Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Operatörer & abonnemang
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2009-03-26   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Mar 2009
Conradiminja är karismatiskt upptäcksresande
Panik Ang "Mobil nätverks data?!"

Heya.
Jag köpte för runt 2-3 veckor sedan min iphone 3g 16gb.
Jag läste direkt runt om kostnader och liknande och bestämde mig för att inte använda internet och för att försäkra mig om att jag inte kan komma in på internet så ändrade jag min "APN adress" i : inställningar->allmänt->Nätverk-> Mobilt Data nätverk.

Jag märkte att för 3 dagar sedan i "användning" Hade jag skickat runt 69mb. Och Mottagit runt 80mb. Trodde att det var sms och liknande som var dessa 80 mb mottagna.

Och igår kväll hade jag tråkigt så jag tittade dit igen. då hade det gått upp till 120mb mottaget, tänkte att det kunde ha varit pga att jag hade smsat mycket under dagen.
Men nu när jag vaknade fick jag seriöst en chock. På mottaget stog det "1.3gb"! 1300mb mottagna MB?

Hade ju skickat bara 2 st sms under natten så kunde knappast ha varit det.
Så jag undrar, Vad inne >fult ord< Kan ha kört upp min "mottagna mobil datanätverks data" med 1180mb ?

Och vad kommer kostnaden bli av detta?
Då jag hade min APN adress ändrad så den inte kan koppla upp sig mot något så kan det inte vara internet ?

(postade här då det verkar vara ett bra och snabbt forum :-)
Tackar för alla svar !!
Conradiminja är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-26   #2 (permalink)
Medlem
Mycket känd

bozzs avatar

Reg.datum: May 2008
bozz är karismatiskt upptäcksresande
Testa ringa *120# så ser du vad du har för saldo (verkar dock vara olika på abonemangen, ibland ser man datatrafik..på vissa ser man det inte..)
om det inte syntes där, kolla Mina Sidor på telia.se så kan du få fram hur mkt datatrafik du använt.

Låter väldigt skumt med de där 1.3Gb...Jag skaffade teliaSurfAlltid, efter att ha kört utan APN som du, för ett par månader sen. På dessa månader har jag använt ca 1Gb...då har jag ändå surfat dagligen på telefonen.

Annars kan du ju alltid ta o ringa Telia supporten
bozz är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2009-03-26   #3 (permalink)
Supermoderator
Mycket känd

snooks avatar

Reg.datum: Jul 2008
snook är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Conradiminja Visa inlägg
Heya.
Jag köpte för runt 2-3 veckor sedan min iphone 3g 16gb.
Jag läste direkt runt om kostnader och liknande och bestämde mig för att inte använda internet och för att försäkra mig om att jag inte kan komma in på internet så ändrade jag min "APN adress" i : inställningar->allmänt->Nätverk-> Mobilt Data nätverk.

Jag märkte att för 3 dagar sedan i "användning" Hade jag skickat runt 69mb. Och Mottagit runt 80mb. Trodde att det var sms och liknande som var dessa 80 mb mottagna.

Och igår kväll hade jag tråkigt så jag tittade dit igen. då hade det gått upp till 120mb mottaget, tänkte att det kunde ha varit pga att jag hade smsat mycket under dagen.
Men nu när jag vaknade fick jag seriöst en chock. På mottaget stog det "1.3gb"! 1300mb mottagna MB?

Hade ju skickat bara 2 st sms under natten så kunde knappast ha varit det.
Så jag undrar, Vad inne >fult ord< Kan ha kört upp min "mottagna mobil datanätverks data" med 1180mb ?

Och vad kommer kostnaden bli av detta?
Då jag hade min APN adress ändrad så den inte kan koppla upp sig mot något så kan det inte vara internet ?

(postade här då det verkar vara ett bra och snabbt forum :-)
Tackar för alla svar !!
Men hur ser inställningarna ut i: Inställningar -> Hämta nya data?
Gammal 2009-04-22   #4 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Apr 2009
deathbox är karismatiskt upptäcksresande
hur gick det för dig? jag har nämligen blivit utsatt för samma sak!
deathbox är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta