![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Moms inte inräknat på månadskostnaden, får dom göra så? !!!
Idag kom första fakturan och till min förvåning ser jag att priserna man får på hemsidan är inte moms inräknat. Så t.ex min "fri datatrafik" som skulle kosta 200 kr/mån kostade plötsligt 305 kr/mån och max 25 kosta 75 istället för 49. Har dom rätt att göra så. Visste ni om detta. Är ganska lack !
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Skribent
Allmänt känd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Mina räkningar är rena hieroglyferna, fullständigt obegripligt.
Mycket möjligt att det är moms de har slängt på min räkning också .. Vet inte riktigt vad jag har betalat detta halvåret jag har ägt iPhonen, men en sak är säker, det är inte de pengarna jag räknade med att det skulle vara, utan mycket mer..
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Aa där sa du nått. Jag var och köpte mobilen 15/1 i en telia butik. Det kan ju vara så jag betalat för en halv månad plus en hel. Men tycker ändå det är konstigt. Man brukar väl inte betala för 1 månad i förväg?
Edit: Men det konstiga var att först stog det 200 kr fri datatrafik sedan lite efter inkl moms 305 kr. Samma gällande max 25 |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Skribent
Allmänt känd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Ring och klaga lite ! Det gör alltid jag, inte för att det hjälper men man blir lite mindre arg på andra människor i sin omgivning
![]()
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Dec 2008
![]() |
Du betalar alla fasta avgifter i förväg så du betalar för din del av januari och hela februari på denna faktura. Läs avtalet du skrivit på.
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Citat:
![]() Kan förstå att dom som jobbar blir arga och griniga när det ringer folk och klagar på att dom fått räkningar som stämmer.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Om man vill undvika att oroa sig så ska man nog både läsa och förstå kontraktet innan man skriver på.
För er som har problem med detta av någon anledning rekommenderar jag att ni tar med er någon som kan hjälpa er i affären,då slipper ni bli upprörda över räkningar ni inte förstår. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Så här får ni igång internet med Tele2 | skivan | Operatörer & abonnemang | 3 | 2010-01-22 13:56 |
| Kan man göra så här? | Phibermaster | Allt om iPhone | 5 | 2009-06-24 18:01 |
| Får inte 3G att fungera på min telefon [Tele2] | Mothergoose | Allt om iPhone | 16 | 2008-11-20 00:14 |
| Moms på Ebay? | w4llen | Köpa iPhone | 0 | 2008-11-02 19:22 |
| Får inte igång 3G på iPhonen? | fecker | Allt om iPhone | 7 | 2008-08-01 13:28 |