![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Halebops (Telias) internet?
Jag funderar på att köpa en iPhone och tänkte fråga er hur Telias internetuppkoppling är? Var nere i Telenors butiker och de hävdade såklart att deras internettjänst var bättre, och att det knappt gick att kolla på YouTube med telias.
I Halebops abbonemang får man surfa i upp till 7,2 mbit/s för 500mb. Räcker 500MB för lite YouTube surfning då och då, och hur väl går det? Efter 500MB sänks det till 57 kbit/s, vilket låter urtrist. Någon som har erfarenhet? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Citat:
Jag har halebops abonemang, dock har jag inte haft det i en månad en såklart. Men jag kan säga att youtube är absolut inga problem att kolla flyter på riktigt bra. 500 mb är jag osäker på hur länge det räcker, men jag har surfat ganska så mycket hittills och hastigheten har inte sänkts en . Surfar en del youtube,msn app, mail, nyhetssidor osv. jag var själv skeptiskt till 500mb men nu i efterhand känns som att det räcker för mig. Man får ju ta och anpassa sig lite och snylta på lite wifi här o där ![]()
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Även jag har en iphone med halebope, kan någon länka var det står att efter 500mb så sänks hastigheten? Samt att jag inte betalar utöver dessa 500mb?
Tyckte det stod i avtalet att efter 500mbit betalar man max 9kr/dag. EDIT: För de kunder som förbrukar mer än 500 MB i datatrafik förbehåller sig Halebop rätten att begränsa överföringshastigheten till 57 kbit/s. Hittar inte att det är gratis att surfa efter dessa 500mb dock.. Senast redigerad av eRensson den 2009-04-02 klockan 19:30. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Citat:
Jag tolkar det som att du bara betalar 59kr i månaden, men det är väldigt tvetydligt ![]() Jag utgår från att hastigheten ökar till standard (7,2 mbit/s) när det gått en månad? |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Moderator
|
Citat:
Hade gärna bytat till telenor just för att få billigare och bättre internetsurf men man ska dras med telia i ett år till. Ägde honom ganska hårt när jag la mobilen i landscape mode på sms:n och skrev ett sms 10 sekunder snabbare. Du får gärna ha din iPhonedödare för jag har iPhoneöverlevaren. Jag förstår inte hur Halebop kan erbjuda 3G Turbo när inte Telia kan erbjuda det för iPhone, eller är det någonting som jag inte fått höra talas om? |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
Mobilsurf Bas - Upp till 1 Mbit/s Mobilsurf Alltid - Upp till 6 Mbit/s Mobilsurf Extra - Upp till 6 Mbit/s |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Telias Fri Surf? | steffeiphone | Allt om iPhone | 4 | 2009-12-18 20:40 |
| nu finns iphone i Halebops lager! | svensson431 | Köpa iPhone | 6 | 2009-11-23 17:46 |
| telias julerbjudande? beslutsångest | slanerislana | Köpa iPhone | 5 | 2008-11-28 19:31 |
| Telias operatörsinställningar | jögge | Allt om iPhone | 5 | 2008-09-13 23:14 |
| Telias flopp | WajjnarN | Allt om iPhone | 12 | 2008-07-12 00:46 |