk app store i utlandet
Hej Alla
Jag har köpt en Factory unlocked iPhone 4s på flygplatsen i Dubai och ska nu aktivera den i Syd Afrika där jag bor. Min fråga är; Om jag aktiverar telen i utlandet, hur får jag då den Svenska app storen? Är det bara frågan om att ha ett "svenskt AppleID" eller måste man aktivera iPhonen med ett svenskt simkort? Jag har förnärvarandet en 3GS med ett "Syd Afrika AppleID" och iPhonen var aktiverad i SA. Men den SA app storen är väldigt begränsad (kanske hälften så många appar). Vill få det rätt från början! Uppskattar alla svar! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Jag är ingen expert på just detta men jag vet att du får välja land då du skapar ditt iTunes-acc och jag tror det är detta den sen kollar då du går in på Appstore.
Tror inte det har med simkortet att göra. Testa i alla fall, det kostar ju inget ![]() Du kan följa DESSA steg om du vill skapa ett utan kreditkort bara för att testa. Vill du sen knyta ett kreditkort till samma Apple-ID så är det inga problem.
|
| The Following User Says Thank You to ssnd For This Useful Post: | mickeSA (2012-01-24) |
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| fast i utlandet! | cobra67 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2011-11-09 20:47 |
| Köpa iPad från utlandet? | andlin | Allt om iPad | 64 | 2010-06-26 19:43 |
| Ny svensk teknikpodcast | Jezper | Off-Topic | 1 | 2009-03-25 16:15 |
| Svensk nyhetsapplikation ? | LaughAtU | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2008-12-07 21:09 |
| Använda svensk iPhone i USA | skogge | Operatörer & abonnemang | 1 | 2008-10-28 12:34 |