![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Har du Telia?
Har haft problem sedan igår, då jag uppdaterade till 2.2. Har inte haft 3G täckning någonstans i Stockholmsområdet. Gick runt inne i stan igår, ingen 3G-täckning, bara edge. Vet inte om det beror på uppdateringen, eller om det är något fel på Telias nät eller nåt..
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Trevlig snubbe
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Ja, jag har Telia med 2.2, men idag är första gången jag inte haft 3g täckning. Vid 9 tiden hoppade det över till Egde.
edit: om man kollar telias driftinfo så verkar dom ha rätt stora problem idag ![]() Senast redigerad av fjompa666 den 2008-12-09 klockan 12:48. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Har du uppgraderat baseband också? Jag har nämligen inte uppgraderat till 02.28.00 och funderar på om det kan vara anledningen, eftersom det hände när jag uppdaterade.
Står inget på Telias hemsida om driftproblem i Stockholmsområdet iaf, så jag vet inte vad det kan bero på.
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Trevlig snubbe
Omtalad
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag har heller ingen 3g idag. Den dök inatt runt kl 02. Vill man ha 3g ändå är det bara att välja operatör och sedan "Sweden 3G" i operatörslistan.
Jag trodde först att jag gjort något med luren eftersom jag satt och ändrade filer i root-mappen via DiskAid samtidigt som 3G dök hehe. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Trevlig snubbe
Omtalad
![]() |
Citat:
Själv råkade jag dra ut hela Library mappen på skrivbordet en gång med diskaid ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Tack för tipset Halle
![]() Fungerar alldeles utmärkt, frågan är bara varför det blev så från början att den bara kör edge när jag faktiskt har fem staplar på 3G? Nu använder den 3G även om jag väljer Auto eller "TELIA S" i operatörslistan, helt plötsligt..
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Vad "Sweden 3G" är för något vet jag inte... Min hittar fortfarande inte 3G om jag väljer Telia S ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Som jag förstått det så heter det Sweden 3G för att Telia och Tele2 har ett samarbete med 3G-nätet. Sweden 3G är alltså namnet på deras gemensamma 3G-nät. De som har tele2, brukar ofta se Sweden 3G som operatörslogga när de har 3G-täckning och Tele2 eller comviq osv. när de har 2G. För mig är det så att om jag har edge så måste jag gå in till operatörslistan och välja Sweden 3G. När telefonen har kopplat upp sig mot 3G så kan jag antingen byta till Auto, eller så kan jag låta den stå kvar på Sweden 3G. Om jag låter den stå kvar på Sweden 3G så går den inte ner till edge när det inte finns 3G längre, t ex om jag stänger av 3G i inställningarna. Då säger den till om att jag inte har något mobilt nätverk längre eller något liknande. Om jag sätter den på Auto, så går den ner på edge och Telia S så fort 3G inte finns längre. Däremot så verkar den inte vilja gå tillbaka till 3G när det finns igen, utan den stannar på edge även om jag sitter i bilen mitt i sthlm. Edit: Nu kan jag inte få tag på 3G överhuvudtaget, när jag försöker välja Sweden 3G får jag bara upp att jag har förlorat mitt mobila nätverk osv..
iPhone 3G 16GB - svart Telia Max 25 + Fastpris datatrafik Senast redigerad av Chippen den 2008-12-09 klockan 17:25. |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Provade att "tvinga" den till sweden3G nätet och det gick ett tag.
Sen kom det upp i displayen att den har förlorat kontakten med nätverket och vill att jag väljer något annat, provade det och inget går förutom auto då får jag kontakt. Men inte med 3G nätet endast Edge ,suck va trött jag blir. Frågan är vad som har hänt , har telia gjort någon uppdatering eller liknande? |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Får inte heller in någon 3G. Jag tror Telia gjort någon uppdatering eftersom det verkar ha drabbat rätt många runtom i Sverige. Sen kan det ju ha drabbat bara iphone-användare också?
Förut räckte det ju med att man valde "Aktivera 3G" så gick det igång. När man slår på 3G nu står det bara "söker" och sedan hoppar den in på Edge igen... Man får väl hoppas att Felia är medvetna om felet. |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
|
Jag har en känsla av att jag kan vara ganska glad över att ha bra 3G-täckning nu
Jag har Telia och har inte haft något 3G-problem alls ![]() Btw så bor jag i Falun ![]()
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Pratade med Telia nyss och dom sa att dom inte har gjort något med nätet och att allt ska fungera normalt.
Jag skulle prova att sätta telefonen i flygplansläge ett par minuter sen dra på telefonen igen, samt prova med att dra av 3G funktonen i någo minut för att sen dra på det igen. Hos mig gjorde det ingen skillnad alls , samma problem hela tiden. ![]() Däremot så har dom fått in en hel del klagomål på att iphone inte ska fungera med 3G så dom ska kolla upp det. ![]() |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Tycker hela grejen är skum. Att telefonen plötsligt inte längre vill gå in på 3g när man slår på det. Telia måste ha gjort någonting eftersom flera är drabbade. Dom får fan fixa detta nu. Jag ringde idag och dom hade hört fler klaga så dom. Som om inte detta vore nog så har mitt bredband hemma lagt av också, det med tele2.
|
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Jag har fått "ingen service" vid flera tillfällen nu när jag har haft 3G igång - bor i Malmö.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| iTunes påstår att jag inte har iStorekonto - men det har jag | Kurtson | Allt om iPhone | 6 | 2010-01-28 21:30 |
| Strålar mer än vanligt? | jolinjom | Allt om iPhone | 13 | 2008-11-10 17:55 |
| Tråden för oss som beställt en iPhone 3G men inte fått den än. | JohnFa | Köpa iPhone | 22 | 2008-09-18 18:25 |
| Köpa Iphone 3G med mer än 3 månader kvar på nuvarande abonnemang | ptr | Operatörer & abonnemang | 18 | 2008-08-20 15:35 |
| Bättre 3G täckning idag? | Glottis | Allt om iPhone | 14 | 2008-07-31 16:38 |